Volkswagen polo 1.0 tsi 95pk

A

Anoniem

Guest
Goedenavond,

Graag wat advies

deze week ga ik naar een volkswagen polo 1.0 tsi 95pk uit 2018 kijken,

Zijn er bij jullie bekende punten voor deze auto waar ik aandacht aan moet besteden bij de bezichtiging/proefrit?

En hoe zit het met de olieverbruik van deze 3 cilinder motoren?

Groetjes!

De 1.0 TSi van VW kent weinig problemen, en staat bekend als goede motor. Als gevolg van de directe inspuiting is de motor wel gevoelig voor vervuiling. De Polo van de laatste generatie is sinds eind 2017 op de markt, en is een goede keus in deze klasse. Er zijn tot nu toe geen dure structuele problemen bekend.

Bij een grote concurent de nieuwe Renault Clio met 1.0 TCe, met 100/ 101 pk heb je indirecte inspuiting, hierdoor heb je niet snel last van vervuiling, de auto is ook op (het schonere) lpg af fabriek geleverd.

Volkswagen polo 1.0 tsi 95pk verrast met een rijk pakket en een absoluut waardeloze liter driecilindermotor met 95 pk. Ja, hij heeft een turbine, maar die redt duidelijk de situatie niet. Op de snelweg blijft cruisen 120-130 zonder problemen, maar in de stad moet je de motor op een rinkelend geluid draaien om op de een of andere manier te gaan. En bij het wegrijden hindert de motor ook door een onaangename trilling.

Volgens mij ben je de zelfde gebruiker toch? ; Had je het met de Opel Karl met schade netjes kunnen afhandelen / oplossen?

Zo'n polo is een prima auto. Ruim, comfortabel. Geen gekkigheid, geen sprankeltje sportiviteit, afstandelijk, sommigen noemen het saai anderen weer volwassen. Het is wel een 3 cilinder, zou zelf even ervaren hoe je dat vind. 95PK kom je prima mee met het verkeer, maar ook daar word het natuurlijk niet echt vlot. Occasions zijn wel relatief prijzig tov de concurrenten die voor het zelfde geld meer luxe en vermogen geven.

Tot op heden lijkt het kwalitatief prima te zijn, met als kanttekening dat de auto nog niet heel lang op de markt is om er echt iets zinnigs over te vertellen. De meesten zitten ook nog in de lease.

Ik zal voor een Swift 1.0 boosterjet gaan, die is net zo zwaar in de wegenbelasting als een auto in het a-segment en meer vermogen en koppel vindt je niet tot 850 kg.

Een topic netjes afsluiten is niet voor ieder weggelegd

Niets mis met een Polo TSI 95 pk. Zelf heb ik een golf 1.0 TSI 110 pk gehad. Prima motortje, zonder noemenswaardig olieverbruik. Bij de Polo zou ikzelf voor de 115 pk variant kiezen, want die heeft een 6-bak. Maar de VAG 1.0 3 cilinder is een prima ding, ongeacht welk vermogen ( 80, 95 of 115 pk. )

Reken niet op aardige dealers. Ik hoop dat VW inmiddels hun kwaliteit beter op orde heeft.

Met de VAG-dealers die ik ken (Haarlem en Hoofddorp) heb ik goede ervaringen; maar het is bekend dat het ook slechter kan.

Terug
Bovenaan