Volkswagen lease ervaringen en acceptatie

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

Omdat ik van baan ga wisselen en waarschijnlijk ook meer inkomen krijg was ik mezelf aan het oriënteren op een lease auto of dit misschien een goede keuze is. Ik rijd nu nog een 22 jarige oude polo, maar ik verwacht dat hier komende (jaar/jaren) meer kosten uit zullen gaan komen, en een nieuwe auto aanschaffen (of gebruikte ocassion) heb ik het budget/spaargeld nu niet voor.

Mocht ik bij een toekomstige werkgever meer gaan verdienen (dat is een gegeven), dan heb ik al een aantal scenario's berekent, en het zou dan meer lonen voor een lease auto te gaan. Ook zou ik dan met alle lasten e.d. nog voldoende over houden om te sparen. Mijn oog viel op de VW polo comfortline (95pk), bij volkswagen zelf vanaf 295 euro ongeveer.

Echter, las ik na wat research dat er verschillende financiële checks worden uitgevoerd. Een daarvan, de draagkracht norm was me niet helemaal duidelijk. Volgens mijn eigen berekeningen waar ik overal mee rekening houd heb ik na alle lasten voldoende bestedingsruimte, maar volgens sommige rekenhulpen kan ik maar zogenaamd max. €100 leasen..

Nergens is iets te vinden van een minimum inkomen of dat je een vast dienstverband moet hebben om de aanvraag te laten accepteren er staat overal "iedereen met een geldig rijbewijs en leeftijd vanaf 18 jaar komt in aanmerking voor een lease auto", de dealer vroeg mij of ik een vast dienstverband had/kreeg. Volgens mijn eigen berekeningen kan ik een polo met extra opties zelfs prima leasen.

Er word gevraagd naar woonlasten, dit is dus huur incl. G/W/L, verzekeringen, zorgverzekering, internetabonnement, of wat valt hier precies onder? Aan vaste lasten (dus niet alleen wonen maar ook leven, dus boodschappen etc) ben ik een totaal van ongeveer €1100-1200 per maand kwijt. Ik schat een netto inkomen van ongeveer €1800-2100 te krijgen. Ik kan hiervan dus prima €320 euro aan leasekosten mee kwijt zijn, en daarnaast nog sparen. Volgens de berekening op volkswagen.nl zouden mijn vaste (woon)lasten al ruim veel te hoog zijn om uberhaupt te kunnen leasen... Ik trek dit echter zelf in twijfel.

Ik zal waarschijnlijk geen vast dienstverband krijgen gezien werkgevers vaak flexibel zijn. Heb nog nooit een BKR registratie gehad.

Zal mijn toekomstig loon en contract negatieve invloed hebben op de acceptatie van een lease auto (bij voorkeur volkswagen)? Of heeft iemand hier ervaringen mee? Leeftijd is 21 jaar.

Ik snap dat de leasemaatschappij graag een garantie heeft dat ik de betalingsverplichting kan nakomen, maar kans op vaste dienstverbanden zijn klein bij mij, echter als ik ergens ontslagen zou worden heb ik in mijn vakgebied (development/ ICT) binnen no-time een andere job.

kvdh98 zei:
Omdat ik van baan ga wisselen en waarschijnlijk ook meer inkomen krijg was ik mezelf aan het oriënteren op een lease auto of dit misschien een goede keuze is. Ik rijd nu nog een 22 jarige oude polo, maar ik verwacht dat hier komende (jaar/jaren) meer kosten uit zullen gaan komen, en een nieuwe auto aanschaffen (of gebruikte ocassion) heb ik het budget/spaargeld nu niet voor.
Dus je wil nu al geld uit gaan geven (dat je eigenlijk niet hebt) omdat je auto mogelijk met hoge kosten gaat komen. Nu weet ik niet hoe reëel die verwachting is, maar waarom zou je je in hemelsnaam om die reden gaan ophangen aan een leasecontract? The sky is the limit in de ICT tegenwoordig, waarom niet bij die nieuwe baan er een leasebak bij in kletsen? En de komende maanden nog gewoon even sparen om wat budget op te bouwen.

Leon in zn Fiesta zei:
kvdh98 zei:
Dus je wil nu al geld uit gaan geven (dat je eigenlijk niet hebt) omdat je auto mogelijk met hoge kosten gaat komen. Nu weet ik niet hoe reëel die verwachting is, maar waarom zou je je in hemelsnaam om die reden gaan ophangen aan een leasecontract? The sky is the limit in de ICT tegenwoordig, waarom niet bij die nieuwe baan er een leasebak bij in kletsen? En de komende maanden nog gewoon even sparen om wat budget op te bouwen.

