Vuile deuren Peugeot 3008 SUV Gt-Line

Guest
Beste mensen,

Ben sinds 2 maart 2017 in bezit van een Peugeot 3008 SUV GT-Line. Het probleem met deze auto is dat de binnenkant van de deuren aan de onderzijde, een strook van ca 15 cm, even vuil is als de buitenkant. Als je een keer per ongeluk door wat modder gereden bent zit er evenveel modder aan de binnenkant als aan de buitenkant. Ben nu al weken met peugeot bezig om dit opgelost te krijgen. Zij zeggen dat dit niet kan. Heb foto's meegestuurd maar de reactie is steeds negatief. Zijn er mensen met dit model die dezelfde ervaringen hebben ?

Ik ken het probleem niet maar kun je de foto's ook hier plaatsen? Misschien dat er dan ook hier meegedacht kan worden over een oplossing, omdat de oorzaak dan wellicht zichtbaar is.

[video]https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1295775977166401&set=pcb.1295776247166374&type=3[/video]
Link naar foto's op facebook. Hoop dat het werkt.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1295775977166401&set=pcb.1295776247166374&type=3

Dit zou toch een hint moeten zijn voor de dealer om contact op te nemen met de importeur/fabrikant om alsnog een 'afsluitrubber' te laten monteren.
Is het aan beide kanten? Was op dat moment de deur goed dicht?

Is aan beide kanten aan alle deuren. Deuren waren goed dicht, anders gaat alarm.

Het rubber zit veel hoger. Ik vind de modder ook wel erg dik, lijkt me geen klein stukje bouwterrein maar meer een ochtendje 'green lanen' (semi offroad). Spons erover en klaar, krassen zie je daar toch niet. Om daar nou een halszaak van te maken lijkt me niet nodig. Zoek anders een een rol zeer goed klevend en niet te dik schuimband en plak dat helemaal onderop.

speedtouch zei:
Dit zou toch een hint moeten zijn voor de dealer om contact op te nemen met de importeur/fabrikant om alsnog een 'afsluitrubber' te laten monteren.
(..)

Waarom?

Ik zie het deurrubber boven de (vuile) kunststof strip zitten. Lijkt mij dat dit een stukje 'optische verlenging' is van onderzijde deur naar dorpel. Voor een gladde luchtstroom?

Of het handig is.. is een tweede. Bij wasstraatbezoek zal het daar niet snel (goed) schoon worden.
Neemt men de moeite om met een spons de binnenzijde van de portieren schoon te maken.. dan kan je het prima meenemen, mijn inziens.

Ik zeg: producteigenschap. ;)

Enfin, er rijdt al een andere forummer met een 3008.. (DS3 (5?) zeg ik uit mijn hoofd) en een andere zit er, zover ik weet, nog op te wachten.. Ervaringen delen moet dus mogelijk zijn.

Lijkt mij een stukje 'cross over' deurbeplating wat vuil kan worden.. zoals een binnenzijde van een dorpel dat ook kan worden.

fu7y9yyb2x6w_800.jpg

Lijkt me ook niets spannends en niet heel anders dan bij andere auto's. Rubber zit op/tegen de dorpels en sluit binnen af, wat daaronder aan de buitenkant gebeurt, maakt niet zoveel uit. Daarbij is het geen terreinwagen maar een (stads-)suv.

Sluiten de portieren mooi strak tegen het koetswerk?
Zag laatst een nieuwe 3008 waarvan de achterklep er nogal scheef inzat,
aan de linkerkant een bredere kier dan rechts.

Lijkt wel een Panda uit 1990, die hadden daar nog iets minder last van. Kan toch niet meer in deze tijd. Een Ford Fiesta is bij het wassen al kurkdroog aan de binnenkant van de portieren (y)

durashift zei:
Bij wasstraatbezoek zal het daar niet snel (goed) schoon worden.
Het wordt helemaal niet schoon in de wasstraat ! Moet thuis handmatig met een spons en emmer met water en autoshampo de deuren schoonmaken. Tevens moet je opletten met uitstappen anders kun je gelijk je broek naar de stomerij brengen. . De modder is gewoon van een weg met wegwerkzaamheden, dus auto niet gebruikt als "terreinwagen " Ik vind dat dit probleem bij een auto van ( in Belgie) € 34000 niet mag voorkomen !

yvodor zei:
durashift zei:
Bij wasstraatbezoek zal het daar niet snel (goed) schoon worden.
Het wordt helemaal niet schoon in de wasstraat ! Moet thuis handmatig met een spons en emmer met water en autoshampo de deuren schoonmaken. Tevens moet je opletten met uitstappen anders kun je gelijk je broek naar de stomerij brengen. . De modder is gewoon van een weg met wegwerkzaamheden, dus auto niet gebruikt als "terreinwagen " Ik vind dat dit probleem bij een auto van ( in Belgie) € 34000 niet mag voorkomen !

Dat mag je vinden, en nu?

Zelf zou ik hier niet een groot probleem mee hebben, even met een natte spons er langs en klaar. Misschien helpen spatlappen achter de voorwielen, om het probleem afdoende tegen te gaan.

Per auto zitten er grote verschillen in, dit hangt eigenlijk af van de gekozen afdichting door de fabrikant. We hebben 2 auto's bij de Renault Laguna 3 heb je een extra strip dus relatief schone drempels, maar bij onze Citroen C3 (2) heb je die niet met als gevolg dat de drempels viezer zijn.

