Volkswagen polo toerenteller

Guest
Hallo allemaal,

Ik heb zo'n 3 weken terug een volkswagen polo 6c gekocht. Vandaag merkte ik bij het starten van de auto dat de toerenteller niet op de 0 maar op 1 blijft hangen. Ik heb ook gemerkt dat mijn auto wat meer verbruikt dan die 3 weken ervoor.

Weet iemand waar dit aan kan liggen?

Alvast bedankt!

Ik begrijp dat je een vrij recente auto hebt gekocht. Heb je voor onze meer informatie over welke motor, staat onderhoud, automaat of handgeschakeld, etc..

Bij het starten van de auto is het toch vrij logisch dat de toerenteller naar 1000 gaat en niet op 0 blijft staan? Of bedoel je dat de motor niet afslaat als je stilstaat door middel van stop/start?

Ik snap ook niet helemaal waarom je denkt dat de auto nu meer gebruikt dan drie weken terug, toen je de auto nog niet had. Je leest dat af aan de boordcomputer? Dat kan natuurlijk te maken hebben met een andere rijstijl.

Volkswagen polo 6c 1.2
Vermogen 60 pk
handgeschakeld
Bouwjaar 2010
Benzine

Is het ook normaal als de toerenteller bij stilstand nog steeds op 1 blijft hangen?(zelfs als de motor warm is)

Nee, 1 rpm is nooit normaal. Als het nou 1000 zou zijn was het een héél ander verhaal.

Ik vermoed dat hij bedoeld, dat bij stationair draaiende motor, deze op 1000 rpm blijft hangen.
Nee, da's niet normaal, normaal gesproken ligt het stationair ergens tussen de 650 a 750 rpm.

Beste marcel,

Dat is inderdaad wat ik bedoel. Zou je mij ook kunnen vertellen waar dit aan kan liggen?

Sam1992 zei:
Beste marcel,

Dat is inderdaad wat ik bedoel. Zou je mij ook kunnen vertellen waar dit aan kan liggen?
Kan van alles wezen, van een defecte sensor tot een vervuilt gasklephuis tot een gaskabel.
Das is zo moeilijk vast te stellen, zal je even mee naar de garage moeten vrees ik, als je zelf er geen kaas van hebt gegeten.

marcel21674 zei:
Ik vermoed dat hij bedoeld, dat bij stationair draaiende motor, deze op 1000 rpm blijft hangen.
Nee, da's niet normaal, normaal gesproken ligt het stationair ergens tussen de 650 a 750 rpm.

920 tot 1000 is meestal stationair.... Dus wijzertje moet net onder de 1 staan of op de 1.

Als de auto meer lijkt te verbruiken kan het duiden op een te rijk mengsel. Koud is dat normaal, warm moet ie dat bijregelen.

Bedankt voor je reactie.

Je geeft aan dat het normaal is dat het wijzertje net onder de 1 staat en dat is bij mij ook het geval. Alleen was dit 2/3 weken geleden niet het geval. Toen stond het wijzertje eigenlijk bijna altijd tussen de 500-650 rpm.

Terug
Bovenaan