Volkswagen polo 1.4 tsi gti

A

Anoniem

Guest
Goede avond

Ik had even een vraagje,
Ik ga aankomend weekend kijken bij een gave polo gti uit 2011 met een dsg automaat. Nu heb ik zelf niet heel veel verstand van auto's maar weet wel dat je met zulke auto's goed moet uit kijken bij een aankoop. Op de auto staat op dit
Moment 100.00 kilometer en pas gelede is de ketting vervangen en oliefilter. Gelukkig zijn er onderhoudsboekjes aanwezig dus kan ik daar nog even naar kijken.
Waar moet ik nog meer op letten?

Mvg joël

Zoals Epica al aangaf zijn er enorm veel potentieel hele dure problemen bij deze krachtige 1.4 TSI motor bekend, hoe meer vermogen hoe meer problemen.

Mijn advies is om hier helemaal niet aan te gaan beginnen. Samen met een DSG automaat uit deze periode ga je bijna zeker voor de jackpot.

Import? Vertrouw je de boekjes, en dat de ketting is vervangen volgens deze verkoper? Weet niet of deze blokken olie zuipen? Schakelt de DSG goed, en heb je wat achter de hand, voor het geval de boel kapoet gaat? Voor de rest eigenlijk het standaard riedeltje denk ik.

Lijkt mij een prima keuze, te verwachten revisiekisten motor en turbo bedragen niet meer dan een luttele 6250 Euries bij de dsg dokter en nog wat duizendjes voor de dsg, prijzen bij de VAG dealer wat hoger voor deze hoogfrequent voorkomende reparaties, het genoemde bouwjaar en km stand garandeert je diverse hoofdprijzen, what could possibly go wrong?

Joel 6736265 zei:
Goede avond

Ik had even een vraagje,
Ik ga aankomend weekend kijken bij een gave polo gti uit 2011 met een dsg automaat. Nu heb ik zelf niet heel veel verstand van auto's maar weet wel dat je met zulke auto's goed moet uit kijken bij een aankoop. Op de auto staat op dit
Moment 100.00 kilometer en pas gelede is de ketting vervangen en oliefilter. Gelukkig zijn er onderhoudsboekjes aanwezig dus kan ik daar nog even naar kijken.
Waar moet ik nog meer op letten?

Mvg joël

liefde maakt blind

ik zal naar een Mitsubishi golt railiart kijken of een smart forfour brabus

https://www.autotrader.nl/auto/voertuig/-/7b316499-c2a6-4361-92d3-2a4de60e56d5/?utm_source=gaspedaal.nl&utm_medium=coop&utm_campaign=listings-thirdparty

https://www.autotrader.nl/auto/voertuig/-/5442ca7a-8438-498e-86f4-cf9b6ce69b80/?utm_source=gaspedaal.nl&utm_medium=coop&utm_campaign=listings-thirdparty

ik zou er lekker weg van blijven.

renault clio rs of een honda civic kopen. zijn veel betrouwbaarder.

Hoi TS,

Ik ben ook geweest waar jij nu zit. Op zoek naar een Golf 6 met een 1.4 TSI (zelfde motor als in jouw Polo), omdat ik de auto mooi vond. Conclusies die ik daaruit heb getrokken zijn als volgt:

* TSI & DSG is hetzelfde als inzetten op een nummertje bij roulette. Gedoemd om kwijt mee geld te raken dus. De DSG bakken van die generatie zitten vol met problemen.
* TSI kan je opzich nog wel op gokken zodra je weet dat de ketting niet opgerekt is en deze niet ratelt. Zolang onderhoud is gepleegd volgens voorschrift minimaliseer je de kans dat het je veel geld gaat kosten. Neem desnoods iemand mee met verstand van auto's als je de gok aandurft. Durf ook garages te bellen om het onderhoud te controleren.
* TSI 1.4 met 122 pk is het beste van de slechtste. Meer dan 122pk (met compressor) is dan weer de gok niet waard. Volgens mij waren de 1.2TSI's ook nog wel oké.
* Aankoopkeuring is altijd geadviseerd. Let wel op dat je het verkopende bedrijf niet laat weten waar je deze uitvoert (om eventueel samenspanning tegen te gaan o.i.d.).

Uiteindelijk toch maar besloten geen 1.4TSI te kopen door het risico.
Doe met deze informatie waar jij je goed bij voelt :)

Giltix zei:
Hoi TS,

Ik ben ook geweest waar jij nu zit. Op zoek naar een Golf 6 met een 1.4 TSI (zelfde motor als in jouw Polo), omdat ik de auto mooi vond. Conclusies die ik daaruit heb getrokken zijn als volgt:

* TSI & DSG is hetzelfde als inzetten op een nummertje bij roulette. Gedoemd om kwijt mee geld te raken dus. De DSG bakken van die generatie zitten vol met problemen.
* TSI kan je opzich nog wel op gokken zodra je weet dat de ketting niet opgerekt is en deze niet ratelt. Zolang onderhoud is gepleegd volgens voorschrift minimaliseer je de kans dat het je veel geld gaat kosten. Neem desnoods iemand mee met verstand van auto's als je de gok aandurft. Durf ook garages te bellen om het onderhoud te controleren.
* TSI 1.4 met 122 pk is het beste van de slechtste. Meer dan 122pk (met compressor) is dan weer de gok niet waard. Volgens mij waren de 1.2TSI's ook nog wel oké.
* Aankoopkeuring is altijd geadviseerd. Let wel op dat je het verkopende bedrijf niet laat weten waar je deze uitvoert (om eventueel samenspanning tegen te gaan o.i.d.).

Uiteindelijk toch maar besloten geen 1.4TSI te kopen door het risico.
Doe met deze informatie waar jij je goed bij voelt :)

Dikke kans dat de Polo al op de in de oprit staat van TS.

Terug
Bovenaan