VW Polo 9n3 slaat af in de 2

Drunkdriver

Net ingestapt
Heb sinds een paar jaar een 9n3 uit '07 die sinds een tijdje afslaat als ik terugschakel naar de 2.
Wanneer ik wat extra gas geef kan ik 'm soms nog net gaande houden.

Heeft iemand een idee wat er aan kan schorten?

Valse lucht. Of een te arm mengsel om een andere reden.
Tijdens deel en vollast en zeker als de motor dan warm is zal je er geen last van hebben. Maar stationair is het mengsel dan ineens te arm.

Valse lucht is vrij makkelijk te controleren met wat remmenreiniger op strategische plekken rondom het inlaattraject en kijken of het motortoerental reageert.

Ha die @Pobresh leuk dat je hier ook nog actief bent! Klinkt logisch wat je schrijft en ik zag al een slang die er verdacht uitziet. Ga het nakijken.

Heb het gasklephuis overigens ook gereinigd want ik las dat het daar ook aan zou kunnen liggen.

Gasklephuis reinigen kan soms nut hebben maar meestal resulteert een vuil gasklephuis in een schommelend stationair toerental.

Ja erg actief ben ik niet meer sinds de forumvernieuwing, maar het forum is ook erg rustig geworden over het algemeen.

Dat is spijtig om te lezen.

Het reinigen van het gasklephuis heeft in deze inderdaad niets geholpen, zonet toen ik terugschakelde naar de 2 ging meteen het acculampje branden en viel de auto uit.

Dat is spijtig om te lezen.

Het reinigen van het gasklephuis heeft in deze inderdaad niets geholpen, zonet toen ik terugschakelde naar de 2 ging meteen het acculampje branden en viel de auto uit.

Dus maar even een rondje valse lucht controleren.
Denk bijvoorbeeld aan de slang van de rembekrachtiger (zoals bij de 9N van de barrelbrigade dit jaar ;) )

Terug
Bovenaan