• Beveel je je auto iedereen aan of kun je niet wachten tot de dag waarop je je volgende auto ophaalt? Of heb je er gewoon niet zoveel op aan te merken en moet iedereen dat ook weten? Doe nu mee aan het Auto Tevredenheidsonderzoek en laat weten wat je van je auto vindt.

Volkswagen ID.3 | Nieuw: facelift

Wulp

Net ingestapt
80a9222c-2020-vw-id-neo.jpg

zrHzJ4v.jpg

De concept:

268cd50b-vw-id-concept-00.jpg

4da38edf-vw-id-concepts-03.jpg

VW-I-D-Neo-1200x800-da67a9b177ea53ba.jpg

VW-I-D-Neo-1200x800-cd29e659b2259cc8.jpg

VW-I-D-Neo-1200x800-e97258758f24c895.jpg

VW-I-D-Neo-1200x800-fb6f59c1430ed97d.jpg

VW-I-D-Neo-1200x800-0329d5e25abe915a.jpg

VW-I-D-Neo-1200x800-479bf674f0cbec78.jpg

VW-I-D-Neo-1200x800-50b4a6c246002a7b.jpg

Eerste rijindruk en meer foto's: https://www.autobild.de/artikel/vw-i.d.-neo-test-14386217.html

Arme spotters. Vroeger kreeg je nog geld als je een top secret model had gefotografeerd. Nu doen de merken het zelf ..

Bird Nerd zei:
Arme spotters. Vroeger kreeg je nog geld als je een top secret model had gefotografeerd. Nu doen de merken het zelf ..

Tsja, best slim van de fabrikant want ook dit is natuurlijk een machtig mooi marketinginstrument.

Overigens is ook hier niet heel veel fantasie nodig om te bedenken hoe de productieversie eruit gaat zien. Qua algehele vorm trouw aan de concept, maar dan met normale lichtunits (met name de achterlichten lijken wel sterk te zullen veranderen), deurgrepen, en iets dat wat meer lijkt op een grille.

Ziet er goed uit en op tijd voor de particulier die in 2021 een ruime, praktische en betaalbare elektrische auto wil.

Ziet er prototype-achtig uit met voor deze tijd opmerkelijk korte overhangen en ongetwijfeld voldoende binnenruimte. De auto is dan misschien niet trendsettend, maar dat maakt 'm niet minder belangrijk. Misschien is het ook wel de grootste concurrent voor de Golf, van de nieuwe Golf verschijnt immers geen elektrische uitvoering meer. Wie weet heeft de I.D. over anderhalf, twee decennia wel de rol van de Golf overgenomen.

Rutger DC zei:
Wie weet heeft de I.D. over anderhalf, twee decennia wel de rol van de Golf overgenomen.
Dat is precies wat Volkswagen zelf zegt: de ID is net als wat de Kever was en de Golf nu is voor het merk.

Autobild heeft al een impressie van de ID en gezien deze spot lijkt die me aardig waarheidsgetrouw.

Barri zei:
Autobild heeft al een impressie van de ID en gezien deze spot lijkt die me aardig waarheidsgetrouw.

Je hebt 'm dus nog niet in het echt gezien? Dat valt me tegen :D

Al kloppen ze nog niet helemaal volgens mij, je kunt hier duidelijk zien dat de auto een derde zijruitje krijgt. Het is een beetje een platgeslagen MPV om te zien, wat dat betreft het concept van de BMW i3 en Chevrolet Bolt/Opel Ampera-e volgend. Dat betekent binnenin een dashboard dat ver doorloopt en een A-stijl die ogenschijnlijk storend in het zichtveld zit. Verder krijgt de auto ook Polo-achtige achterlichten, de zwarte achterkant zal ook het productiestadium niet halen vermoed ik. Beetje jammer toch wel dat alles toch behoorlijk verflauwd wordt, als een saaiere BMW i3. Maar goed, als het de Golf van de toekomst moet worden, moet de auto ook niemand voor het hoofd stoten. De proporties en algehele vorm zijn in ieder geval redelijk onderscheidend.

Op deze foto kan je beter zien dat ie geen derde zijruit krijgt: https://i.auto-bild.de/ir_img/2/2/4/4/5/7/5/VW-I-D-Neo-1200x800-caaea9f00b9c27c0.jpg Hij krijgt wel een extra raamstijl omdat het raam fatsoenlijk naar beneden moet kunnen. Ook op de eerste interieurfoto van Volt zie je de daadwerkelijke raamlijn. Hij loopt echter wel aardig door in het lange portier

Einstiegspreis unter 30.000 Euro

Ebenso wichtig: „Nur mit dieser Architektur können wir den I.D. zu einem Preis anbieten, der dem eines aktuellen, gut ausgestatteten Golf TDI entspricht“. Was das konkret bedeutet? Vermutlich rund 27.500 Euro (der aktuelle E-Golf kostet ab 35.900 Euro). Es sei nun mal viel komplexer, die Akkus in eine Architektur zu integrieren, die für einen Verbrenner gemacht wurde. Zudem ließen sich die Package-Vorteile nicht nutzen, erklärt Welsch.

