• Beveel je je auto iedereen aan of kun je niet wachten tot de dag waarop je je volgende auto ophaalt? Of heb je er gewoon niet zoveel op aan te merken en moet iedereen dat ook weten? Doe nu mee aan het Auto Tevredenheidsonderzoek en laat weten wat je van je auto vindt.

Volkswagen ID.Buzz | Nieuw: GTX

MCW4

Net ingestapt
Creatief met stikkers.. als je goed inzoomt zie je wat nep is en wat echt: https://www.motor1.com/photo/5931112/volkswagen-id-buzz-prototype-with-production-body-spy-photo/

volkswagen-id-buzz-prototype-with-production-body-spy-photo.jpg


volkswagen-id-buzz-prototype-with-production-body-spy-photo.jpg


volkswagen-id-buzz-prototype-with-production-body-spy-photo.jpg


volkswagen-id-buzz-prototype-with-production-body-spy-photo.jpg


volkswagen-id-buzz-prototype-with-production-body-spy-photo.jpg


volkswagen-id-buzz-prototype-with-production-body-spy-photo.jpg


De laatste concept car was de ID Buzz uit 2017: https://www.netcarshow.com/volkswagen/2017-id_buzz_concept/

BKc6GEA.jpg


QHQaKmb.jpg


Maar het begon al met de Microbus concept uit 2001: https://www.netcarshow.com/volkswagen/2001-microbus_concept/
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben benieuwd; het studiemodel was leuk, en op het eerste gezicht lijkt de productieversie niet in proportie, maar zware camouflage en opzetstukken vertekenen een hoop. Alsnog vermoed ik dat de Multivan mijn voorkeur heeft qua vormgeving, die oogt op de introductiekleurencombinatie na mooi en niet geforceerd.
 
Vorige week nog als mule, nu al als definitief model met wat stickers. Nog genoeg stickers om geen goed beeld te krijgen van hoe ie er nu echt uit ziet. Ik zal ook ergens een foto van dit exemplaar geparkeerd naast een T7.
 
Oh mijn link bovenaan was niet de goeie. Hier meer foto's: https://www.motor1.com/news/516718/volkswagen-id-buzz-production-spy-photos/

volkswagen-id-buzz-prototype-with-production-body-spy-photo.jpg
 
Concept is 20 jaar geleden geïntroduceerd en nog steeds niet op de markt, ze nemen er wel de tijd voor. Hopelijk niet een slap aftreksel van het concept as usual...
 
Nog niet officieel maar toch een beter beeld van de auto:

https://www.youtube.com/watch?v=2xSg0ASuu4w
 
Hoeveel Volkswagens gaan dat dashboard nog krijgen?
 
2017 ID Buzz Concept
f3CBBFI.jpg


2016 Budd-e Concept
OUgccht.jpg


M81zaq5.jpg


2007 Space Up Blue Concept
NjWRJTs.jpg


80iM7zt.jpg


2011 Bulli Concept
ea0TWav.jpg


tBLin24.jpg


2001 Microbus Concept
TVWBvS8.jpg


AD7wY5B.jpg


De Space Up Blue Concept en Budd-e Concept zijn vooral geïnspireerd door de T1 maar ik denk dat ze op een gegeven moment het in een kleiner segment wilden drukken maar daar toch maar vanaf zagen. En met de komst van EV-techniek dacht dat het nu wel een goed moment was om ermee te komen. Het was een lang proces..
 
Ik heb niks met MPV busjes maar deze lijkt mij erg leuk. Hopelijk worden er veel kleurencombi’s leverbaar.
 
Vind het een ontzettend saai model geworden, helaas, zie je wel vaker van concept naar productieversie.
 
Voor een bestelbus best leuk. Al is het niet zo sprankelend als de Micro bus concept. Ik denk dat wanneer de Micro bus in productie was gegaan in 2000 dat het een groot succes geweest zou zijn.
 
Dat gaat zo te zien inderdaad wel tegenvallen. De achterkant is zelfs ronduit ongeïnspireerd.
 
En die gasten hadden vast niet in de gaten dat ze naast dhr Nyland stonden………:D

Wel een leuk model, lijkt het. Compacter dan ik had verwacht. Beter (als je meer dan 5 zitplaatsen nodig hebt) dan die logge ID.6
Ben benieuwd naar de uiteindelijke specs……en prijs.o_O
 
Ik ben bang dat alleen de neus wel leuk wordt en natuurlijk door duo-tone lak. Verder weinig onderscheidend of ze moeten nog iets leuks doen met de raamstijlen maar daar lijkt het niet op.
 
