Vreemde laadpaalsituaties kunnen meer dan laadklevers zijn...

Roadracer

Administrator

Forumleiding
Met enige regelmaat zie je wel foto's (schandpaal-achtige beelden) van auto's die niet aan een laadpaal kunnen laden, maar wel zo'n plek openhouden. Ondanks het bord 'Alleen voor elektrische auto's die opladen'. Je kunt rond laadpalen natuurlijk toch wat aparte situaties aantreffen. Bij ons in het dorp is een groepje van vier laadpalen bijvoorbeeld twee keer per jaar niet te gebruiken door een kermis (de parkeerplaats is met vergunning hiervoor afgezet). Niet handig. Maar er blijft nog genoeg over aan aparte taferelen vermoed ik!

20251215-laadpaal-ankeveen-glascontainer.jpg

Zo stond op deze plek bijvoorbeeld een glasbak (minstens twee weken). Ik heb hier maar een BOA handhavingsverzoek voor gestuurd dat na het weekeinde volgens de terugmelding wordt behandeld. Het is immers erg vervelend als je hierdoor je bijna lege accu niet kunt opladen. En als je goed kijkt staat de auto rechts van de glasbak ook niet met een kabeltje aangesloten maar dat is (wellicht ten overvloede) niet de insteek van dit topic. Maar ik ben wél erg benieuwd wat jullie aan vreemde situaties bij laadpalen tegenkomen.

Laatst bewerkt:
Ik denk in Uden of elders in Brabant. Er is trouwens ook wekelijks carnaval Frits79 en daar heb je al die glasbollen voor nodig, eender waar er plaats is ;)

2x per week een kermis hebt
Dat is inderdaad erg veel, in figuurlijke zin niet eens in het nachtleven (dat er niet zo veel is) wellicht maar dat gaat langs me heen. Is natuurlijk twee keer per jaar en ik heb dat gecorrigeerd. Deze foto is uit Ankeveen. @Niseko zit wel redelijk warm, ik heb in mijn jongere jaren in Uden gewoond (zo'n 25 jaar). Maar nu niet meer (en ik woon ook niet in Ankeveen - het is wél een leuk dorp).

Update: vanmorgen kreeg ik een bericht van Handhaving dat de GAD wordt gevraagd de container te verplaatsen. Daar zullen best wel mensen blij mee zijn, als ik langs dat laadpunt kom zijn regelmatig beide plaatsen bezet met ladende auto's.

Tja schandpaal of niet situatie die ik zelf meegemaakt heb:
Grote file op de Duitse autobahn, dochter moest dringend naar het toilet...
Na lang aanschuiven op een snelwegparking, waar het door de file enorm druk was, gevolg: enige vrije parkeerplaatsen waren aan de trage laadpalen of de gehandicaptenparkings.
Jammer maar helaas voor wie zijn auto wil laden maar op dat moment heeft mijn dieseltje ook 10min op die parkeerplaats gestaan - moreel gezien lijkt me dat correcter dan iemand met een handicap zijn/haar plaats af te pakken.

Kijk een complete parkeerplek voor langere tijd bezethouden met een glascontainer is niet handig. Bij ons hadden we al een parkeerprobleem en dat is met de komst van parkeerplekken enkel voor laden alleen maar groter geworden. Want wat gebeurt er, de meeste auto's hebben tegenwoordig een flinke range. Veel berijders laden op hun werk en zetten hun elektrische auto (logisch) dus niet thuis aan de laadpaal om hem na 2 uur weer naar een regulier parkeervak te verplaatsen, die dan waarschijnlijk vol staat. Resume, de "alleen laden" parkeervakken zijn vrijwel altijd onbezet en de stoep staat vol met (elektrische) auto's die nergens kunnen parkeren.

Heb in mijn PHEV tijd, toen ik na elke rit een laadpaal zocht, heel wat frustraties gehad. Kapotte laadpalen, auto’s die er niet horen te staan, laadpalen die niet bestaan (alleen op de kaart).

Gekste was een laadpaal plek waar een verkeersbord óp was geplaatst zodat je er niet kon staan. Effectief dus 1 plek met een laadpaal met 2 aansluitingen.

Terug
Bovenaan