Vlekken/stippen op voorruit niet eraf te krijgen

Ashif29

Net ingestapt
Hallo,

Ik heb sinds twee weken allemaal vlekken / stippen op mijn voor- en achterruit. Eerst dacht ik dat het gewoon vies was, maar ik krijg het er helemaal niet af. Zelfs niet in de wasstraat of met een krabber!

Heeft iemand een idee wat het is en hoe schoon te krijgen? Heb ook in mijn eigen kring nagevraagd en die dachten dat het bomen sap / hars is, maar dit gaat er echt niet af. Zie afbeeldingen: https://imgur.com/a/wpZUZzs

Alvast bedankt!

Probeer eens een klein stukje met voldoende remmenreiniger op een poetsdoek, daarmee krijg je hars en vettigheid prima van de ruiten af.

Dat is in zekere mate een schuurmiddel. Als je de site van WD40 mag geloven is dat wonderspulletje zowat de oplossing
voor elk probleem. Probeer dat eens...

met een stanlymesje lukt het ook niet?
Wat je ook kunt proberen is HG kookplaat intensief reiniger.
Daar krijg je vlekken vlekken mee weg die je nergens anders mee weg krijgt.

Lastig, voel je wel reliëf van de vlekjes? Bij de voorruit van mijn auto zat het meer in het glas, alsof de folie luchtbelletjes kreeg zeg maar.

Gewoon negeren: neem de proef maar eens op de som met je ruiten thuis, hoe veel je ze ook poets. Wanneer de zon er direct op schijnt, zie je nooit 100% helder door het glas. Als je dan afvraagt waarom je wel gewoon goed door je bril kunt kijken? Die zijn van plastic :LOL:

En polijsten? Niet aan beginnen, als je niet weet wat je doet: het erger maken dan het is, heeft ook geen zin.

Bij Chrisfix staat overigens een video op YouTube, hoe je ruiten van binnen en buiten super schoon te krijgen.

Terug
Bovenaan