VW Polo olie service melding resetten

JohanPG

Net ingestapt
Hallo,

Ik heb een VW Polo TDI uit 2015 waar ik laatst de olie ververst heb, omdat hij dit aangaf. Hoewel het peil goed is blijf ik een melding krijgen. Nu weet ik dat dit bij bijvoorbeeld bandenspanning ook zo is en deze gereset kan worden. Kan dit bij de olie ook nog, of moet ik hiervoor speciaal naar de dealer? Heb wel gelezen dat het schijnt te kunnen door de dagteller reset ingedrukt te houden en dan te starten, maar dit werkt helaas niet. Ook in het menu van het touchscreen kan ik niets ontdekken wat er op lijkt.

Weet iemand hoe ik dit gedaan krijg?

Hoezo zelf olie ververst bij een auto van hooguit 20 maanden oud? Die melding moet uiteraard gereset worden. Kan waarschijnlijk met vagcom. Anders bij een garage.

Di€sel zei:
Hoezo zelf olie ververst bij een auto van hooguit 20 maanden oud? Die melding moet uiteraard gereset worden. Kan waarschijnlijk met vagcom. Anders bij een garage.

Waarom niet? Of doen ze de oliewissel bij zo'n jonge auto tegenwoordig gratis??

En verder: Polo-forum

FW Ta-183 Huckebein I zei:
op Youtube staan zat instructies, gewoon Polo oil reset intikken

Dat had ik al geprobeerd, maar dan kom ik voornamelijk oudere modellen tegen, of de methode om de dagteller SET 0.0 in te drukken en het contact in te schakelen. En dat werkt dus niet.

Olie verversen doe ik altijd zelf, maar de auto's die ik voorheen had gaven niet om de haverklap overal een melding voor.

Meestal staat dat gewoon in je instructieboekje.

@ Di€sel : hooguit 20 maanden? Olie moet elke 12 maanden of 15k km als je het goed wilt doen.
Longlife olie van 30k en 2 jaar bestaat wel, maar ik hou toch liever de 15k en 12maanden aan. En bij een Diesel al helemaal...

KMstand is trouwens belangrijker, dus als je na 20 maanden de olie ververst terwijl je al 60k hebt gereden ben je behoorlijk laat, ookal zit er longlife in.

Volgens mij zit op de Polo twee jaar garantie. Hoe doe je dit dan als er een garantiegevalletje komt en de auto is niet door een Volkswagen dealer onderhouden? PON staat sowieso al niet bekend om zijn soepele garantievoorwaarden en in zo'n geval zouden ze wel eens extra moeilijk kunnen gaan doen.

Als de auto volgens fabrieksspecificaties (of zelfs beter) is onderhouden is de garantie gewoon geldig. Die uitsluitingen wat vaak gehanteerd word in de kleine lettertjes kunnen zoveel zeggen. Maar of ze juridisch wat waard zijn is een heel ander verhaal. Veel van die dingen zijn net zoveel waard als "Betreden alleen op eigen risico" Wat niks betekend, anders dan een waarschuwing.

Terug
Bovenaan