Volkswagen New Beetle

Guest
Heb een 3 jaar oude Volkswagen Beetle waarvan de hoofdremcilinder al kapot gegaan is... Schade 1100 euro... Ik vind dat echt niet kunnen voor zo'n jonge auto.. Heeft iemand ervaring met zo'n case? Garage geeft aan dat er geen coulance op is..

1- ik vind dit ook niet kunnen.
2- je garantie is kennelijk op, is de schade niet (veel) goedkoper te herstellen ergens anders?
3- Aardige lui die VAG dealers en importeur!

Denk dat je met 3 jaar oud, hier niks meer mee kan bakken qua coulance enz. Probeer niet bij VW te laten maken, en kies hierna een ander merk.

Als er teveel water in de remvloeistof zit of het is niet dot4. Dan is het een gebruikers dingetje en is er geen coulance.

Nissan GT-R zei:
Als er teveel water in de remvloeistof zit of het is niet dot4. Dan is het een gebruikers dingetje en is er geen coulance.

We weten dus niet of betreffende auto bij een VW dealer in onderhoud is geweest gedurende de drie jaar. Laten we hopen dat dat wel zo is, want:
Volgens het instructie boekje "moet de remvloeistof worden ververst volgens de gegevens in het Serviceplan."

Het serviceplan zegt (in het Duits):
Bremsflüssigkeits-Wechsel Erster nach 3 Jahren, dann alle 2 Jahre (Wir empfehlen, Volkswagen Original Bremsflüssigkeit zu verwenden).

Als de auto bij een VW dealer in onderhoud is zou ik dus nog maar eens met de dealer gaan praten en vragen of de auto is onderhouden volgens het serviceplan.

Het advies van Q70 om na de Beetle maar eens naar een ander merk te gaan kijken lijkt me na deze ervaring ook niet verkeerd...

Het zou voor het eerst zijn dat ik hoor dat een hoofdremcilinder kapot gaat van te oude remvloeistof. Meestal geeft water in de remvloeistof andere problemen.

Jazzik zei:
Het advies van Q70 om na de Beetle maar eens naar een ander merk te gaan kijken lijkt me na deze ervaring ook niet verkeerd...

Want bij andere merken zul je gegarandeerd na 3 jaar nooit een probleem hebben..........o_Oo_Oo_O

P. Klieder zei:
Jazzik zei:

Want bij andere merken zul je gegarandeerd na 3 jaar nooit een probleem hebben..........o_Oo_Oo_O

Dat bedoel ik niet, maar bij diverse andere merken heb je dan óf nog garantie, óf er valt met een dealer een vorm van coulance te regelen.

P. Klieder zei:
Jazzik zei:

Niemand die het garandeert, maar de kans is waarschijnlijk stukken kleiner.

Probeer eens een andere dealer. Tien tegen een dat die het wel voor elkaar krijgt, zie berichten op internet.
Kan me niet voorstellen dat niemand er coulance op geeft. Is dit de dealer waar je de auto hebt gekocht?

Terug
Bovenaan