VW POLO 1.2TSI

Guest
Ik heb mijn oog voor een tweede auto thuis laten vallen op een VW Polo vanaf 2010. Dit omdat ik het design gewoon erg strak vind en ze heerlijk rijden vind ik. Ik heb er een paar op het oog met rond de 140-150K op de teller. Ik ben er niet super goed bekend mee maar ik weet dat de TSI motoren van 2009-2012(meende ik?) niet bekend stonden om betrouwbaarheid zoals een oprekkende ketting? Mijn vraag nu, zijn die dingen niet allemaal nu opgelost? Waar moet ik opletten bij de aankoop van deze wagen?

Voorbeeld: https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volkswagen/m1399416797-volkswagen-polo-1-2-tsi-bluemotion-comfortline.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr

Problemen die er niet zijn worden ook niet opgelost. Maar als de ketting en de kettingspanners en alles wat daarbij hoort vervangen zijn dan is de kans minder groot.
Let wel op dat de problemen vaak pas boven de 100dkm te voorschijn kwamen. Dus het is aan jou of je de gok wilt nemen en lang niet alle auto's hebben die probleem.
Ik zou wel zelf voor een Highline gaan en niet voor een kalere Comfortline.

Dus een highline model met hogere kmstand( tot 180k) kan dan wel voordeliger zijn?

De ford fiesta, ik neem aan dat je het dan over de eco boost hebt, want de ongeblazen motor is niet vooruit te branden dacht ik?

Problemen zijn er met distributieketting en spanners, olieverbruik wil nog wel eens voorkomen, en inwendige vervuiling van de motor. Realiseer je dat je er relatief veel voor betaald, en dat de kwaliteit eerder slechter dan beter is vergeleken met de concurentie.

ak2 zei:
Problemen zijn er met distributieketting en spanners, olieverbruik wil nog wel eens voorkomen, en inwendige vervuiling van de motor. Realiseer je dat je er relatief veel voor betaald, en dat de kwaliteit eerder slechter dan beter is vergeleken met de concurentie.

Ben nu beetje aan het rondkijken en dit lijkt me echt een stuk leuker rijdend en meer waar voor mijn geld: https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/ford/m1392372417-ford-fiesta-1-0-ecoboost-s-s-titanium-navigatie-bj-2013.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr

Een Fiesta rijd zeker beter dan een Polo ,ik word alleen niet heel vrolijk van het interieur, maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Epica zei:
Een Fiesta rijd zeker beter dan een Polo ,ik word alleen niet heel vrolijk van het interieur, maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Word je hier wel vrolijk van, ik niet.

$_85.JPG

Monsieur Le Loure 745454511732118484515484 zei:
Epica zei:

Word je hier wel vrolijk van, ik niet.

$_85.JPG
Vind ik minder slecht eruit ziet dan de Nokia 3310 toetsen. Maar ik adviseer ook een Highline en dan met navigatie.

Je kunt beter de polo 1.4 nemen. Dat is geen tsi maar een gewoon blok en die is wel degelijk.

Terug
Bovenaan