Vraag over banden

Guest
Hallo, ik heb een Peugeot Partner 1.9D 68pk uit 2004 en ik zou er winterbanden of all-season banden onder willen zetten.
Alleen vind ik heel moeilijk banden met de maat van de originele banden.
Maat: 175/65/14C laadindex: 90/88T 

Nu is mijn vraag; kan ik banden met een andere laadindex gebruiken? 

https://www.autobandenmarkt.nl/cgi-bin/rshop.pl?with_bootstrap_flag=1&search_tool=standard&s_p=&rsmFahrzeugart=ALL&x_tyre_for=&tyre_for=&suchen=Zoek+uw+banden&m_s=3&dsco=107&s_p_=&cart_id=14588440.107.12066&ranzahl=4&ist_hybris_orig=&sowigan=GAN&Breite=175&Quer=65&Felge=14&Speed=&Load=&Marke=&kategorie=6&filter_preis_von=&filter_preis_bis=&Transport=T&homologation=

25 winter en 4 allseasons. Ik zou niet morren aan de laadindex. Een maatje breder pakken helpt ook niet zie ik, dan heb je helemaal geen bestelbus banden.

Als het grijs kenteken is dan is het afkeur als je lager gaat zitten met je loadindex (als ik het goed heb).

https://www.bandenspotter.nl/bestelauto/175-65-r14/

Laadindex lager is geen goed plan, hoger kan wel.

V0RQ zei:
https://www.autobandenmarkt.nl/cgi-bin/rshop.pl?with_bootstrap_flag=1&search_tool=standard&s_p=&rsmFahrzeugart=ALL&x_tyre_for=&tyre_for=&suchen=Zoek+uw+banden&m_s=3&dsco=107&s_p_=&cart_id=14588440.107.12066&ranzahl=4&ist_hybris_orig=&sowigan=GAN&Breite=175&Quer=65&Felge=14&Speed=&Load=&Marke=&kategorie=6&filter_preis_von=&filter_preis_bis=&Transport=T&homologation=

25 winter en 4 allseasons. Ik zou niet morren aan de laadindex. Een maatje breder pakken helpt ook niet zie ik, dan heb je helemaal geen bestelbus banden.

Ah mooi, dan ga ik ze daar bestellen. Thanks!

Doe jezelf een lol en bestel geen all-season banden. Is een marketingband die in alles zeer matig is.

R-W zei:
Boppie zei:

Ben ook geen fan van die zgn alleskunners, gaat nu eenmaal niet, maar onder een bestelwagentje snap ik die keuze wel.

Daarom. Het is ook net wat je ermee gaat doen. Ze zullen nergens in uitblinken, maar minder goed is niet gelijk zeer matig zoals Mc1 stelt.

Dus allemaal op de zomerbanden totdat er sneeuw valt. Dat is de boodschap die het laatste plaatje uitstraalt. Waarbij de referentieband een testwinnaar is?

Wel opvallend dat de zomerband wordt weggelaten in de wintertest en in de tabel op '0' staat. Misschien toch een klein beetje gekleurde test?

Dat denk ik niet, ze zoeken gewoon een meetpunt voor de vierseizoenenbanden. Dan heeft het weinig zin om de winterse eigenschappen van een zomerband te noemen.

s velthuis zei:

Kortom, aangezien half Nederland inmiddels weer op winterrubber staat en het 12 graden is, toch maar beter binnen blijven wachten tot het gaat sneeuwen?

half NL is vooral in de spits onderweg en dan liggen die temperaturen in de winter net iets anders meestal. Als het weer zo'n winter wordt als vorig jaar, wissel ik na de wintersport in jan weer terug naar zomerbanden idd. Eind mrt, als we een 2e keer gaan, is wat dat betreft meer tricky. Op locatie heb je ze meestal wel nodig maar het is ook al meer dan eens voorgekomen dat de terugreis 20gr+ is.

Boppie zei:
Dat denk ik niet, ze zoeken gewoon een meetpunt voor de vierseizoenenbanden. Dan heeft het weinig zin om de winterse eigenschappen van een zomerband te noemen.

Ik kan me voorstellen dat als je hier zou aflezen dat de zomerband het 8 meter slechter doet met sneeuw, maar 8 meter beter bij alle andere omstandigheden dan valt er heel veel te zeggen voor gewoon altijd zomerbanden.

(Ik moet zeggen dat ik winterbanden heb omdat de kans groot is dat ik het eerste drempeltje niet eens overkom met achterwielaandrijving, brede sloffen en wat sneeuw)

Terug
Bovenaan