Volkswagen ID.Buzz (GTX @ pag. 3)

MCW 41

Asfaltkampioen
2024-Volkswagen-ID.Buzz-03.jpg

2024-Volkswagen-ID.Buzz-01.jpg

2024-Volkswagen-ID.Buzz-02.jpg

2024-Volkswagen-ID.Buzz-07.jpg

2024-Volkswagen-ID.Buzz-11.jpg

2024-Volkswagen-ID.Buzz-05.jpg

2024-Volkswagen-ID.Buzz-14.jpg

2024-Volkswagen-ID.Buzz-18.jpg

2024-Volkswagen-ID.Buzz-26.jpg

2024-Volkswagen-ID.Buzz-27.jpg

2024-Volkswagen-ID.Buzz-29.jpg

2024-Volkswagen-ID.Buzz-37.jpg

2024-Volkswagen-ID.Buzz-38.jpg

38 foto's: https://www.motortrend.com/news/2024-volkswagen-id-buzz-first-look-review/

Laatst bewerkt:
Ziet er idd erg leuk en fris uit in full spec uitvoering, witte interieur weet ik zo niet, oogt vaak goedkoop maar al met al frisse verschijning, benieuwd naar de prijzen.

Foto's toegevoegd aan de OP. Wederom een website dat de foto's al online heeft staan maar niet op de website maar door URL's te veranderen wel zichtbaar zijn o_O

Dat is toch een ontzettend leuke auto. Kan weleens een verkoophit worden. Zou er ook een zevenzitter komen?

Zeszitter had ik gehoord.
Twee losse stoelen op de tweede rij en een twee-zits bankje op de derde.

Gewoon een leuk ding inderdaad! Nu maar hopen dat we m ook vaak in dit soort kleurtjes gaan zien.
En wat ziet zo'n Multivan er dan ineens oud uit he.

De neus is er op geïnspireerd. Verder lijkt ie totaal niet op de T1 maar op een 'gewoon' busje met leuke kleurstelling. Vind het nogal tegenvallen na 21 jaar wachten. Interieur veel ID-kenmerken maar toch wat frisser/fraaier dan de cheapass ID.3 bv.

https://www.youtube.com/watch?v=m3dC79L_vb4

+ ruim en redelijk flexibel
- harde materialen
- haptische knoppen en sliders

350 km denkt Thomas dat ie ongeveer zal halen. Ik vind interieur trouwens best leuk.

Dat ziet er nog best aardig uit. Maar kleinere, verticale achterlichten hadden beter gepast m.i.

MCW 84 zei:
Vind het nogal tegenvallen na 21 jaar wachten.

Als je het als een hommage aan de T1 beschouwd, zoals we mogen doen volgens VW, dan valt het inderdaad tegen en hebben ze veel kansen gemist.

Los daarvan vind ik het een erg leuk model. Ik liet het zelfs aan Twixin zien als mogelijke opvolger van haar huidige auto, maar dat viel nog niet zo goed. "Het blijft een busje"

Leuk model maar veel hard plastic in interieur weer zo te zien, wit interieur oogt erg goedkoop, jmmr weer van VW. Verder leuk model maar zal aan de prijs zijn, autobild spreekt in Duitsland van 40k tot 60k dat zal hier wel vanaf 50k worden fullspec zoals op foto 70k.

Leuk model alleen niet met van die Barbie kleuren.
@CD9LOP: de prijzen zullen toch niet zoveel verschillen.
Net nog op Duitse site gekeken. Bij de ID3 scheelt het niks.

Wellicht iets voor “tuners”.;)
Lijkt me niet een hele moeilijke aanpassing.
Ben het wel met je eens.

Prijzen tussen NL en D zouden nooit veel kunnen schelen, hooguit iets door BTW verschil. En anders koop je hem toch gewoon over de grens? Er hoeft immers geen BPM te worden afgetikt.

Ik vind hem best leuk, echt weer een cult-busje zoals de T1, T2 en T3.

scree500.jpg

scree498.jpg

scree499.jpg

scree502.jpg

scree501.jpg

Bron: https://www.instagram.com/p/Ca-pNoovDP1/ via http://worldscoop.forumpro.fr/t3802p325-2022-volkswagen-i-d-buzz

Ik denk dan dat hij pas na de zomer 2022 geleverd gaat worden. Want dat hebben ze ( Autovisie of Autoweek ) gemeld in hun filmpje op de YouTube.

MB 300SL zei:
Twix zei:
Mach1 zei:
Dat zou echt verboden moeten worden :D. Zo is het leuke er snel af.

Koop dan een basismodel T7, zou ik zo zeggen.

Die vlieger gaat niet op, wil je een volledig elektrische VW-bus dan kom je toch op de ID Buzz uit.

Dat weet ik, maar er zijn gewoon grenzen aan wat je mag bestellen. Met die zwarte bumpers is horizonvervuiling. o_O

Vandaag naar de “sneak preview” geweest.

9Xo1MRc.jpg

54d82d5.jpg

it4hOnJ.jpg

In het echt toch meer een busje dan ik dacht.
Hoger en langer dan verwacht.

Concept is leuk, maar praktisch is het een gewone auto. Geen slimme interieurdingetjes of wat dan ook.
Maar dat kan natuurlijk nog best komen met allerlei speciale uitvoerinkjes (camper, zo’n dak met kleine raampjes, etc)
Voor nu blijkt dat de 7-zits alleen is voorbehouden aan de verlengde variant (+25cm).
De kans dat die bij mijn werkgever gevoerd gaat worden acht ik klein. Ook is het trekgewicht (1000kg) te laag.

Al met al zou voor mij persoonlijk de Multivan Hybrid de betere keuze zijn: waarschijnlijk goedkoper, veel multifunctioneler, meer trekgewicht en ook een bus (hoogte scheelt elkaar niet veel).

hD6FLx6.jpg

8HBTTxi.jpg

Buiten nog een voorbeeld dat er van een ID.4 best een aardig uitziende auto te maken is.
zBXdgLK.jpg

P.S. Woensdag 25 mei schijnen prijzen en configuratie bekend te worden.
September bij de dealer, eerste exemplaren nog dit jaar geleverd.

Ik hoop dat ook de korte versie in de VS leverbaar wordt, maar ik vrees van niet. Mij lijkt de korte versie wel interessant.

‘t Komt er op de foto niet helemaal uit, geef ik toe.
Ik vond de vol-zwarte uitvoering met de hele grote velgen er indrukwekkend uit zien……..voor een VW ID……:rolleyes:
Zal ook wel wat kosten. Was de GTX.

Terug
Bovenaan