Volkswagen golf gti 2008

Henkies Hoi

Net ingestapt
Hallo,

Ik heb sinds kort een golf 5 gti 2008 een dsg,

Nou heb ik een probleem, als ik harder dan 100 rijd, word mijn auto erg onrustig het is net alsof je op een boot zit, de auto schut als het ware van links naar rechts, de ene keer weer harder dan de andere keer.

Ik dacht eerst zal er wel bij horen maar het lijkt steeds erger te worden.

Weet iemand wat dit kan zijn?

Grt Harry

Banden balanceren om mee te beginnen! Of je Golf is een schade bak, kan ook. Weinig over te zeggen zo.

Ik heb je topic verplaatst naar de juiste rubriek in de veronderstelling dat je hier meer bruikbare antwoorden krijgt.

CorZa
Moderator AutoWeek.nl

Merk je verbetering of verslechting als je in een langere bocht wat naar één kant hangt?

Ik zou er meteen naar laten kijken door een garage.

Het is puur als ik harder rijd dan 100, dus eigenlijk alleen op de snelweg, maar net of er soms ook een ruk aan het stuur komt.

Met gas geven of los blijft het ook het is heel raar..

Grt Harry

Iets in de ophanging, banden/wielen, stuurhuis, uitlijning, 2massavliegwiel(als dat er in zit)
Als het trouwens niet direct in het stuurwiel te voelen is kan het ook van de achteras af komen.

Even op onderzoek uit dus. Te beginnen bij het controleren van speling in de ophanging en de balancering van de wielen

Ik heb net even gereden, het voelt ook een beetje met sturen, als je in de auto ontspannen zit gaat je hoofd van links naar rechts.

Het voelt net alsof je een vrachtwagen inhaalt, en je opeens volle wind pakt van de zijkant van je auto dan gaat je auto heen en weer.

Ik zal binnenkort maar naar de garage gaan, ik hoop dat dit garantie is..
Grt Harry

Flinke slag in één van de wielen misschien? Heb je de auto al eens opgekrikt en gekeken of alle wielen netjes "recht" draaien en of er geen speling op zit?

Ik heb volgende week een afspraak bij de garage.

Ik laat het jullie weten.

Maar het is puur als ik harder dan 100rij, kan dat ook door een slag in de wielen komen?

Grt Harry

Terug
Bovenaan