Vraag; mini / midi MPV met veel beenruimte achterin

Zwiebertje

Net ingestapt
Hi,

Zoals de titel al doet vermoeden... Wij zijn op zoek naar een kleine MPV met veel beenruimte achterin (tieners van 180cm). Welke merken hebben een verstelbare achterstoel, veel beenruimte? Moet echt gaan om een mini op midi MPV. Kleine motor uiteraard wel, maar geen turbo. Mag best een lelijke auto zijn, lol! Maximaal 13 jaar oud, liefst benzine. Mag ook diesel ivm verhuizing naar buitenland (Spanje, gewicht niet belangrijk). Met wel een bergje op kunnen. Kofferruimte is minder belangrijk.

Nou, ik ben benieuwd! Dank voor de hulp al vast!

Kleine aanvulling; bij voorkeur geen Duitse merken. Mag ook een SUV zijn; als het maar compact met veel beenruimte achter is.

Geen idee van budget dus doe er maar gewoon 1 van 13 jaar oud.

Opel Meriva 1.6 16v Cosmo

Geen turbo en met verstelbare achterbank ( bank veranderd in 2 "stoelen" die ook meteen een stukje naar achteren schuiven eigenlijk )

Zo dus :

T__1357__Opel-Meriva-detail.JPG

Ziet er goed uit! IK heb ooit een Opel gehad, die was kwalitatief gewoon slecht. Hoe is deze? Ik vind de ruimte zo te zien heel erg goed. Jammer dat deze foto niet bij de advertentie staat. Ben wel benieuwd naar de kwaliteit. Met die twee verstelbare stoelen is precies wat ik zoek. Nogmaals, ziet er goed uit!

Waarom wil je perse een MPV? De Opel weegt ruim 1200 kilo, een Skoda Fabia Combi is ruimer op de achterbank en lichter wat gewicht betreft.

Een MPV vanwege ruimte, practische mogelijkheden etc. Ik hoef niet per se een Opel. Liever geen Opel gezien mijn ervaringen met een Vectra 2.2. Ik geloof niet dat de Skoda Fabia ruimer op de achterbank is, maar dat terzijde. Maar tips over ruime alternatieven zijn welkom! Hoeft niet per se een MPV te zijn.

Een Skoda zit altijd tussen de segmenten in, een Fabia is een B-segment auto maar bied de ruimte die niet onder doet voor een segment hoger een Octavia heeft hetzelfde. Nadeel van de Mpv's is dat ze zwaar zijn.

Een Honda Jazz staat ook bekend om zijn binnenruimte en de magic seats.

m1fygmwbnem6.jpg

m1cyjmrbeumi.jpg

https://www.autoweek.nl/auto/vergelijk/60791-84675/

Er zijn maar enkele midi, mini MVP’s met dergelijke eigenschappen. De Jazz is onbetwist, de beste optie. Ruimer dan al die bovengenoemde auto’s. Ik ben zelf 1.90 mtr,
en kan ruim achterin zitten. (Een voordeel, de Jazz heeft geen turbo, en is betrouwbaar)
Je moet gewoon een keer proefzitten.

De Toyota Verso S, en/of de Subaru Trezia zijn alternatieven.

Ik ben 1,87m en kan niet in de Jazz achter het stuur zitten, stoel kan niet ver genoeg naar achteren. Achterin wel ruim, maar dat is logisch als de voorstoel niet al te ver naar achteren kan

Skoda roomster heeft ook stoelen die je kunt schuiven en naar binnen kunt zetten. niet ieders smaak maar dat is voor jou niet van belang lees ik.

wel ruim , licht, geen turbo blokjes en relatief goedkoop in aanschaf

Brochure-2009-Skoda-Roomster-VarioFlex.jpg

Met 1,87 m niet achter het stuur van een Jazz passen? Ik maak mij geen voorstelling van jouw postuur, maar ik ben 1,88m en heb 10 kg overgewicht, maar heb heel wat kilometers achtereen afgelegd met een Jazz. Nul klachten. Stoel in de achterste stand, dat wel. Maar zelfs dan is er meer plaats op de achterbank dan in een 12 jaar oude BMW 5-serie.

BMW is erg krap, dat klopt. Stoel in de Jazz zou voor mij 2 a 3 cm verder naar achteren mogen. Teveel een zitten op de pleepot in mijn geval. Ben er ooit serieus mee bezig geweest. Niks zo persoonlijks als zitcomfort.

Qua bouwjaar kom je wellicht niet helemaal goed uit, maar de colt betaal je veel minder de hoofdprijs voor dan bij de jazz, verso s of trezia die alle 3 geen verschuifbare achterbank hebben. Met zijn nog geen 950 kg is het blijkbaar wel een zware auto als ik dit topic zo lees
https://youtu.be/V2jtQ9eSWgw

Ipv de fabia waar frits mee aan komt zetten, kun je ook voor de skoda roomster gaan.

Super tips allemaal, thanks! Ik ga kijken naar Honda Jazz, Skoda Roomster, Mitsubischi Colt, Renault Grand Modus (?). Gewoon proefzitten. Het is lastig te achterhalen wat de beenruimte is en of er een verstelbare achterbank/stoel is. Nogmaals dank!

Proefzitten lijkt mij heel verstandig. Je kunt ook nog naar een tweede generatie Yaris kijken. Deze heeft ook een verstelbare achterbank en vanaf 2009 verkrijgbaar met 100 pk en 6 versnellingen. Als je een opvallende auto zoekt eventueel de Daihatsu Materia.

https://www.autoweek.nl/auto/51054/toyota-yaris-1-3-16v-vvt-i-aspiration/

https://www.autoweek.nl/auto/44192/daihatsu-materia-1-3-funk/

Zwiebertje zei:
Super tips allemaal, thanks! Ik ga kijken naar Honda Jazz, Skoda Roomster, Mitsubischi Colt, Renault Grand Modus (?). Gewoon proefzitten. Het is lastig te achterhalen wat de beenruimte is en of er een verstelbare achterbank/stoel is. Nogmaals dank!

Bij de colt verviel de verschuifbare achterbank bij de facelift. https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/facelift-friday-mitsubishi-colt/

Niet te strak op bouwjaar zoeken sommige modellen van voor de facelift zijn later op kenteken gezet, maar aan de neus kun je duidelijk zien of die wel of geen verschuifbare achterbank heeft

Bij de skoda roomster alleen voor de 1.6 benzine gaan , bij de andere benzine blokken is uiteindelijk goedkoop is duurkoop.

Terug
Bovenaan