Volvo v40 R design of Ocean race

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal, ik ben van plan om een Volvo v40 D4 aan te schaffen maar wat is nou het verschil tussen een r design en een ocean race? Voor zover ik het weet is een r design sportiever qua interieur en exterieur.

https://www.media.volvocars.com/nl/nl-nl/media/pressreleases/143107/volvo-introduceert-speciale-ocean-race-editions

Ocean race heeft dezelfde fijne stoelen ten opzichte van de r design. Met het standaard onderstel.

Tenzij je het sportchassis hebt. Op de r design kon je spoiler pakketten bestellen.

Het hangt eigenlijk af van de opties. Ik ben persoonlijk groot fan van beide en zou zelf de Ocean race variant nemen.

Carfanatic zei:
https://www.media.volvocars.com/nl/nl-nl/media/pressreleases/143107/volvo-introduceert-speciale-ocean-race-editions

Dit klopt niet per definitie. Ik heb ook een V40 Ocean Race maar alleen de bestuurdersstoel is elektrisch verstelbaar en de voorzijde heeft geen PDC.

Verder zeker een luxueuze uitvoering, ook een panoramadak. De xenonverlichting vind ik overigens tegenvallen qua lichtopbrengst en de stoelen heten dan wel zeer prettig te zijn volgens velen, maar dat is persoonlijk. Na anderhalf jaar zou ik ze nog steeds graag omruilen voor de zetels van de 308 die ik hiervoor had :).

Onderstel is inderdaad iets waar je over na moet denken, Nico zei het al. Het basisonderstel onder de Ocean Race is vooral comfortabel. Houd je van wat stevigers, dan kom je al snel op de R-design. Verder goed om te weten: de Ocean Race was leverbaar met licht interieur (zoals ik heb); de R-design niet en dat is erg donker en oogt klein vind ik.

Op de Volvo site kan je alle oude prijslijsten terugvinden dus dan kan je het exact vergelijken.

Ook Momentums kunnen goed zijn aangekleed by the way.
Vooral de eerste jaren met dat intro pakket met achteruitrijdcamera enzo... Heb je alleen vaak geen xenon lampen.

Ik weet alleen niet wat je precies zoekt. Wij hebben een Momentum, die juist vrij clean is zonder spoilers, R design etc. Is vind ik veel sjieker, zeker in het donkerblauw met licht lederen interieur. Op onze versie mis ik eigenlijk niets, alleen enige dingetje is dat de stoelen handmatig verstelbaar zijn....

Iedereen heeft al een R-design, ik zou daarom voor een Summum of een Ocean Race gaan maar ook een Momentum is inderdaad niet afzien.

Terug
Bovenaan