(y)

Goh, het lijkt haast wel dat de productieversie mooier wordt dan de conceptversie. Nou is dat in dit geval misschien ook niet zo moeilijk, maar dat zien we toch niet vaak. Eerste indruk van het interieur, voor zover daar iets over te zeggen is, is niet al te positief daarentegen. Of is de bekleding op de stoelen en middentunnel e.d. allemaal nog niet definitief?

Bird Nerd zei:
Op deze foto kan je beter zien dat ie geen derde zijruit krijgt: https://i.auto-bild.de/ir_img/2/2/4/4/5/7/5/VW-I-D-Neo-1200x800-caaea9f00b9c27c0.jpg Hij krijgt wel een extra raamstijl omdat het raam fatsoenlijk naar beneden moet kunnen. Ook op de eerste interieurfoto van Volt zie je de daadwerkelijke raamlijn. Hij loopt echter wel aardig door in het lange portier

Je hebt gelijk zo te zien.

@ Carfanatic: Eerst zien, dan geloven. Zeker nu Volkswagen betere marges wil behalen en daarvoor de prijzen van auto's wil verhogen.

Interieur is nog weinig van te zien en duidelijk niet de daadwerkelijke bekleding en afwerking op de portieren bv. Maar de stoelen zien er meer Up-achtig uit dan Golf-achtig. Ik schat dat het interieur niet zeer hoogwaardig zal zijn zodat ze deze relatief goedkoop in de markt kunnen zetten. En dat Golf rijders in Golf blijven rijden met een mooier interieur.

@Rutger: nee nog niet! Ik ben benieuwd wanneer ik m ga zien! Ik weet dat er binnenkort iets is bij VW, maar ik heb nog geen uitnodiging gezien.

Het is wel de vraag hoe ze dat gaan timen: beide modellen tegelijk introduceren en in de showroom zetten lijkt efficiënt maar is erg lastig. Kunnen ze beter een beetje achter elkaar doen.

Naam van de auto gaat ID.3 worden. De naam ID wordt gekoppeld aan de Hatchback/Sedan modellen.
Naam van de ID Crozz gaat ID.4 X worden. ID X benaming wordt gekoppeld aan de SUV modellen.
A la BMW en Mazda zal VW de cijferreeks gaan gebruiken voor de toekomstige modellen.

SOP (Start Of Production) VW ID.3 is 4 november 2019 om 12.00

Beschikbare accu's ID.3

83 kWh (550 km WLTP), beschikbaar 10/2020, (charge with up to 125 kW DC & 11 kW AC)
62 kWh (450 km WLTP) (charge up to 100 kW DC & 11 kW AC)
49 kWh (330 km WLTP) (charge up to 100 kW DC & 11 kW AC)

Er is een pre-order mogelijk voor de ID.3 FIRST EDITION

3 configuratie varianten: Cool, Style en WoW
Kleuren FIRST EDITION: Zwart, Grijs, Wit en Groen
FIRST EDITION zal een aantal unieke styling details hebben welke niet op de gewone versies zitten.

FIRST EDTION heeft alleen de 62 kWh accu.

Upgrade mogelijkheid LED verlichting
Matrix LED verlichting
Bad weather LED verlichting

Infotainment System gebaseerd op VW.OSoperating system en staat over air car updates toe

Nou, laten we er geen doekjes om winden: 83 kWh is voor zo'n kleine auto een heel best accupakket! Alles hangt echter inderdaad van de prijzen af, hopelijk zijn die ook in positieve zin 'WoW'.

Rutger DC zei:
Nou, laten we er geen doekjes om winden: 83 kWh is voor zo'n kleine auto een heel best accupakket! Alles hangt echter inderdaad van de prijzen af, hopelijk zijn die ook in positieve zin 'WoW'.

Vlgs AMS vanaf 35k in Duitsland, wordt geen goedkope wagen heeft VAG zelf ook bevestigd recent in een uitgebreid artikel over deze wagen en toekomstplannen (ook in AutoMotorundSport).

Daarmee zijn ze behoorlijk concurrerend. 13 Kwh heeft +- een kostenplaatje van 1700€, dus de 62 kWh versie zal dan wel rond de 38-40K gaan kosten. Zijn ze prima concurrerend mee in het C-Segment.

