Vragen mbt aankoop occasion

L 5958084

Net ingestapt
Ik heb nu een aantal proefritten gemaakt en inruilvoorstellen gekregen.

Nu vroeg ik me af of het in de autosector niet gebruikelijk is om offertes na te bellen? Ik ben daar echt verbaasd over. Wordt het geld zo makkelijk verdiend?
Ik ben best genegen om als verkopers nog wat extra’s willen doen de auto aan te schaffen, maar ik heb echt geen enkel telefoontje ontvangen.

Komt dit omdat ik een vrouw ben en niet serieus genomen word of is dit gebruikelijk?
En verder: hebben jullie nog tips voor onderhandelingen? ik vind dat echt lastig.
Ik heb nu een auto op het oog maar zou er eigenlijk nog een paar honderd euro af willen hebben .

Sinds een jaar of 11 verkoop ik auto's, eerst bij een dealer, nu voor mezelf sinds een jaar of 3.
Mijn ervaring met nabellen is dat het weinig zinvol is. Wanneer iemand echt geïnteresseerd is worden de onderhandelingen meteen gestart.
90% van de "kijkers/offerteopvragers" wil alleen graag weten hoe de inruilauto in de markt ligt.
Daarbij komt dat wanneer je nabelt 9/10 keer de telefoon niet eens meer beantwoord wordt.

Wat is er mis met even langsgaan om die laatste paar euro's eraf te praten? lijkt mij wat persoonlijker en dan weet de verkopende partij ook dat u de auto echt wil kopen. Vrouw of geen vrouw, iedereen krijgt bij ons een gelijke behandeling, echter de vraag "Wat is laatste prijs?" reageren we niet eens meer op, dat is ook verspilde moeite haha.

Tip: Ga er gewoon langs en leg je (reële) bod op tafel, daar niet teveel van af wijken, en zie dat je de deal rondmaakt als die auto is wat je zoekt :)

gr. Tim

Over welk aankoopbedrag hebben we het?

Ik denk dat de ervaring leert dat de echte koper zelf wel terugkomt

Mijn eigen ervaring is dat verkopers inderdaad zelden terugbellen, eigenlijk is dat best vreemd, ze hebben er immers al tijd en energie in gestoken. Vaak is er op een voorraad auto of een auto die al langer staat meer te onderhandelen. Wees niet te gretig, en als prijs niet meer lukt probeer het met accesoires zoals winterbanden, trekhaak fietsendrager of iets dergelijks.

Dat je meer kon onderhandelen stamt nog uit de tijd dat er geen internet was. Dat dealers nog een hekel hadden als ze een vreemd merk hadden.

Op dit moment zijn er nog een paar auto's waar je nog redelijk kan onderhandelen:

Namelijk bij voormalige 14% bijtelling diesels want deze hebben die Nederlandse ocasion handel overspoeld en dat in combinatie dat diesel uit de mode is kun je onderhandelen. Omdat er meer aanbod is dan vraag

Ook kan jouw ocasion een model zijn wat niet aantrekt een winkeldochter, omdat het Oostblok de auto ook niet wil,dan kun je ook onderhandelen

3 Deurs en of geen airco zijn ook zaken die de prijs beïnvloeden.

Maar stuur de advertentie ff door,dan kijken we er naar.

Auto encyclopedie zei:
Dat je meer kon onderhandelen stamt nog uit de tijd dat er geen internet was. Dat dealers nog een hekel hadden als ze een vreemd merk hadden.

Op dit moment zijn er nog een paar auto's waar je nog redelijk kan onderhandelen:

Namelijk bij voormalige 14% bijtelling diesels want deze hebben die Nederlandse ocasion handel overspoeld en dat in combinatie dat diesel uit de mode is kun je onderhandelen. Omdat er meer aanbod is dan vraag

Ook kan jouw ocasion een model zijn wat niet aantrekt een winkeldochter, omdat het Oostblok de auto ook niet wil,dan kun je ook onderhandelen

3 Deurs en of geen airco zijn ook zaken die de prijs beïnvloeden.

Je kan niet zeggen model X is prima over te onderhandelen, want om hem te verkopen zal hij ook scherp geprijsd online moeten staan.

Iets waarvan je weet dat hij er al langer staat of waarvan ineens meerdere exemplaren in de buurt online komen kan helpen, komende feestdagen en stuntweken is ook zo'n factor of de verkoper die misschien opdracht heeft.

Auto encyclopedie zei:

Namelijk bij voormalige 14% bijtelling diesels want deze hebben die Nederlandse occasion handel overspoeld en dat in combinatie dat diesel uit de mode is kun je onderhandelen. Omdat er meer aanbod is dan vraag

Ook kan jouw occasion een model zijn wat niet aantrekt een winkeldochter, omdat het Oostblok de auto ook niet wil,dan kun je ook onderhandelen

3 deurs en of geen airco zijn ook zaken die de prijs beïnvloeden.

Juist bij een 14% diesel valt er weinig te onderhandelen, door het zeer ruime aanbod moet zo'n auto al scherp in de markt gezet worden omdat er zoveel te koop staan, start je al aan de dure kant dan weet je zeker dat er niemand komt kijken.

Ik ben ooit 1x nagebeld, maar dat kwam omdat ik mijn beklag had gedaan over de auto en de verkoper bij de manager/leidinggevende.

Tienmaal excuus en een verscherpt aanbod is wat ik over de telefoon terug kreeg.

Maargoed, dat was wel een extreem geval, heb er nog ergens een topic over geopend op dit forum.

Normaliter wordt je niet nagebeld nee, of het moet zijn dat ze echt graag van die auto afwillen en jij de enige bent in een paar weken die er naar is komen kijken.

Het is inderdaad gebruikelijk om vrouwen niet terug te bellen. Mannen daarentegen worden altijd teruggebeld met vaak een nog veel betere aanbieding.

Tja, je kunt er om lachen maar verkopers doen toch echt anders tegen vrouwen dan tegen mannen. Maar dat is mijn ervaring.

Het is een auto van 15,5 K.
Een collega van mij kwam nog met de app Finnik en die kende ik nog niet. Ik ga daar nog even een uitgebreid rapport opvragen.

L 5958084 zei:
Tja, je kunt er om lachen maar verkopers doen toch echt anders tegen vrouwen dan tegen mannen. Maar dat is mijn ervaring.

Het is een auto van 15,5 K.
Een collega van mij kwam nog met de app Finnik en die kende ik nog niet. Ik ga daar nog even een uitgebreid rapport opvragen.

Deel de advertentie ff als je wil, we kapen hem echt niet voor je neus weg. Eventueel zoeken we mee met soort gelijke auto

Bied 1500 lager, wel met garantie en apk. Je kan dan nog terugvallen op nieuwe banden of de beurt over een jaat etc.

L 5958084 zei:
.

Ik denk dat je het daar dan naar maakt. Autoverkopers (verkopers sowieso) zijn irritant, geen liefdadigheidsinstelling, en zullen altijd proberen te halen wat er te halen valt. Ben benieuwd waarom je de 'Gender' kaart nu weer erbij moet halen? Of heb je je gewoon niet genoeg voorbereid op wat je nu eigenlijk wil?

Terug
Bovenaan