R-W zei:

Goede vraag. Enkele reacties van peugeot: 1e reactie, ondanks de foto's, kan niet. 2e reactie: het is geen terreinwagen. 3e reactie: garage had geen probleem gevonden. Ze hebben helemaal geen contact gehad met de garage ! Terwijl de garage ook foto's genomen had.
FF voor de goede orde. Ik ben geen zeurpiet. Zeker bij een nieuw model heb je kinderziektes. Als je die niet wilt, moet je een jaar wachten. Ik ben 68 jaar en rij al zolang peugeot bestaat auto's van dit merk en ben er heel tevreden over. De garage heeft een demo-auto die eigenlijk hetzelfde probleem heeft. Alleen valt dit niet zo erg op zolang je maar modderige wegen mijdt. Ben benieuwd in de winter met pekel ed.
Het gaat mij om de afhandeling van de klacht. Ik wordt door klantenservice neergezet als leugenaar ! Vandaar ook mijn oproep hier of meer mensen dit probleem hebben.

yvodor zei:
R-W zei:

Goede vraag. Enkele reacties van peugeot: 1e reactie, ondanks de foto's, kan niet. 2e reactie: het is geen terreinwagen. 3e reactie: garage had geen probleem gevonden. Ze hebben helemaal geen contact gehad met de garage ! Terwijl de garage ook foto's genomen had.
FF voor de goede orde. Ik ben geen zeurpiet. Zeker bij een nieuw model heb je kinderziektes. Als je die niet wilt, moet je een jaar wachten. Ik ben 68 jaar en rij al zolang peugeot bestaat auto's van dit merk en ben er heel tevreden over. De garage heeft een demo-auto die eigenlijk hetzelfde probleem heeft. Alleen valt dit niet zo erg op zolang je maar modderige wegen mijdt. Ben benieuwd in de winter met pekel ed.
Het gaat mij om de afhandeling van de klacht. Ik wordt door klantenservice neergezet als leugenaar ! Vandaar ook mijn oproep hier of meer mensen dit probleem hebben.

Wat moet er volgens jou dan aan gedaan worden?

yvodor zei:
R-W zei:

De enige oplossing zou wel eens het afzagen van de onderkant van je deur kunnen zijn. Is dat je gewenste oplossing dan?

Afgezien van wat de dealer ervan zegt.
In principe is alles wat buiten de deurrubbers valt een onderdeel van de deursponning. En ja die kunnen flink vuil worden.
Alles waar geen rubber voor zit kan dus wind, vuil en water terecht komen.
Helaas zijn die sponningen in de loop der jaren veel ruimer geworden, doordat de deuropeningen veel kleiner zijn geworden dan de deur zelf. (of de deur veel groter dan de opening)
De deur dekt de constructie rondom dat deurgat namelijk volledig af.
Tis inderdaad een deel waar geen enkele wasstraat bij komt.

Kwestie van bij elke wasbeurt de sponningen met de hand schoonmaken met de deur geopend.
Heb dit probleem bij een peugeot 206+ ook heel erg gehad rondom de deurrubbers, vooral bij de achterdeuren was dit elke keer een flink karwei om schoon te maken.
Terwijl het bij mijn eigen auto (die is wel 15 jaar ouder) alleen de sponning boven de achterklep betreft die zeer snel weer vuil wordt.

Anders maar een binnenband van een fiets oid tegen de dorpel plakken, dan komt er geen vuil meer in. :T

en die binnenband dan ook opblazen.. zodat de breedte van de deursponning (@Pobresh: dank, dat was het woord wat ik zocht ;)) overbrugt wordt.
Anders wordt het, volgens mij, nog vuil aan buitenkant van de fietsband.

Is idd niets aan te doen. Heeft te maken met de constructie van de deuren die over de dorpel heen valt.
Bij de meeste auto houd de deur op boven de dorpel waardoor de dorpel (en alsnog je broek) vies wordt.
Alleen worden die wel meegepakt als je door de wasstraat rijd omdat daar de borstels bijkomen.

Het zou pas kritisch worden als boven dat rubber modder zou zitten.

De deuren van mijn kia sorento lopen door tot onder de auto, en hierdoor blijven de zijdorpels proper , nooit geen vuile broekspijpen meer, blijkbaar beter ontwikkeld dan bij Peugeot

Met een ander doel ontwikkeld, vooral.

Bij Peugeot is het nooit de bedoeling geweest dat deze beplating voorkomt dat je vieze broekspijpen krijgt, bij een Range Rover is dit uitdrukkelijk wel het geval. Je ziet het bij meer moderne cross-overs, een Renault Captur heeft bijvoorbeeld hetzelfde 'probleem'.

Toch begrijp ik de topicstarter wel. Waarschijnlijk zou ik mij er zelf op den duur ook aan storen en dan zelf aan de slag gaan met extra afsluitrubber. Als je iets bedenkt dat ook op de langere termijn werkt, maak je ook nog eens goede sier op 3008-fora (y).

Waarschijnlijk zou ik mij er zelf op den duur ook aan storen en dan zelf aan de slag gaan met extra afsluitrubber

Zoiets zou je inderdaad kunnen proberen, gewoon een afsluitrubber of tochtstrip plaatsen. Zijn de kosten ook niet.

Terug
Bovenaan