Pjotr
Asfaltkampioen
Volga, het Russische merk dat in 2009 ter ziele ging, is het volgende oude Russische merk dat nieuw leven word ingeblazen. De Volga was vroeger de elite auto die veelal door de KGB werd gebruikt, maar in de jaren 80 ook nog geassembleerd in België en daar met de oude Perkins-Diesel motor redelijk succesvol was.
De laatste Volga was de Silver.... Nu was de kwaliteit van alle modellen na de M24 al om te huilen, maar om een wanstaltige auto als de Dodge Sebring te voorzien van een andere badge, dat was van te voren al bekend als flop. Goed de nieuwe Volga's.... Ik heb het onderstaande bericht van Newsdrom vertaald, in alle Nederlandstalige artikelen (ook van Autoweek) staat eigenlijk niets.
De wereldpremière van de nieuwe Volga vond plaats op de CIPR digitale technologieconferentie in Nizjni Novgorod. Of beter gezegd: drie nieuwe Volga's tegelijk! GAZ besloot van de ooit glorieuze naam een apart submerk te maken, waaronder sedans en cross-overs zullen worden geproduceerd.
Natuurlijk worden de auto's omgedoopt tot geleende modellen: de fabriek in Nizjni Novgorod kwam overeen om samen te werken met de Chinese Changan Automobile, die zelf vrij goed bekend is in Rusland.
Een nieuwe juridische entiteit "Productie van personenauto's" (PLA) werd geregistreerd voor de productie van Volga; deze zal plaats vinden in de fabrieken voor personenauto's van GAZ, die vóór de gebeurtenissen van 2022 Volkswagen en Skoda produceerden .
Het Volga-productassortiment omvat drie modellen, die niet officieel in Rusland worden verkocht, dus er zal geen sprake zijn van commercieel kannibalisme. De auto's zouden via de voormalige Volkswagen & Skoda dealers worden verkocht.
Alle auto's zijn qua motoren en transmissies met elkaar verenigd: ze zullen worden uitgerust met een 1,5-liter Changan JL473ZQ7-benzinemotor. Het vermogen bedraagt 188 pk, het koppel bedraagt 300 Nm. Het type versnellingsbak is niet gespecificeerd, maar lbij de Raeton Plus wordt de verbrandingsmotor gecombineerd met een robotversnellingsbak met 7 versnellingen.
De C40 sedan zal de eerste zijn die in Nizjni Novgorod op de assemblagelijn verschijnt; de productie zal tot eind 2024 plaatsvinden volgens de grote-eenheidmethode. Crossovers zullen waarschijnlijk in 2025 geproduceerd worden. Tegelijkertijd is GAZ van plan de productie van Volga over te brengen naar een volledige cyclus met lassen en schilderen van carrosserieën.
Het bedrijf merkt op dat 60 miljard roebel in het project zal worden geïnvesteerd. Dit bedrag weerspiegelt de kosten van onderzoek en ontwikkeling, de organisatie van de productie en de daaropvolgende lokalisatie van de productie van auto-onderdelen.
Algemeen directeur van PLA, Alexander Podoplelov, zei dat Rusland de productie van cruciale componenten voor de nieuwe Volga onder de knie zal krijgen, en dat de meeste daarvan zullen worden gemaakt in het autocluster Nizjni Novgorod, dat voorheen in het belang van het Volkswagen-concern werkte.
Ter beeldvorming, de Chinese oerversies:
Changan Raeton Plus 1,5 l, 185 pk, benzine, automaat, voorwielaandrijving. In productie sinds 2022
Oshan X5 Plus 1,5 l, 188 pk, benzine, automaat, voorwielaandrijving, in productie sinds 2022
Changan Uni-Z , 1,5 l, 98 pk, benzine, CVT, voorwielaandrijving, hybride, in productie sinds 2024
De laatste Volga was de Silver.... Nu was de kwaliteit van alle modellen na de M24 al om te huilen, maar om een wanstaltige auto als de Dodge Sebring te voorzien van een andere badge, dat was van te voren al bekend als flop. Goed de nieuwe Volga's.... Ik heb het onderstaande bericht van Newsdrom vertaald, in alle Nederlandstalige artikelen (ook van Autoweek) staat eigenlijk niets.
De nieuwe Volga debuteerde. Of beter gezegd: drie Wolga's tegelijk!

De wereldpremière van de nieuwe Volga vond plaats op de CIPR digitale technologieconferentie in Nizjni Novgorod. Of beter gezegd: drie nieuwe Volga's tegelijk! GAZ besloot van de ooit glorieuze naam een apart submerk te maken, waaronder sedans en cross-overs zullen worden geproduceerd.

Natuurlijk worden de auto's omgedoopt tot geleende modellen: de fabriek in Nizjni Novgorod kwam overeen om samen te werken met de Chinese Changan Automobile, die zelf vrij goed bekend is in Rusland.
Een nieuwe juridische entiteit "Productie van personenauto's" (PLA) werd geregistreerd voor de productie van Volga; deze zal plaats vinden in de fabrieken voor personenauto's van GAZ, die vóór de gebeurtenissen van 2022 Volkswagen en Skoda produceerden .
Het Volga-productassortiment omvat drie modellen, die niet officieel in Rusland worden verkocht, dus er zal geen sprake zijn van commercieel kannibalisme. De auto's zouden via de voormalige Volkswagen & Skoda dealers worden verkocht.
- C40 sedan - opnieuw ontworpen Changan Raeton Plus , 4.8m lang :
- compacte crossover K30 - opnieuw ontworpen Oshan X5 Plus , 4.55m lang:
- middelgrote crossover K40 - opnieuw ontworpen Changan UNI-Z . 4.7m lang.
Alle auto's zijn qua motoren en transmissies met elkaar verenigd: ze zullen worden uitgerust met een 1,5-liter Changan JL473ZQ7-benzinemotor. Het vermogen bedraagt 188 pk, het koppel bedraagt 300 Nm. Het type versnellingsbak is niet gespecificeerd, maar lbij de Raeton Plus wordt de verbrandingsmotor gecombineerd met een robotversnellingsbak met 7 versnellingen.
De C40 sedan zal de eerste zijn die in Nizjni Novgorod op de assemblagelijn verschijnt; de productie zal tot eind 2024 plaatsvinden volgens de grote-eenheidmethode. Crossovers zullen waarschijnlijk in 2025 geproduceerd worden. Tegelijkertijd is GAZ van plan de productie van Volga over te brengen naar een volledige cyclus met lassen en schilderen van carrosserieën.
Het bedrijf merkt op dat 60 miljard roebel in het project zal worden geïnvesteerd. Dit bedrag weerspiegelt de kosten van onderzoek en ontwikkeling, de organisatie van de productie en de daaropvolgende lokalisatie van de productie van auto-onderdelen.
Algemeen directeur van PLA, Alexander Podoplelov, zei dat Rusland de productie van cruciale componenten voor de nieuwe Volga onder de knie zal krijgen, en dat de meeste daarvan zullen worden gemaakt in het autocluster Nizjni Novgorod, dat voorheen in het belang van het Volkswagen-concern werkte.

Ter beeldvorming, de Chinese oerversies:

Changan Raeton Plus 1,5 l, 185 pk, benzine, automaat, voorwielaandrijving. In productie sinds 2022
Oshan X5 Plus 1,5 l, 188 pk, benzine, automaat, voorwielaandrijving, in productie sinds 2022

Changan Uni-Z , 1,5 l, 98 pk, benzine, CVT, voorwielaandrijving, hybride, in productie sinds 2024
Laatst bewerkt: