Hoi allemaal,
ik zit met een probleem (misschien een probleempje).
Ik ben in het bezit van een Mini cooper S clubman uit 2008 met 176k op de teller.
Recentelijk zijn de olieleidingen van de turbo vervangen en brandstofleiding. verder door de garage vonden ze hem in een goede staat.
in 2011 is het "bekende" probleem vervangen namelijk de distributieketting en spanner met een stand van 48k op de teller dus ruim 120k geleden.
Nu heb ik sinds deze week een soort ratel rechtsvoor, wat ik vooral heb bij een koude start als ik wegrij, en bij sturen je erger hoort. En soms op een recht stuk.
Doordat ik het bij het sturen hoorde dacht ik zelf eerst aan de homokineet, maar omdat ik het ook op een gegeven moment hoorde ik het ook bij rechtdoor gaan.
Hebben jullie een idee wat dit zou kunnen zijn, ik heb meerdere dingen gedacht, maar wil niet gelijk naar de garage want dat kost misschien wel onnodig onderzoeks kosten.
Ik dacht zelf misschien aan de klepstoters die niet meer goed zijn, of toch eventueel de ketting en kettingspanner helaas (zwak punt van deze auto). of toch de homokineet. Als hij stationair draait hoor ik het geluid niet, waardoor ik niet direct denk aan de ketting.
Ik hoop dat jullie mij misschien een beetje opweg kunnen helpen en een idee hebben.
Alvast bedankt
Jelle
ik zit met een probleem (misschien een probleempje).
Ik ben in het bezit van een Mini cooper S clubman uit 2008 met 176k op de teller.
Recentelijk zijn de olieleidingen van de turbo vervangen en brandstofleiding. verder door de garage vonden ze hem in een goede staat.
in 2011 is het "bekende" probleem vervangen namelijk de distributieketting en spanner met een stand van 48k op de teller dus ruim 120k geleden.
Nu heb ik sinds deze week een soort ratel rechtsvoor, wat ik vooral heb bij een koude start als ik wegrij, en bij sturen je erger hoort. En soms op een recht stuk.
Doordat ik het bij het sturen hoorde dacht ik zelf eerst aan de homokineet, maar omdat ik het ook op een gegeven moment hoorde ik het ook bij rechtdoor gaan.
Hebben jullie een idee wat dit zou kunnen zijn, ik heb meerdere dingen gedacht, maar wil niet gelijk naar de garage want dat kost misschien wel onnodig onderzoeks kosten.
Ik dacht zelf misschien aan de klepstoters die niet meer goed zijn, of toch eventueel de ketting en kettingspanner helaas (zwak punt van deze auto). of toch de homokineet. Als hij stationair draait hoor ik het geluid niet, waardoor ik niet direct denk aan de ketting.
Ik hoop dat jullie mij misschien een beetje opweg kunnen helpen en een idee hebben.
Alvast bedankt
Jelle