Govert 4150263
Net ingestapt
Hoi,
Ik heb vlak voor de corona crisis een v40 diesel gekocht bij een volvo dealer. Toen reed ik nog ~20-25K KM per jaar. Afgelopen jaar heb ik maar 7K KM gereden. En ik verwacht dat dit zo blijft. Ik vind het thuiswerken wel prima en rekening gehouden met 3x naar werk reden per week is 9-10K KM per jaar (incl prive kms). Mijn diesel staat nu flink vaste lasten te verdampen voor wegenbelasting en afschrijving. Tevens rijd ik nu meer korte ritjes en minder snelweg waardoor het een tikkende tijdbom is voordat ik problemen ga krijgen. Ik merk al het laatste half jaar flink toegenomen olievebruik van 0.5l/1000 km (binnen de garantie niet gemerkt want pas eerste melding na de garantie periode en kan alleen digitaal peilen op deze auto en die geeft dus pas alleen wat aan als je moet bijvullen en niet het werkelijke niveau, na de garantie nog wel de dealer gebeld maar die doen er niks aan want volgens volvo mag het 1l/1000km zijn) waardoor ik verwacht dat de zuigveren binnekort een keer aan de beurt zijn. Dus ik zat dus al beetje te denken om mijn verlies op deze auto te pakken en naar een benzine te gaan voordat ik straks met EGR problemen / verstopte zuigveren o.i.d zit. Elektrische leek me ook wel want zonnepanelen + Gratis laden op werk maar helaas een tussenwoning dus geen eigen oprit om te laden en dan is het al niet zo gunstig meer / niet flexibel genoeg.
Nu weet ik niet zo goed wat ik wil. Vanwege mijn KMs heb ik naar private lease zitten kijken. Ik ben lang en heb een slechte rug (hernia gehad) dus ik wil goede stoelen hebben. Hierdoor kwam ik uit bij opel voor AGR stoelen of ford (die hebben tegenwoordig ook goed verstelbare stoelen). In het 2e hands segment is het vooral volvo en mercedes met goede stoelen (1.5 jaar geleden veel geprobeerd).
Ben bij opel wezen kijken en corsa kan geen AGR stoelen krijgen dus valt af. Astra kwam ik uit op 399 per maand voor uitvoering met AGR stoelen en dat vind ik nog te duur.
Bij ford wezen kijken en ford fiesta is net ietsjes te klein, wel fijne stoelen. Kwam daar uit op een puma hybride, zit perfect met standaard al 6-weg verstelbare stoelen en massage/lendesteun voor 368 per maand. vind het nog steeds veel geld per maand om weg te tikken, maar vind het opzich wel prima om geen auto te hebben / nergens naar om hoeven te kijken en wel comfortabel te rijden. De voorwaarden zijn ook "gunstig", ontbinding bij ontslag o.i.d Kan km per jaar nog verhogen en meer/minderprijs per km ook wel oke. Heb al een hypotheek / vaste baan (2700 netto excl reiskostenvergoeding dus kan het prima betalen). De inruilwaarde van de volvo kan ik op de bank zetten/bewaren. Krijg tegenwoordig alleen nog reiskosten vergoeding voor de dagen dat ik op kantoor ben (0.19ct per km).
Andere optie is om de auto particulier te verkopen, hij staat al te koop met vermelding van het olieverbruik want ik wil niemand "oplichten". En dan een goedkope 2e hands benzine te kopen. Qua comfort voor me rug kom ik dan wel al gauw uit op een oudere mercedes/volvo (die weer duurder in onderhoud zijn) of een wat jongere opel astra met AGR stoelen. Ford heeft de goede stoelen pas vanaf 2018 volgens mij.
Ik heb vlak voor de corona crisis een v40 diesel gekocht bij een volvo dealer. Toen reed ik nog ~20-25K KM per jaar. Afgelopen jaar heb ik maar 7K KM gereden. En ik verwacht dat dit zo blijft. Ik vind het thuiswerken wel prima en rekening gehouden met 3x naar werk reden per week is 9-10K KM per jaar (incl prive kms). Mijn diesel staat nu flink vaste lasten te verdampen voor wegenbelasting en afschrijving. Tevens rijd ik nu meer korte ritjes en minder snelweg waardoor het een tikkende tijdbom is voordat ik problemen ga krijgen. Ik merk al het laatste half jaar flink toegenomen olievebruik van 0.5l/1000 km (binnen de garantie niet gemerkt want pas eerste melding na de garantie periode en kan alleen digitaal peilen op deze auto en die geeft dus pas alleen wat aan als je moet bijvullen en niet het werkelijke niveau, na de garantie nog wel de dealer gebeld maar die doen er niks aan want volgens volvo mag het 1l/1000km zijn) waardoor ik verwacht dat de zuigveren binnekort een keer aan de beurt zijn. Dus ik zat dus al beetje te denken om mijn verlies op deze auto te pakken en naar een benzine te gaan voordat ik straks met EGR problemen / verstopte zuigveren o.i.d zit. Elektrische leek me ook wel want zonnepanelen + Gratis laden op werk maar helaas een tussenwoning dus geen eigen oprit om te laden en dan is het al niet zo gunstig meer / niet flexibel genoeg.
Nu weet ik niet zo goed wat ik wil. Vanwege mijn KMs heb ik naar private lease zitten kijken. Ik ben lang en heb een slechte rug (hernia gehad) dus ik wil goede stoelen hebben. Hierdoor kwam ik uit bij opel voor AGR stoelen of ford (die hebben tegenwoordig ook goed verstelbare stoelen). In het 2e hands segment is het vooral volvo en mercedes met goede stoelen (1.5 jaar geleden veel geprobeerd).
Ben bij opel wezen kijken en corsa kan geen AGR stoelen krijgen dus valt af. Astra kwam ik uit op 399 per maand voor uitvoering met AGR stoelen en dat vind ik nog te duur.
Bij ford wezen kijken en ford fiesta is net ietsjes te klein, wel fijne stoelen. Kwam daar uit op een puma hybride, zit perfect met standaard al 6-weg verstelbare stoelen en massage/lendesteun voor 368 per maand. vind het nog steeds veel geld per maand om weg te tikken, maar vind het opzich wel prima om geen auto te hebben / nergens naar om hoeven te kijken en wel comfortabel te rijden. De voorwaarden zijn ook "gunstig", ontbinding bij ontslag o.i.d Kan km per jaar nog verhogen en meer/minderprijs per km ook wel oke. Heb al een hypotheek / vaste baan (2700 netto excl reiskostenvergoeding dus kan het prima betalen). De inruilwaarde van de volvo kan ik op de bank zetten/bewaren. Krijg tegenwoordig alleen nog reiskosten vergoeding voor de dagen dat ik op kantoor ben (0.19ct per km).
Andere optie is om de auto particulier te verkopen, hij staat al te koop met vermelding van het olieverbruik want ik wil niemand "oplichten". En dan een goedkope 2e hands benzine te kopen. Qua comfort voor me rug kom ik dan wel al gauw uit op een oudere mercedes/volvo (die weer duurder in onderhoud zijn) of een wat jongere opel astra met AGR stoelen. Ford heeft de goede stoelen pas vanaf 2018 volgens mij.