Volkswagen Tavendor (CN)

MCW 41

Petrolhead
nCoLNJm.png

b2c8HaL.png


SdcZCSb.png


vKllX2m.png


6Alz9Ae.png


nmc5Jw4.png


Jiitk6U.png


We krijgen van de Volkswagen Tavendor in ieder geval al de reguliere én R-Line te zien. Ook weten we dat de Tavendor in ieder geval de 330 TSI en 380 TSI-motoren krijgt, in beide gevallen is dat de EA888 2.0 TSI. In de 330 levert deze 186 pk en in de 380 is dat 220 stuks met 4Motion. Ook al is het een groot apparaat: initieel wordt het enkel een vijfzitter. Een zevenzits versie staat wel op de planning.
 
De neus is overduidelijk afgekeken van de pre-facelift Peugeot 5008. Verder een groot, nogal onsamenhangend ontwerp. Ik dacht dat Volkswagen het aanbod in China wilde rationaliseren, maar daar blijkt nog niets van. Zoals Volkswagen bijvoorbeeld de ID.4 en T-Cross/Tacqua in China voor de twee joint-ventures in twee nauwelijks afwijkende variaties levert en Honda en Toyota ook de modellen laten delen door de twee joint-ventures. Dit levert een hoop extra ontwikkelingskosten op, maar lijkt niet echt in extra verkopen te resulteren.
 
202210098659_10056220_11.jpg


202210098686_10056244_11.jpg


202210098683_10056247_11.jpg


202210098677_10056238_11.jpg


202210098668_10056229_11.jpg


20221017222_10079295_11.jpg


20221017200_10079273_11.jpg


20221017217_10079285_11.jpg


20221017204_10079275_11.jpg


20221017207_10079277_11.jpg


20221017302_10079371_11.jpg


20221017319_10079390_11.jpg


Fotogalerij: https://photo.yiche.com/serial/9524/

Ik dacht dat Volkswagen het Chinese modellenaanbod wilde rationaliseren, maar het is nu een tamelijk onsamenhangend en uitgedijd geheel.
 
Terug
Bovenaan