vraag over foutcode.

Luc 3430057

Net ingestapt
beste forumleden.

Ik heb vandaag gekeken bij een Bmw 1 serie (e87). Maar ik heb gezien dat die twee fout meldingen in het beeldscherm heeft staan dat is de 260 en de 271, ik heb een foto van de 260 melding gevonden en bij gevoegd.
Mijn vraag is wie weet wat deze meldingen in houden?
c3768552-0f59-4121-a0d4-a35a6c045ecb

Gr
Luc

Ene heeft iets te maken met een schuifdak wat storing geeft en de andere een lambda sensor of iets.

Maak niet de fout door aannames te doen aan de hand van de foutcodes. Het geeft aan waar er fouten zijn geconstateerd, een mooi begin voor een diagnose om te kijken waardoor deze storing word veroorzaakt, wat vele oorzaken kan hebben.

Ik zou ook niet zo snel een auto kopen waar je deze storingen hebt, zeker met een schuifdak kan het soms best fors in de papieren lopen, soms is het alles goed schoonmaken en weer smeren en klaar, andere keer moet het hele mechaniek vervangen worden en word het serieus prijzig. Ook de 271 code kan van alles zijn, van een simpele fix tot iets heel prijzigs. Sowieso is deze generatie 1 serie niet heel erg goed vanuit kwaliteits oogpunt, zeker nu ze op leeftijd komen, ik zou dan wel echt gaan voor een net en goed onderhouden exemplaar zonder storingen.

Laat de garage het maar oplossen, en als het particulier is dan dan kun je je afvragen waarom diegene hem weg doet, en moet het echt een spotgoedkoop ding zijn om eventuele (forse) rekeningen voor reparatie op te vangen. En lukt dat niet, dan gewoon verder kijken; staan genoeg andere 1-series te koop lijkt mij. ;)

Laatst bewerkt:
Dat is wel het enige dat ik kon vinden met die code.
Zou gewoon lekker verder kijken voor iets anders. Voor dat geld zijn er zat auto's te vinden zonder foutmeldingen en wellicht gunstigere kilometerstand

Waarom ga je voor een Duits exemplaar, voor dat geld staan er ook genoeg in Nederland te koop.

Inderdaad ook mijn gedachte, er staan er zoveel te koop in NL, ja er zit xenon op en een M-pakketje, maar zo'n bijzonder exemplaar is het ook niet. Bij een 130i of iets zou ik het nog wel begrijpen, maar nu gewoon lekker verder kijken naar een fris exemplaar, of afdingen dat de garage die problemen oplost

Terug
Bovenaan