A
Anoniem
Guest
Beste allen,
Ik heb een probleem met mijn Volkswagen passat variant 2007 2.0 fsi. Had hem gekocht van een ouder stel die agelopen 5 jaar is er ongeveer 8500km gereden. Er stojd toen 78000km op te tellerm Test rit was alles goed geen gekkigheid. Motor klonk ook goed alles zag er nog zo goed uit als nieuw uit.
Na dat ik hem gekocht had reed ik de snelweg op terug naar huis. Ineens begint de motormanagement lampje te knipperen en bleef daarna weer uit. Wist toevallig dat mijn ouders vroeger ook een vw uit zelfde bouw jaar en een soort gelijke motor hadden en het lampje ook op een gegeven moment knipperde en na enige tijd bleef deze zelfs branden. De rede waarom is altijd onverklaarbaar gebleven en nooit last van gehad. Dus ik dacht ik gok het erop en rij door. Op geven moment begint auto te trillen en te bokken als ik wat gas gaf. Auto langs de kant gezet. Toeren tal hing omhoog en omlaag het leek alsof de auto op 3 cilinders reed. Auto opnieuw gestart en probleem was weg. Naar huis gereden en gelijk afspraak gemaakt bij de vw dealer. Auto uitgelezen is en bleek dus dat er willekeurige overslag op alle cilinders.
Ze hebben hier de volgende dingen gedaan:
-Bougies vervangen
-inlaat schoon gemaakt met walnoot agrulaat, omdat deze extreem vervuild was voor zijn km stand
-lucht en brandstof filter vervangen
-tank gereinigd ivm met eventuele oude E10. Hier is ook een fles fortè bij ingegooid en tank nu ook alleen maar Vpower
-injectoren regeinigd
-pen bonines schoon gemaakt
-distributieriem gekeken of dezd wel goed stond
-EGR klep na gekeken.
Verder kreeg ik het advies om gewoon te gaan rijden. Vooral lange stukken om de motor schoon te krijgen. Het probleem doet zich voor bij hogere toeren (boven de 2,5). Het lampje gaat knipperen en als deze lang genoeg blijft knipperen gaat hij weer op 3 cilinders rijden. Als ik auto opieuw start is het probleem wel gewoon weg.
Mijn vraag is eigenlijk of iemand misschien tips heeft of weet waar het ook aan kan liggen. Want ben nu 2000km verder en het probleem word niet minder en er veranderd ook niks.
Ik heb een probleem met mijn Volkswagen passat variant 2007 2.0 fsi. Had hem gekocht van een ouder stel die agelopen 5 jaar is er ongeveer 8500km gereden. Er stojd toen 78000km op te tellerm Test rit was alles goed geen gekkigheid. Motor klonk ook goed alles zag er nog zo goed uit als nieuw uit.
Na dat ik hem gekocht had reed ik de snelweg op terug naar huis. Ineens begint de motormanagement lampje te knipperen en bleef daarna weer uit. Wist toevallig dat mijn ouders vroeger ook een vw uit zelfde bouw jaar en een soort gelijke motor hadden en het lampje ook op een gegeven moment knipperde en na enige tijd bleef deze zelfs branden. De rede waarom is altijd onverklaarbaar gebleven en nooit last van gehad. Dus ik dacht ik gok het erop en rij door. Op geven moment begint auto te trillen en te bokken als ik wat gas gaf. Auto langs de kant gezet. Toeren tal hing omhoog en omlaag het leek alsof de auto op 3 cilinders reed. Auto opnieuw gestart en probleem was weg. Naar huis gereden en gelijk afspraak gemaakt bij de vw dealer. Auto uitgelezen is en bleek dus dat er willekeurige overslag op alle cilinders.
Ze hebben hier de volgende dingen gedaan:
-Bougies vervangen
-inlaat schoon gemaakt met walnoot agrulaat, omdat deze extreem vervuild was voor zijn km stand
-lucht en brandstof filter vervangen
-tank gereinigd ivm met eventuele oude E10. Hier is ook een fles fortè bij ingegooid en tank nu ook alleen maar Vpower
-injectoren regeinigd
-pen bonines schoon gemaakt
-distributieriem gekeken of dezd wel goed stond
-EGR klep na gekeken.
Verder kreeg ik het advies om gewoon te gaan rijden. Vooral lange stukken om de motor schoon te krijgen. Het probleem doet zich voor bij hogere toeren (boven de 2,5). Het lampje gaat knipperen en als deze lang genoeg blijft knipperen gaat hij weer op 3 cilinders rijden. Als ik auto opieuw start is het probleem wel gewoon weg.
Mijn vraag is eigenlijk of iemand misschien tips heeft of weet waar het ook aan kan liggen. Want ben nu 2000km verder en het probleem word niet minder en er veranderd ook niks.