VW T4 19td INSTRUMENTENPANEEL

A

Anoniem

Guest
Hoi hallo allemaal,

Ik ben hartstikke nieuw hier sinds vanavond.
Mijn broer raadde mij aan hier het een en ander te schrijven over mijn VW Transporter T4. (1997)

Het instrumentenpaneel deed het niet meer.
Op Marktplaats een 2ehands gevonden.
Maarrr deze was eigenlijk voor een 2.5tdi
Hij ziet er PRECIES hetzelfde uit.
Alles doet het weer, maar de toerenteller staat continu op max (5000 toeren)
Ik zoeken op intnet, blijkt de klok te moeten worden geprogrammeerd/verteld dat
hij in een 1.9td zit en NIET in een 2.5tdi.
Zou iets met een 4-cijferige code zijn, maar dit weet ik niet zeker.

Nu is mijn vraag: wie kan mijn klok programmeren/instellen/setten zodat de toerenteller
het weer normaal doet EN tegelijkertijd dan de KM-stand juist zetten.
Die 2dehands had/heeft namelijk 400K+ km op de teller staan.

IK WIL NIKS VOOR NIKS HEBBEN HOOR ;)

De klok zit los in het instrumentenbord (zelf uitgebouwd/ingebouwd) en kan
dus snel uit de auto gehaald worden. (VW Artikelnummer is 7D0919861N)

Ik ben bereid een flinke afstand af te leggen.

M vr groet
BW
 
Dealer kan ook alles opnieuw inleren, eveneens kilometerstanden goed zetten; mits de vorige aantoonbaar is.
 
Mijn Renault dealer kon de kilometerstand van de Clio niet aanpassen. Ze hadden zelf nog naar Renault Nederland voor me gebeld en die vertelde ook dat zij het niet doen/kunnen/willen.
 
Ik heb het probleem aan CASU uitgelegd en ze kunnen me niet helpen.

Bij de dealer vragen veels te veel geld voor een 'kwartiertje' werk :(
Ze willen geeneens mijn klok aannemen en dan er wat mee doen.
Ik moet heel mijn auto achterlaten en dan na een paar dagen terugkomen ?!?!
Ze gingen een nieuw instrumentenpaneel bestellen ?!?! en weet ik al niet meer.
Nee de garages verprutsen het maar al te vaak (niet altijd, maar wel vaak)
Ik ben bereid om best wel wat te betalen hoor, het hoeft echt niet voor niks.

Ik zal mijn probleem OOK posten op weetjewel.nl

Dat van de km-stand is geeneens het belangrijkste, aangezien ik alle documentatie/historiek heb.

Ik hoop dat er nog een doe-het-zelver op dit forum komt.
 
Aan de andere kant moet je er in principe ook mee kunnen leren leven, toerenteller simpelweg negeren. Vroeger hadden ze 'm ook niet.

Auto een dag achterlaten bij de dealer lijkt me echt om je op kosten te jagen. Wanneer ze de computer aansluiten via OBD stekker hoeven ze maar wat waarden aan te passen en klaar. Zelfde wanneer je een gasklephuis van een VAG wagen los pakt en opnieuw ingelezen moet worden.

Klinkt misschien stom; maar kan me best voorstellen dat de dealer ineens een hoofdprijs ervoor vraagt. Zat garages die niet (willen) accepteren dat je eigen onderdelen meeneemt, of enkel bij de dealer komt voor dingen die je zelf niet kunt (zoals computer dingen). Ga je ook naar de frituur en je neemt je eigen friet mee?

Dat een dealer de kilometerstand niet kan programmeren lijkt me sterk..
Ben zelf actief op het Opel forum; waar het regelmatig voorbij komt dat mensen een andere teller monteren met witte wijzerplaten (sportiever uiterlijk). Mensen die via Marktplaats een zogenaamde OP-COM kopen (diagnose en apparatuur voor dingen te programmeren) voor 4 tientjes kunnen zelf de kilometerstand goed zetten.

Moet wel toegeven dat dat natuurlijk ook wat ver gaat, maar een dealer zou het moeten kunnen. Opel Agila B heeft ook problemen gehad met de klok die af en toe bleef staan en dan weer verder telde. Klok zit in het kilometerteller gedeelte. Je kon toen dus je complete tellerbak laten vervangen onder garantie zodat je klok weer fatsoenlijk functioneerde. Kan toch niet dat een dealer dan niet eens de kilometerstand juist kan programmeren?
 
Terug
Bovenaan