• Beveel je je auto iedereen aan of kun je niet wachten tot de dag waarop je je volgende auto ophaalt? Of heb je er gewoon niet zoveel op aan te merken en moet iedereen dat ook weten? Doe nu mee aan het Auto Tevredenheidsonderzoek en laat weten wat je van je auto vindt.

Volvo EC40

M

MCW

Guest
deKimqs.png

geFqFso.png

XsJFqGD.png

JTLUPWl.png

Z8TiRr9.png

iOUskAL.png

VMc5KWd.png

s2k6Zry.png

DT1OLRf.png

nilZT4Z.png

lx7WO1H.png

mOwH5aK.jpg

2dmcFdc.jpg

y1nAqgh.jpg

Alle wallpapers: https://www.netcarshow.com/volvo/2022-c40_recharge/

'Coupe' versie van de elektrische XC40

Laatst bewerkt door een moderator:
Die vreselijke 2 achterspoilers mogen weg maar op 0:19 van het filmpje zie ik een mooi gelijnde auto (y)

Goh, stel je nou eens voor dat deze koets niet op zo'n opgehoogd onderstel had hoeven staan, dan was het misschien wel echt een leuke auto geweest!

ps. Dank MCW, je bent er zo te zien weer als de kippen bij! (y)

Prachtig!
Grappig dat 'ie wat Polestar 2 trekjes heeft. Lijkt wat dat betreft een beetje op een mix van de 40.1 en 40.2's. Leuke toevoeging van Volvo!

DeeTwee zei:
Goh, stel je nou eens voor dat deze koets niet op zo'n opgehoogd onderstel had hoeven staan, dan was het misschien wel echt een leuke auto geweest!
Precies dat! Zonde dat ie zo hoog is.

En het is (na Polestar) weer een stap om de verkoopvestigingen buiten spel te zetten, want ik lees dat deze alleen online te bestellen is.

Barri zei:
DeeTwee zei:
Precies dat! Zonde dat ie zo hoog is.

En het is (na Polestar) weer een stap om de verkoopvestigingen buiten spel te zetten, want ik lees dat deze alleen online te bestellen is.

Wordt de toekomst. Autobedrijven gaan verdwijnen op termijn, enkel wat werkplaatsen.

Pontiac Aztec gevoel krijg ik bij dit gedrocht. Wltp bij 100% opladen 420km. En praktijkadvies is 80% ..... dus wltp is fors minder en bijna 2200kg, gaat nergens meer over.

Passchier zei:
Ik weet t niet, ik vind de carrosserie vorm niet helemaal 'des volvos' ofzo

Hangt helemaal af van wat je onder des volvos verstaat. De bakstenen van vroeger? Dan heb je gelijk.
Of de andere actuele Volvo's? Dan vind ik deze daar prima bij passen qua herkenbaarheid.

Dat opgehoogde had niet gehoeven.
Ik ben benieuwd naar de prijsstelling (zeker t.o.v. de XC40).

Tja de vierkante look van de XC40 spreekt mij dan weer niet aan. Deze 'hatchback' vind ik echt vele malen geslaagder. Eén van mijn favoriete EV's denk ik.

R Wolters zei:
Passchier zei:
Ik weet t niet, ik vind de carrosserie vorm niet helemaal 'des volvos' ofzo

Ik weet niet je precies bedoeld want het ding zit vol met Volvo design cues.

Ik vind de carrosserie vorm ietwat te tuttig. Ik vind de vorm van een SUV, stationwagen of sedan dan eter passen. Ik vind de vorm van dit specifieke model ook niet echt heelmgoed gelukt, denk ik. Vinnem gewoon niet mooi!

Het was mijn laatste hoop dat het een mooie auto zou worden om tzt. dan opvolger voor mijn huidige V40II te worden. Helaas heeft dit model reeds alle kansen verspeeld. Als Volvo-rijder/bezitter sinds 2008 weet ik nu dat ook andere merken hun kans zullen krijgen. Of als laatste optie: rij in toekomst dan mooie VOLVO-occasions met km-standen ver boven de 100'000km en geef het geld uit aan goed onderhoud i.p.v. afschrijving. Maar heb dan een auto voor de deur waar ik graag naar kijk en ermee rijdt.

Dat de dealer deze auto niet in zijn showroom mag hebben staan zodat deze alleen online te zien is, zie het maar als een klap met de plank voor hun hoofd. Als dat de toekomst is, dan dankjewel voor niks.

Heel bijzonder: de koper sluit een koopcontract met Volvo, de dealer krijgt daarvan dan een vast bedrag toegesproken als provisie. Dit betekent dat je STEEDS de hoofdprijs voor deze auto mag betalen, kortingen van xx% zoals heden of gratis extra's zoals een set vloermatten zijn daardoor plotseling iets uit het verleden.