Omdat ik een nieuwe auto wil. Ik heb specifieke eisen aan een nieuwe auto, ik wil gewoon iets nieuws. De auto die ik nu rijd moet de koppeling van vervangen worden, kraakt en piept en doet al 2 jaar, schakelen gaat soms lastig, geen airco, geen overige fijne opties, en een budget voor een occasion, een goede, degelijke auto (ong. vanaf €7000) heb ik nu niet. Tja, ik kan deze auto blijven rijden totdat de versnellingbak stuk gaat, de koppeling het begeeft etc. Maar als ik meer inkomen krijg dacht ik dat leasen een goed alternatief misschien was.

Bovendien, ik zou dan 4 jaar aan een leasecontract zitten, in die 4 jaar heb ik dan al een goed budget opgebouwd voor een eventueel nieuwe auto (of overnemen). Als ik nu gewoon 4 jaar zou sparen, en dan mijn geld uitgeef en precies dezelfde auto (de polo) met dezelfde opties, dan heb ik ruim meer duizenden euro's uitgegeven dan wanneer ik zou leasen heb ik berekend. Bovendien ga ik ook steeds meer verdienen komende jaren uiteindelijk, dus kun je tijdens het leasen ook meer sparen. Mocht ik mijn baan kwijt raken, dan bied het Private Lease Keurmerk het voordeel dat (als je kunt bewijzen) je contract ontbonden word tegen geen kosten, of gewoon simpelweg, als je het niet meer kunt betalen.

Natuurlijk kan ik me je voorbereiding voor de volgende auto voorstellen. Ik zou eerst wachten tot alles definitief is en vervolgens de door jou gewenste stappen te ondernemen. Misschien is er bij je nieuwe baan ook een proefperiode van kracht en dan moet je maar afwachten hoe het loopt, lukt dat niet, wordt er ondertussen wel zo´n 300 EUR maandelijks afgeschreven. Een Up! is voor even boven de 200 EUR in de private lease, dat zou je ook nog kunnen overwegen.

Beste,

Heb je al gekeken naar ANWB privatelease? Keek toen ook even kort daar voor een tweede auto thuis. Een volkswagen polo 1.0TSI met highline pakket+ automaat en 48 maanden en 15.000 km per jaar gaf me een bedrag van 360 euro. Jij geeft een bedrag aan van 295 euro. Dit is bij waarschijnlijk 10.000 km? Maak je zo weinig kms dan? Is het dan niet verstandig om voor een picanto ofzo te gaan aangezien je nog wilt sparen? of een aygo/peugeot 108?

Op het moment dat je geen vast dienstverband hebt vindt er in de toetsing een afslag plaats op het inkomen. Daarnaast wordt voor de verstrekking niet naar jouw bestedingspatroon gekeken maar naar het bestedingspatroon wat past bij jouw inkomen. Dus een leaseauto met een last van €295 met jouw inkomen kun je wel vergeten.
Dit om overkreditering te voorkomen.

Overigens vind ik jouw inschatting van je vaste lasten wel erg laag. Ik kan me niet voorstellen dat je je huur, zorgverzekering, gas, water, licht, boodschappen, telefonie en internet voor dit bedrag kunt regelen. Of je betaald maar €100 huur.

Ik rijd nu nog een 22 jarige oude polo, maar ik verwacht dat hier komende (jaar/jaren) meer kosten uit zullen gaan komen, en een nieuwe auto aanschaffen (of gebruikte ocassion) heb ik het budget/spaargeld nu niet voor.

Eigenlijk hier al m'n conclusie getrokken. Als het financieel al geen optie is om een 22 jaar oude Polo te vervangen voor een iets nieuwere en luxere occasion van een paar duizend euro zou ik al helemaal geen verplichtingen van honderden euro's per maand aan gaan. Rij lekker in die Polo door zolang het enigzins reeel kan, en leg ondertussen geld opzij voor iets beters.

Omdat ik een nieuwe auto wil. Ik heb specifieke eisen aan een nieuwe auto, ik wil gewoon iets nieuws.

Ja, dit soort eisen waar je niet echt het geld voor hebt maar toch zo snel mogelijk wilt bevredigen is een manier waarop mensen in de problemen komen.

