Guest
Aan de kenners.
Ik heb mijn A6 laten chiptunen .
Het betreft de TFSI c7 2011 180 pk standaard , maar is de geknepen 250 pk versie ( heb ik mij laten vertellen).
Nu zit er een aardige dip in de curve ( zie foto).
De een zegt dat is niet erg , dat zit in het rode toerental bereik , de ander zegt , dan is hij niet helemaal goed getuned.
Zelf heb ik er geen verstand van .
De auto is snel , soepel en ik merk niet veel van die curve .
Mijn vragen zijn als volgt : kan het kwaad voor de auto ? Of is het wel ok zo ?
Ik tank meestal ( 99 % van de keren) euro 95 . Ook bij snelle ritten ( boven 250km )en of snel optrekken pingelt de auto niet.
Is het toch aan te raden om altijd euro98 te tanken ? ( zit dicht bij de A31 Duitsland dus af en toe gaat hij even los) .
Gaarne eerlijke meningen , bij voorbaat dank.
Ik heb mijn A6 laten chiptunen .
Het betreft de TFSI c7 2011 180 pk standaard , maar is de geknepen 250 pk versie ( heb ik mij laten vertellen).
Nu zit er een aardige dip in de curve ( zie foto).
De een zegt dat is niet erg , dat zit in het rode toerental bereik , de ander zegt , dan is hij niet helemaal goed getuned.
Zelf heb ik er geen verstand van .
De auto is snel , soepel en ik merk niet veel van die curve .
Mijn vragen zijn als volgt : kan het kwaad voor de auto ? Of is het wel ok zo ?
Ik tank meestal ( 99 % van de keren) euro 95 . Ook bij snelle ritten ( boven 250km )en of snel optrekken pingelt de auto niet.
Is het toch aan te raden om altijd euro98 te tanken ? ( zit dicht bij de A31 Duitsland dus af en toe gaat hij even los) .
Gaarne eerlijke meningen , bij voorbaat dank.