Misschien ver gezocht maar ik krijg hier een beetje een Datsun 100A gevoel bij:

datsun%201975%20range_eu%20(13).jpg

Datsun 100A meets Toyota CHR. Eigenlijk vind ik 'm best wel leuk, en dat is niet per definitie hetzelfde als mooi...

Qua vorm zit er wel wat Citroën e-C4 in, alleen wat korter in de lengte dan.

17670007-9-B5-A-4841-AD2-C-4-FF9-D30-A4-CC9.jpg

Wat het nu toevoegd aan het Volvo gamma?

Kan samen met de nieuwe Citroen C4 en de Pontiac Aztek wedijveren met lelijkste auto ooit.

Durashift zei:
Qua vorm zit er wel wat Citroën e-C4 in, alleen wat korter in de lengte dan.

17670007-9-B5-A-4841-AD2-C-4-FF9-D30-A4-CC9.jpg

Wat het nu toevoegd aan het Volvo gamma?

*Toevoegt

Ja, wat voegt een S60 toe aan een V60? Hetzelfde als wat een C40 toevoegt aan een XC40... Een extra carrosserievariant die de meesten mooier zullen vinden dan de XC.

Reyner zei:
Kan samen met de nieuwe Citroen C4 en de Pontiac Aztek wedijveren met lelijkste auto ooit.
Ik denk dat je de Toyota RAV4 vergeet, die steekt de Pontiac naar de kroon :T :LOL:

Geen idee waarom deze plots een Volvo-badge krijgt naast Polestar 1 & 2.
Ik zie er meer een hogere variant van de Polestar 2 in dan een coupé van de XC40.

En kopen via het internet bevordert de eenheidsworst en inwisselbaarheid.
Slechts één versie, geen te kiezen accessoires of personalisatie, vaste niet te onderhandelen prijs,
Je koopt geen wagen maar een mobiliteitsoplissing,
richting waar ze ons via private lease reeds stevig aan het pushen zijn (geen privaat bezit meer maar enkel huur).

iDS zei:
Reyner zei:
Ik denk dat je de Toyota RAV4 vergeet, die steekt de Pontiac naar de kroon :T :LOL:

De RAV4 is in profiel idd ook niet moeders mooiste (en dan specifiek die C-stijl ziet er niet uit). Maar bovenstaand geval, de C4 en de Aztek spelen toch nog in een andere league als je het mij vraagt.

Dat online verkopen heb ik in 2005 al aangekaart toen ik stage liep bij een zeker Japanse autoimporteur (alleen mijn idee was toen alleen voor de MX-5 en RX-8). Zolang proefrijden fysiek mogelijk is (en dat is zo) vind ik het echt niet verkeerd. Tegenwoordig kopen zoveel mensen online, waarom dan niet bij auto's? Zijn ook gewoon wegwerpproducten. Zeker de EV's die vooral voor leasers geschikt zijn.

003_o.jpg

001_o.jpg

007_o.jpg

006_o.jpg

018_o.jpg

012_o.jpg

Meer foto's: https://car.watch.impress.co.jp/docs/news/photo/1309925.html

Ik vind het best een gave auto. Die dubbele spoiler achter is alleen een beetje teveel van het goede. Zo'n dakspoiler kom je ook nog wel eens tegen op de V40, maar ik hoop wel dat die op de klep een optie is...

volvo-v40-2013.jpg

Waar ik wel van schrik is dat dit soort auto's (maar ook een e-tron, een ID4) weer een stap zetten in groter, breder, hoger, langer. In veel steden is de ruimte in de straat beperkt, en dit soort auto's zorgen voor immer breder wordende rijbanen en parkeervakken. Wie is het kind van de rekening? Juist, de voetganger.

Reyner zei:
iDS zei:
Reyner zei:

De RAV4 is in profiel idd ook niet moeders mooiste (en dan specifiek die C-stijl ziet er niet uit). (..).

De huidige generatie RAV4 is toch wel strak vormgegeven? Er zijn eerdere generaties waarvan je de zouteloosheid eerder ziet, naar mijn mening.

@MCW: In de jaren '90 heb ik op de MTS-A al menigmaal gehoord dat de traditionele autodealer zou verdwijnen.. toen was het internet nog niet zo alomvattend. en werd vooral op verkoop van auto's via de (grotere) supermarktketens ingezet. Die verwachting is niet echt uitgekomen.. op incidentele incentives van private-lease acties in de laatste jaren na dan...

Zie ook TESLA, dat het ooit ook wel dacht zonder dealershowrooms af te kunnen. Maar hé, die gaan het aantal showrooms ook (weer) uitbreiden.

