Vraag over reparatie

Dominique Moerman

Net ingestapt
Beste autoliefhebbers,

Onlangs is mijn auto, mitsubishi colt, naar de garage geweest voor een paar reparaties.
Het ging om het vervangen van de remschijven en blokken voor, het vervangen van de versnellingsbakolie en het vervangen van een ruitenwisserblad achter.
Men zegt hier een kleine 4 uur mee bezig te zijn geweest.
Vind ik nogal aan de ruime kant.
Wat is jullie mening?

Wat was het uurtarief of de totaalprijs?
Er kan natuurlijk altijd wat tegenzitten.

Totaal was 549 euro.
Garage beriep zich erop dat men bijna 6 uur bezig was geweest, dat vond men zelf wat al te gortig, vandaar bijna 4 uur op de factuur.

Dominique Moerman zei:
Beste autoliefhebbers,

Onlangs is mijn auto, mitsubishi colt, naar de garage geweest voor een paar reparaties.
Het ging om het vervangen van de remschijven en blokken voor, het vervangen van de versnellingsbakolie en het vervangen van een ruitenwisserblad achter.

Dominique Moerman" zei:
Totaal was 549 euro.
Garage beriep zich erop dat men bijna 6 uur bezig was geweest, dat vond men zelf wat al te gortig, vandaar bijna 4 uur op de factuur.

Dit moet wel een echte "Vak"garage zijn. Mijn Toyota dealer doet dit ruim binnen 2 uur en dan staat de auto weer klaar, gewassen en wel...
Of het zijn klunzen of alles aan je Colt zat vastgeroest...
Advies: zoek de volgende keer een andere garage....

Zelf heb ik een Colt uit 2007.

Bij de Euromaster.

Remblokken voor +/- 100
Remschijven voor +/- 220

Waren wel losse bezoeken.

Waarom moest de versnellingsbakolie worden vervangen? En heb je een automaat, of een handbak? Dat er zomaar weer 2 uur vanaf kan, geeft al wel te denken.

versnellingsbak maakte bijgeluiden bij een warme motor, koude motor niets aan de hand Eerder zo'n colt gehad, geluiden niet herkenbaar.
Na vervangen van de olie maakt ie nog steeds dat geluid. Dat is dus niet opgelost.

Terug
Bovenaan