De acceptatie zal ongetwijfeld niet zo ingewikkeld zijn als bij een hypotheekaanvraag, maar als je zelf al twijfelt of het lukt lijkt het aangaan van een leasecontract me niet heel verstandig.

D Elzinga zei:
Ik rijd nu nog een 22 jarige oude polo, maar ik verwacht dat hier komende (jaar/jaren) meer kosten uit zullen gaan komen, en een nieuwe auto aanschaffen (of gebruikte ocassion) heb ik het budget/spaargeld nu niet voor.

Eigenlijk hier al m'n conclusie getrokken. Als het financieel al geen optie is om een 22 jaar oude Polo te vervangen voor een iets nieuwere en luxere occasion van een paar duizend euro zou ik al helemaal geen verplichtingen van honderden euro's per maand aan gaan. Rij lekker in die Polo door zolang het enigzins reeel kan, en leg ondertussen geld opzij voor iets beters.

Omdat ik een nieuwe auto wil. Ik heb specifieke eisen aan een nieuwe auto, ik wil gewoon iets nieuws.

Ja, dit soort eisen waar je niet echt het geld voor hebt maar toch zo snel mogelijk wilt bevredigen is een manier waarop mensen in de problemen komen.
Dat dus. Vervolgens krijgt meneer geen hypotheek, want leasecontract. Geen probleem, steken we de zuurverdiende centen in de brand middels een huurcontract. Sociaal huren zit er waarschijnlijk niet in want net te veel salaris dus maar in de vrije sector waar de huren nog hoger liggen. Na een jaar of wat heb je dan nog steeds geen cent op de bank maar komt de leasemaatschappij wel die auto weer ophalen. Wat een feest, zo’n nieuwe auto o_O

Ik begrijp het niet, je hebt een nieuwe baan schrijf je, maar je weet niet niet hoeveel je gaat verdienen...... dus die nieuwe baan is nog niet helemaal rond. Of werk je middels nacaculatie van de gewerkte uren als zelfstandige?

Ik zou eerst maar eens zorgen voor een handtekening onder jouw arbeidscontract en daarna de opties voor een nieuw auto kijken.

Barri zei:
De acceptatie zal ongetwijfeld niet zo ingewikkeld zijn als bij een hypotheekaanvraag, maar als je zelf al twijfelt of het lukt lijkt het aangaan van een leasecontract me niet heel verstandig.
Lees mijn bijdrage hierboven even. Geen vast contract betekent een afslag. Bij een hypotheek kunnen we nog kijken naar het inkomen uit het verleden maar bij een krediet kan je het wel vergeten. Ik heb alleen het idee dat we TS niet meer terug gaan zien. Niet echt de antwoorden waar hij op zat te wachten. Kan het helaas niet mooier maken dan het is.

BMW 530d M zei:
je hebt een nieuwe baan schrijf je

Ik interpreteer het stukje juist als dat TS op dit moment geen dik betaalde baan heeft met dito voorwaarden, maar er gewoon vanuit gaat dat dit in de nabije toekomst wel het geval zal zijn. Puur giswerk dus, evenals de opgesomde vaste lasten. Kan me niet voorstellen dat een aanbieder van privatelease hierin mee gaat.

D Elzinga zei:
BMW 530d M zei:

Ik interpreteer het stukje juist als dat TS op dit moment geen dik betaalde baan heeft met dito voorwaarden, maar er gewoon vanuit gaat dat dit in de nabije toekomst wel het geval zal zijn. Puur giswerk dus, evenals de opgesomde vaste lasten. Kan me niet voorstellen dat een aanbieder van privatelease hierin mee gaat.
Nope. En terecht.

Als ik jou was zou ik heel blij zijn met de regels dat de leasemaatschappijen aan jou echt geen leaseauto gaan leveren.
Heel je intro staat al vol met toekomstige verwachtingen, hoop en optimistische gedachtes die alleen maar tegen kunnen vallen.
Puur op basis daarvan zou je nooit zoiets als een langdurig duur contract als een leaseauto aan moeten gaan.
Ga eerst maar eens serieus aan het werk, flink sparen etc. en kijk dan nog eens verder.

D Elzinga zei:
BMW 530d M zei:

Zo zou je het ook kunnen interpreteren inderdaad, je kunt maar zo gelijk hebben. Maar omdat hij schrijft dat hij van baan gaat wisselen, leek het juist dat hij een nieuwe job heeft, maar nog niet weet wat hij gaat verdienen.
Hoe het dan ook zal zijn, het blijft vaag (uiteengezet)....