Exacte prijzen n.n.b
Prijsstelling van de ID3 zal mede afhangen van de vergelijkbare auto's van Skoda en Seat.
De ID.3 heeft alles in zich om na de Kever en Golf de 3e iconische auto van VW te worden.

VW ID3 DAS EV BENCHMARK zei:
Exacte prijzen n.n.b
Prijsstelling van de ID3 zal mede afhangen van de vergelijkbare auto's van Skoda en Seat.
De ID.3 heeft alles in zich om na de Kever en Golf de 3e iconische auto van VW te worden.

Schattige nickname!

Introductie IAA 2019
Te bewonderen bij dealer maart 2020

Prijs VW ID.3 Cool 49 kWh circa € 24.000 (leverbaar modeljaar 2021)

VW ID.3 62 kWh te koop direct na introductie circa € 30.000

Introductie IAA 2019
Te bewonderen bij dealer maart 2020

Prijs VW ID.3 Cool 49 kWh circa € 24.000 (leverbaar modeljaar 2021)

VW ID.3 62 kWh te koop direct na introductie circa € 30.000

We zullen zien. In 2017 waren dit nog de richtprijzen:

De Volkswagen I.D., de 'Golf onder de elektrische auto's', krijgt een aantrekkelijke prijs. Het merk hanteert voor de instapversie een richtprijs van slechts 20.000 euro. De topuitvoering zou niet meer dan 30.000 euro moeten kosten.

Als Volkswagen 'm daadwerkelijk voor zulke prijzen weet neer te zetten, dan is dat een knappe prestatie en zal zonder meer tot een prijzenslag leiden bij de concurrentie. Nissan, Renault, Hyundai, Kia, Peugeot, Opel, BMW, Honda etc. zullen zich niet zomaar gewonnen geven. Uiteindelijk is dat natuurlijk goed nieuws voor de consument, voor wie een behoorlijke, particulier aangeschafte elektrische auto dan eindelijk binnen bereik komt.

Ik hoor steeds andere prijzen. Die begonnen boven de 20k, maar zitten intussen inderdaad hoger. Ben benieuwd wat het uiteindelijk wordt.

Voor mijn gevoel zou dit echt een baanbrekende auto moeten worden, maar als je ziet wat KIA/Hyundai nu al presteert met de Niro/Kona/Soul denk ik dat het met het baanbrekende wel mee zal vallen.

Punt is natuurlijk dat als je veel kunt maken je de prijs omlaag krijgt, terwijl je wel winstgevend genoeg moet blijven om alle kosten te dragen. Wat dat betreft zijn er een aantal dingen die voor VAG als bedrijf erg spreken en waarom ze het misschien nog wel voor elkaar gaan krijgen ook.

Doordat ze veel merken hebben en 1 standaard chassis ontwikkelen net als het MQB maar dan beter heb je idd dat je er veel kunt bouwen. Waarbij dan direct de vraag is....van de Taycan en de E-tron GT weten we al dat ze 800V gaan worden....van de I.D. of van het MEB heb ik nog niks gelezen over Voltage.
Maar goed hiermee kunnen ze schaalvoordelen halen die dan inderdaad de doorbraak kunnen zijn van betaalbare elektrische auto's. Dat kan de rest van de merken triggeren om dan ook maar volledig in te zetten op elektrisch waardoor het inderdaad zo gaat zijn dat je over een paar jaar niks anders meer kunt kopen.

20181008_Lithium_EN.png

Ik vind dit plaatje ook heel interessant, ik heb een accucel gemaakt waarbij de componenten op dit moment 577 Wh/l bevatten. In het plaatje van VW kan ik dan dus toe met een pakket dat 73% is van mijn huidige cell, in 2030.....
Tesla zit met hun nieuwe 2170 cell al op 877 Wh/l waarbij ik vermoed dat de roadster ook nog een stukje hoger zit om die 200 kWh te halen. Als die ook maar enigzins over de 950 Wh/l gaat dan loopt Tesla echt nog steeds jaren voor. Maar ja....tegen een prijs!

