A
Anoniem
Guest
Hoi!
Ja daar is er weer één met een ratelende 1.4 TSI -,- Maar ik heb toch even een vraag. De Passat staat in deze coronaperiode helaas aardig veel stil waardoor hij soms wel 2 of 3 dagen niet wordt gebruikt. Wanneer dit gebeurt en ik hem start ratelt de motor soms net wat langer dan ik fijn vind. Soms wel 2 tot 3 minuten. Dit hoor ik tijdens het rijden dus wel een beetje, maar verdwijnt na deze paar minuten wel weer.
Maar nu merkte ik laatst ook een verlies in vermogen. Wanneer ik de auto meerdere dagen na elkaar rijd merk ik dat de auto toch meer vermogen bied dan wanneer hij een paar dagen goed koud is geweest. Ik tank al sinds het begin van corona bij dezelfde pomp dus verschil in brandstof kan het ook niet zijn lijkt mij?
Nu ben ik enorm bang voor een slechte ketting en denk ik dus meteen dat dat het is, maar een vriend opperde het idee dat het misschien kan zijn doordat de olie in die paar dagen gewoon zo ver naar beneden is gezakt dat het heel lang duurt totdat deze weer rondgepompt is. Dat zal ook verklaren waarom hij het na een kleine 24 uur wel normaal doet. Ook dan hoor ik bij start wel een ratel, maar die is in 30 seconden oid wel weg.
Mijn vraag is dus of dit aan de ketting/nokkenasversteller (of ander duur onderdeel) ligt, of dat het inderdaad weggezakte/slechte olie is.
Alvast dank voor jullie reacties!
Ja daar is er weer één met een ratelende 1.4 TSI -,- Maar ik heb toch even een vraag. De Passat staat in deze coronaperiode helaas aardig veel stil waardoor hij soms wel 2 of 3 dagen niet wordt gebruikt. Wanneer dit gebeurt en ik hem start ratelt de motor soms net wat langer dan ik fijn vind. Soms wel 2 tot 3 minuten. Dit hoor ik tijdens het rijden dus wel een beetje, maar verdwijnt na deze paar minuten wel weer.
Maar nu merkte ik laatst ook een verlies in vermogen. Wanneer ik de auto meerdere dagen na elkaar rijd merk ik dat de auto toch meer vermogen bied dan wanneer hij een paar dagen goed koud is geweest. Ik tank al sinds het begin van corona bij dezelfde pomp dus verschil in brandstof kan het ook niet zijn lijkt mij?
Nu ben ik enorm bang voor een slechte ketting en denk ik dus meteen dat dat het is, maar een vriend opperde het idee dat het misschien kan zijn doordat de olie in die paar dagen gewoon zo ver naar beneden is gezakt dat het heel lang duurt totdat deze weer rondgepompt is. Dat zal ook verklaren waarom hij het na een kleine 24 uur wel normaal doet. Ook dan hoor ik bij start wel een ratel, maar die is in 30 seconden oid wel weg.
Mijn vraag is dus of dit aan de ketting/nokkenasversteller (of ander duur onderdeel) ligt, of dat het inderdaad weggezakte/slechte olie is.
Alvast dank voor jullie reacties!