VAG kennende moeten alle standaard componenten wel passen natuurlijk, dus heel uitbundig zal ‘t niet worden.:p
 
copy paste van facebook, weet niet hoe betrouwbaar het is.

- 83 en 111 kWh accu met 432 km actieradius (praktijk range van de 111 kWh). WLTP range is 550 km. Er wordt gepraat over een 48 kWh variant. Als die komt, dan volgt hij een stuk later
- 201 RWD of 369 pk AWD
- 400-Volt systeem waarmee 150 kW DC geladen kan worden
- afmetingen komen overeen met de Multivan (4,9 meter). Al lijkt de ID Buzz kleiner
- wielbasis 3,3 meter
- autonoom rijden zal Volkswagen voor het eerst op de ID. Buzz toepassen
- wellicht komen er zonnepanelen op het dak voor 14,5 km bij een zonnige dag

Over een paar weken in Nederland
 
Mmm, nu al een tegenvaller.
Precies hetzelfde interieur als de ID.4.
En qua ruimte zie ik in de lengte niet veel verschil met mijn Allspace. En als ik dan kijk naar de achterbank dan blijft het klimmen naar een eventuele derde zitrij.
Maar wie weet hebben ze meerdere opties……

Volkswagen is net Lego.
Met dezelfde blokjes tig keer andere dingen bouwen.
 
https://www.youtube.com/watch?v=4DrtQadVtik

https://www.youtube.com/watch?v=6eYM0gWHBAE
 
In basis een leuk ontwerp. De (nog verborgen) details zijn echter (alweer) niet veelbelovend:
- de koplampen die in een punt uitlopen,
- de lelijk gevormde ventilatieopening onder de bumper
- dashboard van de ID.3
- een wagen die in de UJ méér dan 50K Pond gaat kosten heeft géén beklede raamstijlen (n)

Voor de rest mooi dat er een EV komt in dit wagensegment et een (theoretisch) goede actieradius.
 
Ik heb het filmpje hier op de site eens bekeken. Gewoon een nette ID bus, niet meer of minder. Er was ooit markt voor MPV's, dus dit zal ook wel verkopen. Wel jammer dat men van deze korte versie geen zevenzitter heeft gemaakt. Zeker met slim wegklappende stoelen was daar wel markt voor geweest. De Wegenwacht zal nu wel spijt hebben van de keuze voor de ID.4 ;)
 
In de basis vind ik het juist geen leuk ontwerp maar 'gewoon' een ID busje. De neus is geïnspireerd op de T1 maar de rest niet. Wie weet oogt het leuker zonder stickers.
 
Gezien de oranje panelen achterin (soort armsteun) zou je toch een derde zitrij verwachten.*

Wat ik echter echt een domper vind, is dat gekozen is voor een personenauto-interieur.
Het systeem in de nieuwe Multivan is erg mooi. Met rails die zelfs stroom doorgeven en daardoor ook stoelverwarming etc toelaten. En natuurlijjk een veelzijdig te gebruiken interieur met losse stoelen.
Dat gaat deze ID-buzz dus blijkbaar níet krijgen, en dan is het niet meer dan een “hippe” ID-4/6.

Dat “You want this” etc wordt dan veel marketing hype, maar veel extra biedt de wagen dan ook weer niet.
Maar wie weet zit er toch nog een verrassing in………….:rolleyes:

*) Zit net het filmpje van Bjorn Nyland te kijken. Daarin vertelt de man van VW dat het of een vijfzitter, of een zeszitter wordt. De laatste heeft dan twee losse stoelen op de tweede zitrij en een tweezits bank op de derde rij.
 
De Cargo-versie van binnen:

https://www.youtube.com/watch?v=4w9RasalbXg&t=

Lekker geluid ook als je portier dichtgooit. VW-liefhebbers zullen gek worden :)
 
Leuke velgen onder die laatste! Ik vind die schuifdeuren wel erg lang overigens. Die kan niet open als ie aan de lader hangt zo te zien.
 
Leuk hoor zo'n GTX maar zijn er ook geruchten over een goedkope instapper? Het lijkt er op dat so far er niemand warm loopt voor die ID Buzz (gebaseerd op het feit dat ik er slechts één heb gezien). Ik vermoed dat dat komt door de vanafprijs, een duurdere versie lijkt mij dan niet echt gepast.
 
Terug
Bovenaan