VW Scirocco kopen. welk model ?

A

Anoniem

Guest
ik heb dus vernomen dat de motoren van de vw scirocco uiters slecht zijn. en dan heb ik t voornamelijk over de TSI. klopt dit en zo ja welke scirocco raden jullie mij dan aan ???

TSI blokken is meer dan genoeg over te lezen. Heeft niets met de blokken an sich te maken, maar de ketting.

Wedervraag: waarom een Scirocco? :rolleyes:

Volgens mij is deze vraag als zo vaak langs gekomen.

daarnaast; een scirocco is, oneerbiedig gezegd, een platgeslagen golf. Dus daar vind je wat meer technische info over het wel en wee van de TSI motoren in die periode.

Heb eens in de combi 2.0 TFSI + DSG gereden met een introductie. Heel gaaf! Maar olievebruik, kettingen en DSG bakken zijn de grootste (kostbare) problemen die met name voorkomen in de bouwjaren 2009-2012. Daarna zijn diverse wijzigingen doorgevoerd in de productie. Maar dan nog schijnen ze niet helemaal vrij te zijn van kostbare reparaties.

Als je echt per se een scirocco wil; ga voor eentje moet goed onderhoud, goede olie, en liefst een zo laat mogelijk (duits) exemplaar. In Nederland is de productie vroegtijdig gestopt, in duitsland liep de productie veel langer door.

Import is niet per se erg, maar kijk met import erg uit voor schade en rommelen met km standen, gebeurd veel namelijk.

Deze vraag is al vaak voorbij gekomen, de minst slechte koop is de 1.4 TSI met 122 pk. Hoe meer vermogen, hoe groter de problemen. Voor de rest sluit ik mij aan bij Ascona GT.

Iets meer info betreffende de (problemen met de) motoren:
https://www.hartogtuning.nl/oh_ht_news.php?f=84
https://www.hartogtuning.nl/oh_ht_news.php?f=90

CorZa zei:
TSI blokken is meer dan genoeg over te lezen. Heeft niets met de blokken an sich te maken, maar de ketting.

Toch wel iets meer dan alleen de ketting?

CorZa zei:

Ik gok omdat het voor moderne autobegrippen een zeldzaam fraai en evenwichtig model is. Ik zou er best eentje willen hebben, als het geen platte Golf 6 was inclusief het leeuwendeel van de problemen die bij die auto horen.

Hier een Scirocco 2.0 TDI DSG R-Line 2010 in gebruik als tweede auto, prima ding en nooit iets mee aan de hand. De auto staat op 193.000 km en heeft een goed sluitende historie. Over 5.000 km nauwelijks olieverbruik gemeten. Nu is mijn ervaring niet representatief voor alle Scirocco's natuurlijk - ik had ook ooit de enige storingsvrije Discovery 3 van Europa geloof ik - maar realiseer je dat mensen op internet alleen gretig de spookverhalen delen en nooit de tevredenheid.

Hier een Scirocco 2.0 TDI DSG R-Line 2010 in gebruik als tweede auto, prima ding en nooit iets mee aan de hand.

Bij de diesel liggen de kaarten heel anders natuurlijk, topic starter zoekt een TSI, daar zijn toch wel heel erg veel gevallen van problemen bekend. VW heeft toegegeven dat de kwaliteit ondermaats was en diverse wijzigingen doorgevoerd. In sommige landen (door rechtzaken) hebben klanten daarom ook verlengde garantie gekregen op bepaalde dingen. in Nederland laat/liet de importeur het er op aan komen. En natuurlijk kun je geluk hebben en rijden er ook genoeg auto's rond zonder problemen. Feit is wel dat je met een TSI gewoon meer risico neemt.

Ja, ik weet het. Ook de 2.0 TDI heeft zo zijn issues; welke motor niet, zo vraag je je soms af. Overigens is verschil diesel en benzine niet heel erg groot in dit segment. De 2.0 TDI is werkelijk belachelijk zuinig en met chip - 210 pk - gewoon ontzettend rap.

Terug
Bovenaan