Volvo V60 D6 hybrid

Guest
Hallo,

Rij momenteel een BMW 525D E39. Deze is voordelig te rijden zakelijk ivm de youngtimer regeling. Nu keek ik wat rond en viel mijn oog ook op de volvo V60 d6 hybrid. Ik lees alleen dat de bijtellingsregeling(7%) en halve belasting geldig is tot 2021. Mijn vraag is nu, wat worden de kosten NA 2021? Want de CO2 uitstoot is vooralsnog onder de 50 gram dan.

Groetjes,

Vanaf 2019 geldt: Alle zakelijke auto's met meer dan 0 gram uitstoot rij je privé tegen 22% bijtelling, voor zover ik weet. Lopende regelingen gelden 5 jaar vanaf ingebruikname (maar totdat de auto naar een andere eigenaar gaat, meende ik?) eerste toelating, daarna conformeert het zich aan eerstgenoemde regeling lijkt me. Ik zou niet weten waarom het voor een stekkerhybride met meer dan 0 gram CO2-uitstoot anders zou zijn. Of de overheid moet de regeltjes weer eens aanpassen. Dat zou niet voor het eerst zijn natuurlijk.

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/winst/inkomstenbelasting/veranderingen-inkomstenbelasting-2019/bijtelling-privegebruik-auto-2019

Om maar een voorbeeld te noemen. https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volvo/m1343465467-volvo-v60-2-4-d6-awd-plug-in-hybrid-2015-zwart-polestar-7.html

Zie het begin van de beschrijving '' Volvo V60 2.4 D6 Twin Engine Polestar Design, 7% bijtelling tot 2021.

Enige in Nederland, compleet polestar uitgevoerd!
1e eigenaar, BTW-auto. Werkelijk voorzien van alle opties. Deze Volvo geniet nog van de 7% bijtelling (tot 2021) en de gehalveerde wegenbelasting.'' Verder als ik bij de belastingdienst de informatie qua uitstoot, gewicht en provincie invoer krijg ik ook het gehalveerde bedrag te zien...

Klopt. Maar na vanaf 2021 niet meer. (de auto is van 2015 lees ik, dus volgens mij gelden de belastingvoordelen dus tot en met 2020)

DeeTwee zei:
Klopt. Maar na vanaf 2021 niet meer. (de auto is van 2015 lees ik, dus volgens mij gelden de belastingvoordelen dus tot en met 2020)
Dus na 2021 is het simpelweg een diesel van bijna 1900KG. Kan ik beter shoppen richting een BMW 530d F10 kan ik nog lekker blijven sturen of voorlopig deze E39 houden.

Ilias Lolzolo zei:
DeeTwee zei:
Dus na 2021 is het simpelweg een diesel van bijna 1900KG. Kan ik beter shoppen richting een BMW 530d F10 kan ik nog lekker blijven sturen of voorlopig deze E39 houden.
Los van het fiscale verhaal lijkt mij dat altijd een veel beter plan (vooral vanaf 'deze E39 houden') ;)

Maar ja, vanaf (=dus niet na, maar vanaf!) 2021 mag je je igv van die Volvo gaan blauw betalen aan MRB en bijtelling. Dus ik vermoed dat die auto naar het buitenland gaat of voor heel weinig hier op de markt komt.

Hee, de grote mond meneer die andermans keuzes graag afkraakt. Daar wil je toch niet in gezien worden? Een V60? Dat is een gesmolten V70/V90. Toch ff opzoek om bij dit Chinese merk een voordeeltje te scoren icm wat subsidie?

Die V60 D6 staan nu al voor een appel en een ei te koop en zijn niet aan de straatstenen kwijt te raken. Waarom? Belastingvoordeel gaat eraf en zo zuinig zijn die dingen helemaal niet. Loodzwaar, minder bagageruimte en zuipt stevig. Tja, lease interessant, voor de particulier niet meer.

Een appel en een ei? Ruim 45k is belachelijk duur voor een D6 uit 2015 met deze hoeveelheid kilometers. Kijk maar eens op de AutoScout24. Je vindt ze voor veel minder met veel minder kilometers, met ook nog 1 tot anderhalf jaar fiscaal voordeel te gaan net als deze. Of mis ik iets wat de hierboven genoemde D6 zo bijzonder maakt?

https://www.autoscout24.nl/lst/volvo/v60?sort=standard&desc=0&fuel=3&ustate=N%2CU&cy=NL&kmto=100000&fregto=2015&fregfrom=2015&atype=C

DeeTwee zei:
Een appel en een ei? Ruim 45k is belachelijk duur voor een D6 uit 2015 met deze hoeveelheid kilometers. Kijk maar eens op de AutoScout24. Je vindt ze voor veel minder met veel minder kilometers, met ook nog 1 tot anderhalf jaar fiscaal voordeel te gaan net als deze. Of mis ik iets wat de hierboven genoemde D6 zo bijzonder maakt?

https://www.autoscout24.nl/lst/volvo/v60?sort=standard&desc=0&fuel=3&ustate=N%2CU&cy=NL&kmto=100000&fregto=2015&fregfrom=2015&atype=C
Deze is helemaal Polestar design, maar dat rechtvaardigd de prijs niet.

