VW Tiguan geluid schakelen (incl video)

Amy 4577570

Net ingestapt
Ik kom hier even binnenvallen om te vragen voor jullie hulp. Ik ben sinds enkele maanden in het bezit van een Tiguan uit 2010. Verder een superfijne auto ook om gewicht mee te trekken, maar hij maakt een zeer vervelend geluid bij het schakelen. De ene keer wel, de andere keer niet, ik kan geen verband vinden tussen temperatuur, weer etc. De garage waar ik hem heb gekocht heeft inmiddels wat dingen vervangen (turboslang, druklager) maar hij is nu vijf keer terug geweest en het probleem is nog niet opgelost. Ik begin de hoop hierin dan ook een beetje te verliezen.

Heeft een van jullie hier ervaring mee?

https://www.youtube.com/watch?v=3K_e-lQByA0

Wat voor een motor zit er in? TSI of TDI ?

zo te horen gaat het om een handgeschakelde bak? Of is het een DSG bak ?

Sowieso zijn dit vanuit kwaliteit gezien geen goede bouwjaren. Veel problemen met kettingen en ander TSI geneuzel. De diesel zijn ook niet foutloos en de DSG bakken in deze auto staan ook niet heel betrouwbaar te boek.

goede garage moet hier toch wel iets mee kunnen en een goede diagnose kunnen stellen. Lijkt inderdaad wel iets op een turbo/turboslag of iets daar aan gerelateerd. Zit er nog garantie op de auto?

Vriend van me had een geluid in zijn Fiesta wat hier heel erg op lijkt bij het loslaten van de koppeling na het schakelen. Dat bleek de drukgroep te zijn. Koppeling was vervangen en geluid was weg. Die van hem begon ook te horten en stoten bij het wegrijden als gevolg van de versleten drukgroep.

Klinkt als een drukgroep, hoeveel heeft ie gelopen?
Bij 200 a 250dkm zijn de meeste koppelingen wel versleten bij die serie TDI motoren.

Okee, ik weet de km stand niet. Het geluid kan ik niet veel mee. Verkopen maar? Als je er al zoveel geld op hebt stukgegooid? Koop hierna iets betrouwbaars. Het is al zo vaak gezegd hier. Volkwagens staan onderaan de betrouwbaarheidsstatistieken. Een Honda Cr-V, Toyota Rav-4, Mitsubishi Outlander (de oudere beter dan de nieuwe) of een Mazda CX-5 bijv. Nissan X-Trail misschien wat minder, want veel Renault onderdelen.

Peter Betweter zei:
Okee, ik weet de km stand niet. Het geluid kan ik niet veel mee. Verkopen maar? Als je er al zoveel geld op hebt stukgegooid? Koop hierna iets betrouwbaars. Het is al zo vaak gezegd hier. Volkwagens staan onderaan de betrouwbaarheidsstatistieken. Een Honda Cr-V, Toyota Rav-4, Mitsubishi Outlander (de oudere beter dan de nieuwe) of een Mazda CX-5 bijv. Nissan X-Trail misschien wat minder, want veel Renault onderdelen.

Overdrijven is ook een vak... Je hoort men enkel klagen op het internet, maar hoe tevreden men over zijn auto is hoor je nooit.

Volgens men heb ik 8 jaar lang in 1 van de slechtste TDI motoren (2.0tdi 16v 140pk BKP) gereden. Ikzelf heb in 190dkm helemaal niks vreemd gehad met die auto.

Terug
Bovenaan