BMW 530d M zei:
D Elzinga zei:
BMW 530d M zei:

Zo zou je het ook kunnen interpreteren inderdaad, je kunt maar zo gelijk hebben. Maar omdat hij schrijft dat hij van baan gaat wisselen, leek het juist dat hij een nieuwe job heeft, maar nog niet weet wat hij gaat verdienen.
Hoe het dan ook zal zijn, het blijft vaag (uiteengezet)....
Meneer zit in de ICT schrijft hij, die markt is booming heb ik begrepen. Als je vandaag iets anders zoekt dan heb je gisteren al keuze uit twee alternatieven. Dus dat je dan hoge verwachtingen hebt van/voor jezelf is wat voor te zeggen, maar daar koop je (letterlijk) niks voor zolang het niet op papier staat. Of beter: op je bankrekening. Dus daar gaat een leasemaatschappij ook niet in mee. Die hebben de zolder waarschijnlijk vol liggen met mooie verhalen en beloftes. Anderzijds: het feit dat hij verwacht geen vast contract te krijgen zegt dan ook wel weer genoeg, blijkbaar ben je in die branche zeer inwisselbaar. Ik zou zeggen: spaar nog even door (of beter: begin er eens mee...) en koop dan een leuke occasion. Als je dan na een jaar of wat een goed gevulde bankrekening hebt dan kun je altijd nog kijken naar wat nieuws. Zo moesten we allemaal beginnen...

Het is heel makkelijk. Als je niet door de acceptatieprocedure komt kun je hem niet leasen! Dus dan moet je op zoek naar alternatieven. Kopen waarschijnlijk. Vaste lasten 11-1200 euro moet wel kunnen lijkt mij.

Ah, gelijk weer een hoop mensen die moeten oordelen over de financiële huishouding van een ander.

Ik zou de topicstarter willen aanraden om zich eens te verdiepen in het "Keurmerk Private Lease", waarbij ook VW Lease is aangesloten: LINK

Hier kun je ook vinden hoe getoetst word of je inkomen toereikend is om een private lease contract aan te gaan en wat de voor- en nadelen zijn.
Hoogstwaarschijnlijk wordt je, na aanvraag van een offerte, gevraagd om via EDR Credit Services verschillende gegevens aan te leveren m.b.t. je financiële huishouding. Ook voert EDR een BKR check uit. Hieruit rolt een score en een akkoord of een afwijzing. Je eigen berekeningen en inschattingen zijn leuk, maar die tellen niet ;)

Let wel, het gaat om je besteedbaar inkomen een private lease contract heeft ook stevig invloed op een eventuele andere hypotheek!

Of het allemaal wijs is om te doen? Dat moet je lekker zelf beslissen :)

Het vervelende van lease is de inflexibiliteit: meer kilometers per jaar maken = hoge kosten, eerder van de auto afkomen = hoge kosten.
Als je verschillende werklocaties en werkgevers verwacht de komende jaren, dan heb je juiste een flexibele oplossing nodig.
Dus doorrijden en sparen voor een 'upgrade'.
Die 200€ lease kun je ook op een spaarrekening zetten. Misschien kun je beginnen de 19cent km vergoeding apart te zetten+100€ per maand voor een 'upgrade'.

@B Real
Laten we het er maar op houden dat het goed bedoeld is allemaal. Er zitten in Nederland al genoeg mensen in de financiële ellende, uiteindelijk hebben we daar allemaal last van...

B Real zei:
Ah, gelijk weer een hoop mensen die moeten oordelen over de financiële huishouding van een ander.

Ik zou de topicstarter willen aanraden om zich eens te verdiepen in het "Keurmerk Private Lease", waarbij ook VW Lease is aangesloten: LINK

Hier kun je ook vinden hoe getoetst word of je inkomen toereikend is om een private lease contract aan te gaan en wat de voor- en nadelen zijn.
Hoogstwaarschijnlijk wordt je, na aanvraag van een offerte, gevraagd om via EDR Credit Services verschillende gegevens aan te leveren m.b.t. je financiële huishouding. Ook voert EDR een BKR check uit. Hieruit rolt een score en een akkoord of een afwijzing. Je eigen berekeningen en inschattingen zijn leuk, maar die tellen niet ;)

Let wel, het gaat om je besteedbaar inkomen een private lease contract heeft ook stevig invloed op een eventuele andere hypotheek!