Ik verwacht de I.D. efficiënter is dan de Tesla, tevens is het prijspunt, mits ze dat redden, gewoon de belangrijkste verkoopfactor. 61 kWh is een prima accupakket die dagelijks heel goed bruikbaar is. Een echt hoog Voltage zou dan helpen met snelladen waarbij je toch ook wel een beetje moet proberen om Tesla snelheden te halen. 120 kWh dus. Maar het moge duidelijk zijn dat VW man en macht aan het werk heeft gezet om dit project te doen slagen. Ben benieuwd! (y)

VW AG...news

Exacte prijzen n.n.b

Wat een blabla! De marketingafdeling van VW mag blijkbaar vrij zijn gang gaan op het forum van Autoweek.
Naamgeving 'ID' is trouwens van Citroën gepikt.

a946cadc-2020-vw-id-hatchback-spy-shots-2.jpg

0cebf411-2020-vw-id-hatchback-spy-shots-6.jpg

0f0ac6bd-2020-vw-id-hatchback-spy-shots-8.jpg

74cf8cb0-2020-vw-id-hatchback-spy-shots-11.jpg

Alle foto's: https://www.carscoops.com/2019/04/vw-id-electric-hatch-spied-again-will-offer-three-battery-options/

vw-id-teaser.jpg

id-maak-kennis-16x9.ashx

id-timings.ashx

https://www.volkswagen.nl/elektrisch-rijden/id

Las elders dat VW eerst met een 400km range komt en pas later met een <€30k uitvoering.

VW May Lose Over $3,000 On Every I.D Hatchback It Sells
Volkswagen will reportedly lose approximately 3000 euros ($3347) on every I.D hatchback base model it sells, Germany’s Auto Motor & Sport reports.

It is claimed that the entry-level I.D hatchback will be outfitted with a 48 kWh battery pack that offers roughly 200 miles (321 km) of range on the WLTP cycle. Volkswagen has yet to say how much this model will cost but it will reportedly start at around 29,990 euros ($33,461) in Europe before incentives.

At that price point, Volkswagen apparently won’t make any money on its first mass-market electric vehicle and it may be unable to turn a profit on this model until 2025, Automobile Propre states. Meer info: https://www.carscoops.com/2019/04/vw-may-lose-over-3000-on-every-i-d-hatchback-it-sells/

Toch wel benieuwd hoe hij er nou echt uit gaat zien en natuurlijk snelheid en bereik.

Achterlichten een beetje vreemd, die waren op de proto beter. Rest ziet er prima uit!

Dit marketingsapparaat is (ongeacht wat je ervan vindt) toch wel ijzersterk. In de belangstelling blijven met teasers, snippertjes info en "gelekte" beelden, en ik zie ook in de niet hoofdzakelijk op auto's gerichte media de ID ter sprake komen ondanks dat hij nog helemaal niet op de markt is.

D Elzinga zei:
Dit marketingsapparaat is (ongeacht wat je ervan vindt) toch wel ijzersterk. In de belangstelling blijven met teasers, snippertjes info en "gelekte" beelden, en ik zie ook in de niet hoofdzakelijk op auto's gerichte media de ID ter sprake komen ondanks dat hij nog helemaal niet op de markt is.

Dat zonder meer. Als je op AutoWeek een bericht ziet verschijnen over de Volkswagen-groep met de titel tussen aanhalingstekens, weet je al hoe laat het is. Het is tijd voor geruchten en toekomstmuziek, waarvan een groot deel niet gerealiseerd of gehaald gaat worden. De ID.3 lijkt uiteindelijk wel een stuk duurder te worden dan eerder beloofd. Maar ja, komt allemaal door de inflatie en roverheid en zo. :LOL:

De auto ziet er een beetje uit als een mix tussen een platgeslagen Golf Sportsvan en een Polo. De achterlichten hebben ineens achteraf gemonteerde vleugeltjes gekregen, dat oogt een beetje goedkoop en knullig.

Nou ja, ik verkeer nog in de ontkenningsfase, want ik acht de kans groot dat deze ID.3 de meest interessante relatief betaalbare elektrische auto op de markt gaat worden, met de Seat el-Born en later de Skoda volgend in de voetsporen van de VW. De MPV-achtige vormgeving van de ID.3/e-Born lijkt alleen geen aankoopargument te worden, daar kan Skoda mee scoren. Ik verwacht dat de Volkswagen-groep hiermee de dominantie op de Nederlandse markt alleen maar gaat vergroten.

Ik moet denken aan een kruising tussen een MB B-klasse en een up!. Heb het uiteindelijke model nog niet gezien overigens, maar deze foto's laten weinig geheimen over.

Vwb Marketing:
Audi was bij mijn weten één van de eersten die een reclame campagne is begonnen rondom een concept car. Bijzondere ontwikkeling, VW doet daar graag aan mee.

Tsja, weinig fantasie nog voor nodig zo. Net ontwerp, al betwijfel ik of dit enkel qua design net zo iconisch kan worden als de Kever of eerste Golf.

Jazzik zei:
Als dit de ID.3 is, vraag ik me toch af wat er met de ID.1 en de ID.2 gebeurd is...
a014.gif
Haha, dat doet me denken aan de eerste serie Kevers. Ook daarvan is geen spoor gevonden (hoewel, onlangs één exemplaar).

Terug
Bovenaan