Volkswagen polo 1.4tsi stottert

Daan 9853625

Net ingestapt
Goedemiddag
Mijn Volkswagen polo 1.4 TSI GTI (2011) stottert af en toe bij het terug schakelen van zijn 5naar ze 3 bijvoorbeeld dan gaat het moterstoring lampje ongeveer 5 sec knipperen en daarna is het ook weer over nou heb ik de bougies en bougies kabels al vervangen maar dat was het ook niet

Iemand nog suggesties??

Probleemmotortje dit toch? Goed uit laten zoeken want dat kan serieus in de papieren lopen. Zie site hartogtuning bijv of een van de vele vele topics hier.

Is dat dit motortje: https://hartogtuning.nl/?p=1179

goed uitkijken dus, het kan in de papieren lopen

Die GTI's met deze 1.4 motoren staan bekend als problematisch met potentieel zeer kostbare reparaties door foutief ontwerp van VW.

Bij sommigen hebben zelfs de auto met een regeling van de importeur weer ingeleverd vanwege de vele mankementen toen ze net op de markt kwamen. later met de 1.8 was het stukken beter.

hoeft natuurlijk niet zo te zijn dat het iets groots is, maar het is heel goed uitkijken hier mee. Laat je goed informeren. Begin met uitlezen en een goede diagnose want het kan echt van alles zijn.

En een knipperend motorstoringlampje betekent dat er iets goed fout gaat in de verbranding wat je ook nog eens je katalysator kan kosten. Dus niet te lang mee doorrijden.
Ik mis nog de distributie ketting in de verhalen hierboven; die kan ook deze verbranding problemen veroorzaken. Dus heel snel en goed actie ondernemen. Het zal misschien niet goedkoop zijn maar langer uitstellen maakt het nog veel duurder.

Deze periode VWs zijn nu eenmaal een risico.

Er zat ook een 4bar brandstof filter op maar volgens Volkswagen hoort er een 6.6bar op dus die er opgezet en deed het weer perfect

Terug
Bovenaan