Volgens mij ben ik redelijk inhoudelijk geweest. Hij vraagt iets over de wijze van toetsing. Dat heb ik hem uitgelegd maar je niet meer melden als je niet de sociaal gewenste antwoorden krijgt is hier meer regel dan uitzondering.

spoiler alert zei:
Het vervelende van lease is de inflexibiliteit: meer kilometers per jaar maken = hoge kosten, eerder van de auto afkomen = hoge kosten.
Als je verschillende werklocaties en werkgevers verwacht de komende jaren, dan heb je juiste een flexibele oplossing nodig.
Die 200€ lease kun je ook op een spaarrekening zetten. Misschien kun je beginnen de 19cent km vergoeding apart te zetten+100€ per maand voor een 'upgrade'.

Gek hè dat meer km's ook meer kosten? Dat is bij je eigen auto toch niet anders?
Alleen een leasemij wil daar ook nog een klein stukje aan verdienen, daar betaal je voor en als je dat er voor over hebt is daar niets mis mee.
Dat het meer kost als je eerder van je auto af wilt is ook logisch, het leasetarief is immers gebaseerd op termijn en kilometers X als je daar ineens Y van maakt zijn de kosten anders.

Leon in zn Fiesta zei:
@B Real
Laten we het er maar op houden dat het goed bedoeld is allemaal. Er zitten in Nederland al genoeg mensen in de financiële ellende, uiteindelijk hebben we daar allemaal last van...

Vandaar dat er dus een keurmerk is en er voor o.a. private lease een kredietcheck wordt uitgevoerd. Als je al tot je nek in de financieringen zit dan zal een lease auto niet lukken, heb je die leuke/dure private lease auto dan zal een hypotheek lastiger worden.

michel1975 zei:
B Real zei:

Volgens mij ben ik redelijk inhoudelijk geweest. Hij vraagt iets over de wijze van toetsing. Dat heb ik hem uitgelegd maar je niet meer melden als je niet de sociaal gewenste antwoorden krijgt is hier meer regel dan uitzondering.

Als één van de weinige idd, ik ben gestopt naar de eerste reacties. Excuus dat ik alles over één kam heb gescheerd.
Het AW forum lijkt alleen maar te bestaan uit mensen die niets financieren, alles netjes zelf bij elkaar sparen en daarmee een tweedehands auto kopen. Ook niets mis mee, de praktijk is toch iets anders want er wordt stiekem juist heel veel gefinancierd in ons land.

Daar kun je van alles van vinden, je hoeft er niet aan mee te doen, je mag het niet slim of handig vinden, maar het wil niet zeggen dat het per definitie niet deugt.

Dat mensen na hun eerste bericht nooit weer iets posten op het forum is een fenomeen van de laatste jaren helaas.

B Real zei:
Dat mensen na hun eerste bericht nooit weer iets posten op het forum is een fenomeen van de laatste jaren helaas.

Inderdaad, onze goed bedoelde reacties leiden niet tot reacties van TS (één op 29/4).

B Real zei:
spoiler alert zei:

Gek hè dat meer km's ook meer kosten? Dat is bij je eigen auto toch niet anders?
Alleen een leasemij wil daar ook nog een klein stukje aan verdienen, daar betaal je voor en als je dat er voor over hebt is daar niets mis mee.
Dat het meer kost als je eerder van je auto af wilt is ook logisch, het leasetarief is immers gebaseerd op termijn en kilometers X als je daar ineens Y van maakt zijn de kosten anders.

Leon in zn Fiesta zei:
@B Real

Vandaar dat er dus een keurmerk is en er voor o.a. private lease een kredietcheck wordt uitgevoerd. Als je al tot je nek in de financieringen zit dan zal een lease auto niet lukken, heb je die leuke/dure private lease auto dan zal een hypotheek lastiger worden.

michel1975 zei:
B Real zei:

Als één van de weinige idd, ik ben gestopt naar de eerste reacties. Excuus dat ik alles over één kam heb gescheerd.
Het AW forum lijkt alleen maar te bestaan uit mensen die niets financieren, alles netjes zelf bij elkaar sparen en daarmee een tweedehands auto kopen. Ook niets mis mee, de praktijk is toch iets anders want er wordt stiekem juist heel veel gefinancierd in ons land.