Nee, volledig online in groot volume de sales doen? Het zal nog wel een tijd duren, denk ik..

ik vond de c40 tot nu toe helemaal niets, en nu ik op insta foto's zie opduiken van C40's in het wit of het rood verandert het beeld compleet.
Dat blauw was duidelijk niet het beste launch kleur.

wat niet wil zeggen dat volvo geen mooiere wagens kan maken.

default.jpg

default.jpg

default.jpg

default.jpg

Itt meeste Volvo's kan je weinig kiezen. Qua kleuren wel gelukkig maar slechts uit twee wielen en interieur is altijd zwart. Behalve eentje met zwart en blauw.

In laatste nr van Autovisie test van deze Volvo, met als opponent een Audi Etron. Bij buitentemperatuur van 5 graden, actieradius slechts 240km en zeer hoog verbruik van 27kwh op honderd kilometer. Beloofde snelladen wordt van geen kanten gehaald. De q4 sportback doet het wat beter. Autovisie bekritiseerd ook de afwerking van dashboard, 'lijkt op materiaal wat in een kofferbak thuishoort', dat ook kraakgeluidenmaakt, dit alles voor 61k.... . . De wagen is veel te duur, aldus AV. Ontzettend jmmr dat Volvo zo inlevert.

Dashboard is hetzelfde als wat al een tijdje in de XC40 zit. Heb nooit zulke negatieve uitingen gezien over het interieur.

MCW 84 zei:
Dashboard is hetzelfde als wat al een tijdje in de XC40 zit. Heb nooit zulke negatieve uitingen gezien over het interieur.

Koop AV en lees artikel. Volvo bespaart op alles, lakafwerking, materiaalgebruik, afwerking, auto's zijn gericht op leasemarkt en niet voor lange levensduur, zoals bij de old school Volvo's. Schande dat er nog Volvo opstaat.
Verder in AV roadtrip met EQS die goed wordt beoordeeld maar de actieradius ook fors minder is dan de opgave (700km) maar met 500km plus uiteraard uitstekend is en veel zuiniger, minder kwh verbruik, dan bijvoorbeeld de xc40 c uit het zelfde nummer en wel zeer snel en constant kan laden, mag ook wel voor bijna 170k geteste uitvoering.

Het is omdat ze een liedje van één van mijn favoriete films gebruiken voor de reclamespot anders had ik er niet eens naar om gekeken.

Vreselijk design. Nog erger dan de XC40 die al niet aan te gluren is.
Terwijl Volvo het toch best kan. Fraaie auto's tekenen.

Nu ook met één motor en dus een stuk goedkoper:

C40 Recharge (231 pk) Core € 46.495
C40 Recharge (231 pk) Plus € 49.995
C40 Recharge (231 pk) Ultimate € 53.995
C40 Recharge Twin (408 pk) Plus € 56.495
C40 Recharge Twin (408 pk) Ultimate € 60.495
https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/elektrische-volvo-c40-recharge-e10-000-goedkoper/

Praktijkrange van de XC40 recharge bedroevend, zakelijk 1 rijden nu en bij lange na niet wltp haalbaar. Stop met vermelden wltp range want gelieg van de bovenste plank, zeer onrealistisch. Deze wagen heeft praktijkrange van nauwelijks 250 km.

Hier praktijkervaring van AW: https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/zo-ver-komt-de-volvo-xc40-recharge-p8-in-de-praktijk/

WLTP range klopt wel, maar niet met dit weer (temperatuur, wind, etc).
Bij mijn benzineauto klopt het verbruik bij tegenwind ook niet met de opgave ;)

Ja Barri, maar wijkt niet zoveel af en dat is toch echt een groot probleem bij de EV's, tenminste voor veelrijders. Dat merk ik bij gebruikers van eerste uur die de rooskleurige EV bril inmiddels hebben afgezet en in sommige gevallen zwaar teleurgesteld zijn. ook geen EV meer overwegen als lease afloopt en in enkele gevallen auto erbij hebben gekocht (of aangehouden) voor lange afstand...... dat kan niet de bedoeling zijn.

In een nummer van Autovisie (recent) blijkt deze XC40 recharge ondermaats te presteren, elektromotoren 'erg 'dorstig' te zijn en de EQS uitzelfde nummer bijvoorbeeld riant veel 'zuiniger' dan de Recharge van Volvo, dit terwijl de EQS toch veel zwaardere wagen is.

Er moet een verplichte WLTP opgave komen winter en zomer voor fabrikanten bij verschillende trajecten, zoals AutoMotorundSport ook test, geeft een veel genuanceerder beeld. behalve hier op het forum waar de Evangelisten de dienst uitmaken ken ik, op enkele Tesla rijders na, nauwelijks EV rijders uit ons zakelijk netwerk die positief zijn, dat kan niet de bedoeling zijn.

Terug
Bovenaan