Volkswagen Transporter

Matt 5069850

Asfaltkampioen
2025-vw-transporter-spy-photo.jpg

Zoals verwacht erg verwant aan de Transit. Bij de Caddy en Transit Connect is dat aardig gelukt. Bij deze moet ik nog even afwachten of we voldoende VW gaan zien. Verder wel een slimme stap, die samenwerking. En de nieuwe Transit vind ik een erg mooi model.
Die test engineers, zouden die van Volkswagen zijn en gestationeerd zijn in Duitsland, of zijn het test engineers van Ford in Engeland? In dat eerste geval zijn ze voor dit project best wel even van huis!

(...)
Die test engineers, zouden die van Volkswagen zijn en gestationeerd zijn in Duitsland, of zijn het test engineers van Ford in Engeland? In dat eerste geval zijn ze voor dit project best wel even van huis!
Hmm, Spanje? Dat is voor beide situaties wel een eindje rijden?

Ik dacht dat deze 'Transit Custom' Transporter er alleen in elektrische vorm zou komen en dat de T6.1 met verbrandingsmotoren gewoon aanblijft. Op deze foto's is in ieder geval een elektrische Transporter te zien, met de laadklep rechtsvoor in de neus.

De achterkant wijkt toch duidelijk af van het ingepakte exemplaar erboven. De impressie oogt van achteren ook teveel Ford. Het ingepakte exemplaar heeft meer horizontale lijnen. Met de verlichting moet ik haast aan de Volvo EX30 denken bij die achterkant.

Terug
Bovenaan