Beste allemaal,
Sinds kort heb ik een BMW 3 Touring uit 2018. M sport onderstel, 18" wielen, helemaal top. Kort na de auto te hebben ontvangen ben ik naar Oostenrijk gereden voor vakantie. Onderweg niets vreemds gemerkt. Tot zo ver niets aan de hand.
Echter merk ik nu dat de auto zich soms wat apart gedraagt wat betreft het sturen:
Soms is het sturen zwaarder dan normaal. Dit is vooral bij snelheiden tussen de 60 en de 80 km/u. Het lijkt dan soms als ik bijv naar rechts stuur, dat er lichte tegenkracht gevoeld wordt. Dit is meer te merken op oneven wegen met duidelijke bandensporen in de weg. Maar ook daar is het niet altijd, maar af en toe.
Komt iemand dit bekend voor? Is dit een probleem met de stuurbekrachtiging of onderstel? Of is dit "tramlining"? Of is het niet meer dan normaal op Oostenrijkse oneven wegen?
Ik heb achter 2 banden van Bridgestone 18/245/45 en voor 2 banden van Continental 18/225/45. De achterbanden zijn dus wat breder. Maakt dit eventueel verschil?
Ik hoor het graag!
Sinds kort heb ik een BMW 3 Touring uit 2018. M sport onderstel, 18" wielen, helemaal top. Kort na de auto te hebben ontvangen ben ik naar Oostenrijk gereden voor vakantie. Onderweg niets vreemds gemerkt. Tot zo ver niets aan de hand.
Echter merk ik nu dat de auto zich soms wat apart gedraagt wat betreft het sturen:
Soms is het sturen zwaarder dan normaal. Dit is vooral bij snelheiden tussen de 60 en de 80 km/u. Het lijkt dan soms als ik bijv naar rechts stuur, dat er lichte tegenkracht gevoeld wordt. Dit is meer te merken op oneven wegen met duidelijke bandensporen in de weg. Maar ook daar is het niet altijd, maar af en toe.
Komt iemand dit bekend voor? Is dit een probleem met de stuurbekrachtiging of onderstel? Of is dit "tramlining"? Of is het niet meer dan normaal op Oostenrijkse oneven wegen?
Ik heb achter 2 banden van Bridgestone 18/245/45 en voor 2 banden van Continental 18/225/45. De achterbanden zijn dus wat breder. Maakt dit eventueel verschil?
Ik hoor het graag!