Waar te koop EGR pakking ?

Beste vier wielers

Hier ben ik weer . Mijn vraag aan jullie is waar kan ik pakking kopen voor de egr klep ? Ik ben van plan om die is helemaal schoon te maken met egr cleaner omdat ik problemen heb met de auto dat ie onregelmatig stationair loopt en soms houdt hij in .Heb week geleden 4 bougies vervangen en 1 daarvan was helemaal op maar het heeft helaas niets geholpen .welke moet ik hebben ?

Bedankt voor je reactie . Ik ga morgen aan de slag en dan laat ik jullie weten of de egr klep vervuild is en of het schoonmaken geholpen heeft .
Zelf weet ik het niet of dat helpt omdat ik vorig jaar nieuwe egr klep heb laten monteren omdat ie kapot was maar ik heb een beetje aan zitten denken dat ik 1 jaar geleden hetzelfde probleem had met inhouden en onregelmatig stationair draaien .na vervangen was het weg maar het is raar dat ie binnen 1 jaar weer vuil of kapot is.
Men handen beetje vies maken en dan zie ik het zelf xd

niks raar aan dattie weer vies is. Is indertijd ook de inlaat gereinigd? anders is het handig om dat te doen. Dit kost even wat meer, maar scheelt een hoop. Er komt namelijk enorm veel koolaanslag op de inlaat, ook op de egr klep (systeem zorgt er namelijk voor dat er een deel van de uitlaatgassen mee wordt verbrand en de koolstof in de uitlaatgassen slaat neer in het systeem)

Als je inlaat erg vol zit met die koolaanslag, gaat je egr ook sneller kapot omdat deze sneller vuil wordt. Immers is er minder ruimte voor in de rest van de inlaat.

Eventueel kun je ook de hele EGR wisselen, zeker als je zeker weet dat daar het probleem ligt. EGR kun je reinigen, maar onze ervaring is dat dat vooral goed gaat als je dat met beleid ultrasoon doet. Wisselen kost op zich de kop niet, zoek op Ebay.de even op "AGR dichtung Polo 1.4 16V". Prijzen beginnen vanaf ongeveer 5 tientjes thuis op de mat.

Terug
Bovenaan