Volkswagen ID3

gast 5010914

Startmotor
Hoi,
Ik heb de afgelopen jaren naar volle tevredenheid gereden in een e-golf en ik overweeg nu over te stappen naar een ID3.

Alleen schrik ik nogal van de verhalen online. Zijn deze auto's echt zo slecht?

Ik kijk naar bouwjaar 2021. Is er iemand hier die hier iets over kan zeggen?

Als je lage eisen hebt lijkt de ID.3 me een prima auto. Als je een EV wilt met een mooi uiterlijk, hoogwaardige materialen in het interieur en een stabiel UX-systeem, zou ik even verder kijken.

Ik vind het een fijn rijdende auto, en de accu zit nog in de garantie. Maar ik vind het sowieso wat eng om een EV te kopen en dan zeker één van de eersten. Op het forum zit ook iemand met een Audi eTron, die kreeg ook al een beste kostenpost voor z'n kiezen. De kans op kosten is kleiner, maar als ze komen zijn de kosten flink.
Is een private lease misschien een optie?

Een Tesla Model 3 is één van de weinige EV's die ik met privé geld (en risico) wel aan zou durven eerlijk gezegd.

Zelfs bij een Tesla kun je aardig op kosten geraken. Online genoeg te vinden. Ga proefrijden, waar zit je het lekkerst in, welke is qua ruimteaanbod het beste etc.

Ik vind het een fijn rijdende auto, en de accu zit nog in de garantie. Maar ik vind het sowieso wat eng om een EV te kopen en dan zeker één van de eersten. Op het forum zit ook iemand met een Audi eTron, die kreeg ook al een beste kostenpost voor z'n kiezen. De kans op kosten is kleiner, maar als ze komen zijn de kosten flink.
Is een private lease misschien een optie?

Een Tesla Model 3 is één van de weinige EV's die ik met privé geld (en risico) wel aan zou durven eerlijk gezegd.

Nah, dat is overdreven. Een nieuwe auto heeft gewoon garantie en een EV is echt niet onbetrouwbaarder/hogere kosten dan een ICE. Je kunt gerust een nieuwe EV kopen.

Ja sorry, maar de uitleg 'Ik heb ooit gehoord van een enkele VW die in brand stond, dus daarom voor mij alleen een Hyundai of kia' kan men niet anders dan om lachen :)

Hoi,
Ik heb de afgelopen jaren naar volle tevredenheid gereden in een e-golf en ik overweeg nu over te stappen naar een ID3.

Alleen schrik ik nogal van de verhalen online. Zijn deze auto's echt zo slecht?

Ik kijk naar bouwjaar 2021. Is er iemand hier die hier iets over kan zeggen?

Hoe is het eigenlijk afgelopen met je SUV Youngtimer?

Nah, dat is overdreven. Een nieuwe auto heeft gewoon garantie en een EV is echt niet onbetrouwbaarder/hogere kosten dan een ICE. Je kunt gerust een nieuwe EV kopen.
Mwah, ik zit vrij dicht op het vuur en durf het niet echt aan. De kans op kosten is kleiner, maar als ze er zijn dan tikt het gelijk flink aan.

Dan lijkt het me dat je vooral op een VW of Audi doelt, maar dat is geen indicatie voor de rest van de markt. Een normale/goede EV kopen is gewoon veilig :)

Hoe is het eigenlijk afgelopen met je SUV Youngtimer?

Dat is de keuze waar ik nu voor sta. Of ik ga voor een SUV youngtimer of voor een ID3 uit 2021.
ID3 zou ik uit Duitsland willen halen, daar gaan de prijzen hard naar beneden voor de ID3.

Omdat ik ervan uit ging dat een nieuwere elektrische veel te duur zou worden, was ik begin dit jaar me al een beetje aan het oriënteren op leuke youngtimers. Maar omdat de prijzen van de ID3 zo zakken en het me heel goed is bevallen om elektrisch te rijden twijfel ik. Vandaar dat ik jullie input goed kan gebruiken.

Ik ben vooral op zoek ervaringen van mensen met de ID3, en dan het liefst iemand die er veel ziet vanwege zijn werk.
Dus een monteur, of iemand die in de lease werkt enz.

Wel allemaal al bedankt voor de input tot zover.

Groeten

Over de ID3 zijn er op de frontpage heel wat gebruikersreviews te lezen.
Eentje uit de eerste jaren, zou ik sowieso niet nemen omdat die niet echt bekend stonden als betrouwbaar.
Zijn recentere ID-modellen een optie voor jou of wordt het dan te duur?
Moet het een ID3 zijn of mag het bijvoorbeeld ook een Tesla 3 zijn?

Over de ID3 zijn er op de frontpage heel wat gebruikersreviews te lezen.
Eentje uit de eerste jaren, zou ik sowieso niet nemen omdat die niet echt bekend stonden als betrouwbaar.
Zijn recentere ID-modellen een optie voor jou of wordt het dan te duur?
Moet het een ID3 zijn of mag het bijvoorbeeld ook een Tesla 3 zijn?
ja, daar heb ik er al best een aantal van gelezen. En daar komt ook een beetje de angst vandaan. Ik zoek er een uit 2021. De meeste slechte reviews gaan over de bouwjaren 2019 en 2020. Maar ik ben dus benieuwd of er iets is verbeterd in 2021. Tesla 3 zou ook kunnen, maar is een stuk prijziger uit 2021. En een oudere is niet meer interessant ivm de bijtelling.

M'n buurman heeft een auto die 2 jaar ergens op een parkeerterrein heeft gestaan.. een veel ouder bouwjaar dan zijn kenteken aangeeft. Ik zie veel leenauto's bij hem op de oprit!

En een oudere is niet meer interessant ivm de bijtelling.
Dat valt wel mee. Als ie 5 jaar oud is valt ie terug in het huidige regime. Die van 2021 heb je ook nog maar 1 a 2 jaar een lagere bijtelling bij. En nu eentje kopen en verkopen als ie 5 jaar oud is levert sowieso een beste afschrijving op.

Ik heb een ID.3 first uit 2020. In het begin was de software niet uit ontwikkeld met de nodige problemen maar die zijn allang opgelost met de nieuwere software versies die ook op de allereerste auto’s zijn doorgevoerd. De ID.3 geeft mij veel rijplezier, comfort en ruimte, zie ook mijn review.

Dat valt wel mee. Als ie 5 jaar oud is valt ie terug in het huidige regime. Die van 2021 heb je ook nog maar 1 a 2 jaar een lagere bijtelling bij. En nu eentje kopen en verkopen als ie 5 jaar oud is levert sowieso een beste afschrijving op.
ja klopt, het idee is om hem nadat de korting op de bijtelling is afgelopen naar prive te halen.

Terug
Bovenaan