Volkswagen Golf 7 melding remblokken controleren

Ned 1889020

Net ingestapt
Hallo,

Gisteravond kreeg ik tijdens het rijden een melding "Remblokken controleren". Dealer gaf vorig jaar aan dat mijn remblokken binnenkort vervangen moeten worden. Nu wilde ik een afspraak maken en kreeg het volgende te zien:

QrF8lFT.png

Vraag 1: Hoe moet ik nou weten of ik voor of achter moet aanvinken? Melding geeft dat niet aan.
Vraag 2: Waarom is het zo duur? Als ik zelf kijk naar de prijs van de remblokken online kom ik op hooguit 100 euro voor alle 4 remblokken. Volkwagen vraag dus voor alle remblokken 285+235=520 euro. Rekenen ze 420 euro aan arbeid?

Groetjes,
Ned

De voorste remmen slijten over het algemeen veel sneller dan achter, je kunt er dus wel van uit gaan dat enkel de voorste remblokken vervangen dienen te worden. Een beetje monteur kan met één blik richting je achterwielen al zien of die blokken vervangen dienen te worden maar ik gok van niet.

De montagekosten, tsja.. Ik denk dat ze er rustig 2 uurtjes à 120€ ex. voor schrijven.

Denk dat een setje remblokken iets meer kost bij een dealer. Als ik even op "een wat beter merk" google zie ik blokken vooras € 110,- en achteras € 90,-.

De voorste remblokken sleutel je er binnen een half uurtje in , dat is geen rakerwetenschap.
Achterzijde is lastiger daar heb je vaak speciaal gereedschap voor nodig om de remklauw terug te duwen/draaien.

Ned 1889020 zei:
..Volkwagen vraag dus voor alle remblokken 285+235=520 euro. Rekenen ze 420 euro aan arbeid?

Ja, met een klein beetje beetje ijdele hoop krijg je een iets lagere prijs bij het combineren. De VW/Audi dealer is erg duur voor onderhoud. Ik zie voor kleinere auto's vaak hogere prijzen voorbij komen dan bij grotere BMW's bij de dealer.

Gewoon de goedkoopste optie selecteren en opmerken dat ze een onhandig formulier hebben. Of je schijven moet vervangen weet je als consument ook niet.

Als je een beetje dicht bij de Duitse grens woont zou je kunnen kijken wat zoiets daar zou kosten. Meestal zijn dealers in Duitsland wat goedkoper.

Alles ik inspectie bij Volkswagen dealer laat doen en de remblokken bij een andere garage laat vervangen.

Heb ik dan nog recht op wegenwacht via Volkwagen? Op het laatste factuur stond dus dat ik recht had op wegenwacht via Volkwagen en mobiliteit service. Ik vraag me af of dit niet vervalt als ik reparaties bij een andere garage laat doen.

Hoe zit het met de sensoren die nu aangeven dat mijn remblokken gecontroleerd moeten worden. Werkt dit ook gewoon als je geen originele Volkwagen remblokken hebt geïnstalleerd? Ziet die sensor in de remblokken?

Wanneer je remblokken vervangt, ongeacht het merk monteer je ook nieuwe slijtage indicatoren. Vaak zitten die al bij de remblokken en zo niet dan kosten ze iets van 5-10 euro los erbij.

Over die wegenwacht dekking wellicht even contact opnemen met de dealer of WW zelf.

Terug
Bovenaan