Volkswagen Golf 1.6 TDI automaat 2018

A

Anoniem

Guest
Binnenkort zal ik een nieuwe auto moeten kopen, omdat ik veel rij voor mijn werk. Nu ben ik geïnteresseerd in een diesel Volkswagen Golf 1.6 TDI van 2018. Ik zou graag een automaat willen, maar ik lees veel doom verhalen over de zogeheten DSG versnellingsbak. Hoe zit dat met een 2018 golf automaat? Want voor zover ik te kan vinden lijkt het alleen om de oudere modellen te gaan. Is dit een goede optie voor mij of kan ik beter een handgeschakelde kopen?

Veel collega's rijden zakelijk recente VW's TDI met DSG, 50.000-80.000k per jaar. Rijden max 3 jaar met de lease-auto's dus oudste zijn van plm. eind 2017.

In tegenstelling tot van 10 tot 4 jaar geleden ken ik geen collega met problemen aan bak of motor. Het blijf bij een keer een foutmeldinkje van weinig betekenis. Storingen in de electronica van het dashboard komen iets vaker voor, maar ik verwacht niet dat dat anders is bij andere merken die net zoveel electronica erin proppen.

Dus als jij heek blij wordt van een recente Golf diesel kun je dat prima doen.

Heb een Golf 1.6 TDI uit eind 2016. Voor zo ver het iets zegt (is natuurlijk maar één ervaring): de auto is tot nu toe probleemloos (wat de automaat betreft) en heeft nu zo'n 110.000km gereden. Wel wat andere kleine dingetjes gehad, maar dat hou je toch denk ik.

Vind het zelf een erg fijne auto en ik denk, gezien de grote afschrijving op diesels tegenwoordig, dat je veel auto voor je geld krijgt. De mijne wordt binnenkort ingeruild en het inruilvoorstel van de dealer was 9700 euro om je een idee te geven. Weet alleen niet of dat incl. of ex. btw was, maar op een auto met een nieuwprijs van 35k is er dan aardig wat afgeschreven.

xk8 zei:
Heb een Golf 1.6 TDI uit eind 2016. Voor zo ver het iets zegt (is natuurlijk maar één ervaring): de auto is tot nu toe probleemloos (wat de automaat betreft) en heeft nu zo'n 110.000km gereden. Wel wat andere kleine dingetjes gehad, maar dat hou je toch denk ik.

Vind het zelf een erg fijne auto en ik denk, gezien de grote afschrijving op diesels tegenwoordig, dat je veel auto voor je geld krijgt. De mijne wordt binnenkort ingeruild en het inruilvoorstel van de dealer was 9700 euro om je een idee te geven. Weet alleen niet of dat incl. of ex. btw was, maar op een auto met een nieuwprijs van 35k is er dan aardig wat afgeschreven.

Als 9700 euro het bod is van je dealer, dan zou ik proberen om hem zelf te verkopen.
Als je niks in ter ruilen heb kun je wellicht beter zaken doen.

530 euro afschrijving per maand, ai.
Maar ik zie het wel vaker, aanbod is enorm, en vraag naar diesels is steeds minder.

Gelukkig is de auto van mijn werkgever dus dat scheelt :) En de volgende wordt een lease ID.3 dus de Golf zou dan aangekocht worden door de dealer. Maar die zei meteen al dat het een lastig verhaal werd.

Hier ook een Golf 1.6 TDI met DSG7 uit 2016. In het begin tot 50.000km een extra olie beurt tussen de gebruikelijke beurten van 30k km door. Nu is het olieverbruik normaal, nihil. Verder een probleemloze auto. Rijdt en zit fijner wmb als welke auto dan ook uit het c-segment. Zeker met de DSG.

Ik was eigenlijk verheugd dat de contractduur opgetrokken is van 4 naar 5 jaar. Ik heb de auto volgehangen tot 39500 euro met opties, tot een fijne auto. Ik zou hem zo prive kopen als het geen diesel was.

Ik rij weleens een golf sport van dsg met de 1.6 tdi van na sjoemel tijdperk. Niks aan de hand. Gewoon de automaat zijn werk laten doen en nergens aankomen. Garages zeggen over dsg bakken het zijn altijd dezelfde figuren die de automaat stuk hebben.

Ja dat klopt het zijn altijd groentjes of ander onervaren zeurders die wat met deze bakken hebben.

Wouter82 zei:
Er zijn meer auto's dan een Golf...

Wat voegt dit bericht toe?
Post dan niets alsjeblieft.

OT: Op het werk hebben wij een Caddy met 1.6tdi (zelfde blok vgm?).
Die verbruikt best wel wat olie (1:1500). Verder zijn het goede motoren.

De recentere DSG's zijn gewoon goed overigens. Rond 2010-2014 hadden ze behoorlijk wat problemen, de huidige generatie doet het niet slechter dan automaatbakken van andere merken.

Terug
Bovenaan