VW Scirocco '11 trilt bij stationair

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Mijn eerste blogpost, gelijk een probleem met de auto :) Een VW Scirocco 1.4 TSI uit 2011.
De auto begint helemaal te schokken/trillen bij het stationair draaien. Als je minimaal gas geeft zo'n 1000 RPM erbij, is het al weg.
Het is net begonnen sinds een week, maar net bij een wat hogere snelheid kwam de auto minder vooruit en ging het motorlampje even knipperen.

Het is heel vervelend als je bij het verkeerslicht stil staat en de auto trilt helemaal.
Waar, naar welke onderdelen kan ik kijken?

Klinkt gek, maar lijkt sinds de eerste keer komt nadat ik '95 getankt heb. Normaal rijd ik op '98, dat zou het toch niet mogen/kunnen zijn?

Ik hoor graag jullie advies.

Ah juist een TSI, ben je bekend met de hele problematiek met deze motor??
Gezien het bouwjaar van die van jou zit je echt in de gevarenzone.
https://www.google.nl/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=tsi%201.4%20problemen

Zou ook als de donder informeren bij de VW dealer of die wagen van je al gemodificeerd is, ketting/kettingspanner.
Stationair probleem kan meerdere oorzaken hebben, bougies en bobine's lust deze TSI motor bij bosjes.

Ik heb tot nu toe nergens last van gehad. Ketting+spanner was al gedaan en 15.000km alle bougies en bobines vervangen. Daarvoor 40.000 km geen problemen gehad.

Hoe kan je controleren welke bougie/bobine het probleem kan geven?

Gewoon ff langs dealer gaan, of een ongeblazen type kopen

Luchtmassameter; motorsteunen; vliegwiel. Vele mogelijkheden. Ik zou de auto naar een goede dealer brengen en daar helemaal laten checken.
Je bent niet de eerste, waarvan de motor helemaal uitvalt en dan het liefst tijdens het rijden op een 2-baans weg tussen Vinkenveen en Mijdrecht terwijl je net met een inhaalmanouvre bezig bent.

Lees even uw handleiding ...in de TSI motoren moet altijd Ron 98, anders motor schade
Als je een "beruchte motor" als een 1.4 TSI koopt doe je toch eerst wat opzoekingswerk, niet?

Laat de compressie eens meten. Voor de 1.4 TSI is ook een software update (of geweest) die motorschade door pingelen moest voorkomen.
Gezien je klachten ben ik benieuwd welke compressiewaarden gemeten worden. En dan met name hoeveel cilinder 1 afwijkt ten opzichte van de overige cilinders.

Ik heb bij meerdere 1.4TSI's van de vroege generatie grote compressieverschillen gemeten. Met name cilinder 1 heeft te lijden.
De latere 1.4 TSI's zijn doorgaans wel OK.

Terug
Bovenaan