Vragen voetpedalen

A

Anoniem

Guest
Hoi!
Ik heb een tweedehands Seat Leon uit 2016 handgeschakeld. Ik heb alleen wat vragen over de voetpedalen.

- Als ik het gaspedaal volledig indruk, dan hoor en voel ik op het allerlaatste moment een klik. Wat kan dit zijn? Heeft dit te maken met een begrenzer?
- Het koppelingspedaal begint een beetje licht te piepen/kraken en dat voel ik als ik de koppeling zachtjes indruk en op laat komen. Voor de rest grijpt hij wel goed aan en hoor ik geen verdere gekke geluiden oid. Ik vind het alleen irritant dat ik een lichte trilling voel in mijn voet als ik de koppeling indruk en laat opkomen. Wat zou dat kunnen zijn?
- Wat mij ook opvalt is het volgende: Als ik gas geef en dan vervolgens mijn voet op het koppelingspedaal leg (nog niet indrukken), dan voel ik een vrij hevige trilling. Als ik dan vervolgens het pedaal indruk voel ik alleen die lichte trilling en het piepen van het pedaal. Heeft het een met het ander te maken?

Graag hoor ik jullie reacties.

Groeten,

Chris

2 dingen kan ik je vertellen.

die klik die je voelt is normaal. om kosten te besparen hebben de handgeschakelde en automaten de zelfde gas pendaal.
die klik die je voelt is eigelijk de kickdown switch voor een automaat. maar word bij handgeschakelde vaak gebruikt voor de overboost.

die koppeling even inspuiten met siliconen spray.
op zijn scharnier punt.

Bedankt voor je reactie!

Sorry ik ben echt een leek wat auto's betreft.
Dat scharnier punt, kom ik daar bij door de motorkap open te doen, of gewoon bij het pedaal zelf, dat laatste is nog best krap namelijk.

Thanks

Christiaan 1001927 zei:
Bedankt voor je reactie!

Sorry ik ben echt een leek wat auto's betreft.
Dat scharnier punt, kom ik daar bij door de motorkap open te doen, of gewoon bij het pedaal zelf, dat laatste is nog best krap namelijk.

Thanks

bij de pendalen. boven aan de pendaal is de schanierpunt. als je, je hoofd(met beschermbril tegen stof of vuil) onder de dashbord kijkt zie je de bovenkant van de pendaal. spuit er wat siliconenspray(GEEN DW40 KAN PLASTIEK ZITTEN) en duw de pendaal een paar keer in en als die nog wat piept spuit je een beetje meer.

hou een doek/oude tshirt bij de hand voor als je te veel spuit.

Terug
Bovenaan