Volkswagen (caddy) verstuiver probleem

Guest
Hoi allemaal,
Na een paar dagen geleden een offerte van bijna 4000,- te hebben ontvangen, ben ik opzoek naar een nieuwe bestelbus.
Ik zit er over te denken gewoon weer een Caddy te kopen want vind het opzich een prettige auto.
Echter het drama van de uitlopende verstuiver gaten is in mijn (absoluut niet technische) visie onacceptabel en is dan ook de enige "no-go" als het gaat om het kopen van opnieuw een Caddy. (dit tezamen met een lekkende tamdem-pomp zou neerkomen op een kostenpost van 4000,-)

Nu vraag ik mezelf af, mijn huidige Caddy is uit 2005, heeft Volkwagen sinds die tijd nog "iets" geleerd?
Met andere woorden:

1.) Is het verstuiver probleem inmiddels verholpen?
2.) Sinds welk jaar is dit probleem verholpen? (als in; als je een Caddy koopt uit 20**, ga je dit probleem niet meer hebben)
3.) Mocht dit probleem nog steeds voorkomen, wat is een goed alternatief?
4.) Is er een betere keus mbt. bestelbus dan een Caddy?

Alvast bedankt!

Ik heb nu een VOLKSWAGEN CADDY SDI 51 KW BESTEL 2005
Is dat wat je bedoeld?

Juist, daar kan ik wat mee.

Het lijkt voor mij dat het probleem zich met de verstuiver ergens heeft genesteld tussen 2005 en 2006.
Maar dat het nog steeds een probleem is met de 2.0 SDi die jij hebt.

Wat ik zou zeggen als je een nieuwe caddy wilt kopen.

1.9 TDi vanaf 2009

Meer power, lagere brandstofkosten en een goede motor.

Probleem speelt voornamelijk bij de 8-kleppers met pompverstuivers en zo goed als niet bij de 16-kleppers met pompverstuivers.
Dus voor je volgende caddy even een 16 klepper uitzoeken.
(of een jongere versie met een common-rail in het vooronder nemen, die kent dit probleem niet... VW is hier inmiddels ook op overgestapt)

Het TDI 2.0 blok met pompverstuiver is op heel veel vlakken een drama. Als je toch VW wilt blijven rijden, dan voor een common-rail diesel kiezen. Of één met een kilometerstand voorbij de 2 ton en onderhoudsgeschiedenis. De meeste problemen openbaren zich wel eerder.

Terug
Bovenaan