Volvo EX40 laadstekker

Goedendag
Ik heb sinds kort een Volvo ex40 en loop tegen het probleem aan dat regelmatig mensen mijn stekker eruit trekken. Het knopje naast de stekker daarmee ontgrendel je de stekker namelijk. Kan je het niet zo instellen dat je de auto echt open moet hebben om de stekker eruit te halen. Ik vind het knap asociaal want zit nu regelmatig met een lege accu omdat iemand de kabel eruit trekt.

dat is gek, normaliter gaat er een palletje door het gat in de kabel waardoor hij niet los te trekken is indien aan het laden. Zit er misschien een braam aan de laadkabel?

Wie zegt dat die stekker er niet gewoon uit valt als omdat deze niet goed vergrendeld zit?

Normaliter zijn die stekkers beveiligd tegen uittrekken zoals bovenstaand bericht ook al aangeeft.

Ook het instructieboekje geeft aan dat de laadkabel na 5 seconden automatisch vergrendeld wordt:

Daarnaast is er ook een procedure om de laadkabel los te maken die via software werkt:

Ik denk dus dat de kabel niet goed vergrendeld wordt en daarom er eenvoudig kan worden uit gehaald of uit kan vallen.

Inderdaad, normaliter zit de kabel gewoon vast. Anders ben je ook zo je complete laadkabel kwijt

Als de sleutel vlak bij de auto is werkt die unlock knop al, dus check even of dat tie ook daadwerkelijk ook unlockt als je de sleutel niet bij je hebt. Want zo als hier boven al gezegd de kabel hoort altijd te vergrendelen als deze er goed in zit ten zij het vergrendel mechanisme defect is.

Bij de duurtest Volvo EX30 sluit de auto automatisch af als je van de auto wegloopt (en opent automatisch als je in de buurt bent). Ergens wel irritant dat je 'm niet bewust op slot kunt zetten. En aan de andere kant, ook als je in de buurt blijft en je wilt dat hij open blijft omdat je toch in de buurt bent, moet je dat (via het display) ingeven.

Terug
Bovenaan