Terence zei:
Die V60 D6 staan nu al voor een appel en een ei te koop en zijn niet aan de straatstenen kwijt te raken. Waarom? Belastingvoordeel gaat eraf en zo zuinig zijn die dingen helemaal niet. Loodzwaar, minder bagageruimte en zuipt stevig. Tja, lease interessant, voor de particulier niet meer.
Vorig jaar meegereden om een V60 D6 die prive tweedehands was gekocht. Wat een fijne auto! Ik zou m bijna zelf overwegen, gezien de onwijs lage vraagprijzen. Voor tussen de 15k en 20k heb je een prima exemplaar met een schappelijke kilometerstand.

Barri zei:
Terence zei:
Vorig jaar meegereden om een V60 D6 die prive tweedehands was gekocht. Wat een fijne auto! Ik zou m bijna zelf overwegen, gezien de onwijs lage vraagprijzen. Voor tussen de 15k en 20k heb je een prima exemplaar met een schappelijke kilometerstand.

Ik zou een mooie D3/D4/D5 uitzoeken, die kom ik ook al voor heel schappelijke bedragen tegen. Dan hoef je niet steeds al dat dode gewicht mee te zeulen en heb je zelfs nog wat bagageruimte itt de D6.

Pino zei:
Hee, de grote mond meneer die andermans keuzes graag afkraakt. Daar wil je toch niet in gezien worden? Een V60? Dat is een gesmolten V70/V90. Toch ff opzoek om bij dit Chinese merk een voordeeltje te scoren icm wat subsidie?

Zie oprecht niet echt in wat er mis is met het design van een volvo V60. In mijn mening veel mooier dan die aziatische soep die bij de duitse driemacht probeert te komen. Verder scoort volvo heel erg hoog qua veiligheid en maken ze echt enorme stappen die richting. Ze worden zelfs in dubbeltests geplaatst met audi, bmw, mercedes. De volvo zou zakelijk gereden gaan worden, heeft veel ruimte en is super fijn op snelweg. Aan de andere kant ben ik nu bmw en mercedes gewend. Toch wel stuurmansauto's als je wilt. Heb de Volvo v60 al laten varen in mijn zoektocht. Kijk nu naar zoiets: https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bmw/m1392072150-bmw-5-serie-530d-high-executive-m-pakket-head-up-adaptief-ke.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr

Verder, Wat rijdt Pino als ik dan vragen mag? Een opgevoerde japanner vanwege een te kort aan budget?

Ilias Lolzolo zei:
De volvo zou zakelijk gereden gaan worden, heeft veel ruimte en is super fijn op snelweg.
Een V60 heeft absoluut niet veel ruimte. De bagageruimte van de hybrideversie is grotendeels geofferd aan accu's en daardoor lachwekkend klein, in een V40 kun je meer kwijt. Ook op de achterbank ervaar ik een V60 niet als ruimer dan een V40, hooguit iets breder.

Ilias Lolzolo zei:
Pino zei:

Verder, Wat rijdt Pino als ik dan vragen mag? Een opgevoerde japanner vanwege een te kort aan budget?

Irrelevant wat Pino rijdt. Laten we het forum hier vooral informatief en zo objectief mogelijk houden. Hier komt enige kennis bij. Bij de berichten op de homepage van AW is genoeg ruimte om ongefundeerd je gal te spuwen.

Zo'n 530D lijkt mij een stuk prettiger rijden dan een V60hybrid.

Het is makkelijk om deze Volvo af te serveren omdat de belastingvoordelen straks wegvallen, maar dat is natuurlijk niet de enige reden om voor deze auto te kiezen. Volgens de real-life verbruiksgegevens doet zo'n D6 toch nog zo'n 1 op 22 (met volle accu) en kun je rekenen op een 30 echte kilometers range. Toch niet slecht voor zo'n mastodont met bijna 300 pk.

Anderzijds geven de rijtesten aan dat de D6 nu niet bepaald enerverend is om te rijden, op dat vlak zou een nieuwe BMW veel beter scoren natuurlijk.

Terug
Bovenaan