Daar kun je van alles van vinden, je hoeft er niet aan mee te doen, je mag het niet slim of handig vinden, maar het wil niet zeggen dat het per definitie niet deugt.

Dat ben ik wel met je eens. Bij iedere keer dat er advies wordt gevraagd wordt voor een nieuwe auto lijkten ze hier wel in de kramp te schieten en de TS vooral te stimuleren zijn auto op te rijden of een oud gebakkie te kopen.

michel1975 zei:
….. Bij iedere keer dat er advies wordt gevraagd wordt voor een nieuwe auto lijkten ze hier wel in de kramp te schieten en de TS vooral te stimuleren zijn auto op te rijden of een oud gebakkie te kopen.

En dat is ook helemaal niet zo vreemd gezien de financiële plaatjes die sommige topic starters er al gelijk bij vermelden.
Als je het kostenplaatje met gemak kunt overzien en een solide duurzaam inkomen hebt dan zal een private lease/financiering of koop het probleem ook helemaal niet zijn, maar dan zal een topic openen met zo'n betreffende vraag eigenlijk ook al niet meer aan de orde zijn.
Wat ik hier vaak voorbij zie huppelen zijn merendeels gevallen van net een (nieuwe) baan, nog niets geen duurzame zekerheid en/of ook nog eens op/onder het randje van de toetsing... wel nieuw willen rijden maar niet kunnen kopen, dus dan maar net op/over de maximale grens van het besteedbare inkomen gaan financieren/leasen om toch maar nieuw te kunnen rijden.
Dan vraag ik me wel eens af of de consumptiecelletjes het weer eens gewonnen hebben van de gezonde hersencelletjes, en dan geef ik idd ook het welgemeende advies van huidige auto oprijden of een oud(er) gebakkie te kopen.
Ik heb er al genoeg diep in de problemen zien geraken door allerlei aangegane "financiële constructies op het randje" en een plotselinge kink in de financiële kabel, dan hebben ze nog wel status genoeg op de parkeerplaats staan maar opeens geen nagel meer over om de kont te kunnen krabben.
En inderdaad, lease kun je altijd wel weer afkopen... zelfs nog wel met een verse financiering.:rolleyes:

speedtouch zei:
B Real zei:

Inderdaad, onze goed bedoelde reacties leiden niet tot reacties van TS (één op 29/4).
Het topic is net geopend en heeft dezelfde dag nog een reactie van TS gehad, maar er zijn mensen die niet hier dagelijks op het forum komen of er tijd voor hebben, je reacties is nogal voorbarig, na een week heb je gelijk.

B Real zei:

Dat zou misschien te wijten kunnen zijn aan bepaalde personen die hier in mijn ogen vaak al snel hun oordeel klaar hebben en daardoor niet echt op een normale/ gewone manier kunnen reageren! Er wordt vaak op een bepaalde wijzende toon gereageerd waar de TS niet om heeft gevraagd. Of sommigen willen(zo lijkt) graag laten weten dat ze zelf alles goed voor elkaar hebben maar dan even vergeten dat ieder persoon weer anders is.
Mensen komen hier vaak met voor hun serieuze vragen maar er wordt niet altijd even correct op gereageerd met de bedoeling om diegene te helpen of om zijn vraag te beantwoorden.
Dat stoort wel echt.
En ik kan me voorstellen dat er personen zijn die daar niet goed tegen kunnen of niet weten hoe ze daar op moeten reageren en dan dus maar niets meer zeggen en of weg gaan.
Ik heb zelf ook zo'n eerste "nieuw topic" aangemaakt met een (voor mij) serieuze vraag, en ook omdat ik graag wat advies wilde hebben en wat ervaringen wilde delen.
Dan zit ik niet te wachten op van die wijzende vingertjes!
En natuurlijk wil dat niet zeggen dat je niet kritisch mag zijn.... want dat mag zéker wel, maar weet tot hoe ver je kunt gaan.....niet iedereen kan daar tegen of boven staan misschien.
Ik wil niemand aanvallen en er zijn ook personen die wel gewoon kunnen antwoorden op de vraag die gesteld wordt.
Een lastig onderwerp.....en ik begrijp dat iedereen anders reageert en het anders kan interpreteren maar probeer even na te denken voordat je iets terug schrijft.
Volgens mij is dit forum bedoeld om elkaar te helpen (soms met kritische noot) en niet om elkaar af te zeiken toch??
Dit wilde ik toch even kwijt!

Respect :D

Terug
Bovenaan