Vlek in cabriokap door chroompoets...

Daan H

Net ingestapt
Hoi,

Bij een poging de chromen rand van mijn Beetle cabrio weer te laten glimmen is er wat chroompoets op de (zwarte) kap gekomen. Dit heeft gezorgd voor een wittige vlek.

Heeft iemand een tip om deze eruit te krijgen? Of misschien te maskeren met iets anders?

Bedankt, Daan

Vlekkerig op de kap van mijn bootje poets ik weg met veel water en een zachte borstel. Je zou een zachte tandenborstel kunnen proberen (neem aan dat het om een klein randje gaat). Als je het daarmee niet wegkrijgt, er zijn reinigingsmiddelen maar in veel gevallen moet de kap dat ook weer geïmpregneerd worden. Kijk eens op www.ultramarxl.com

Vlekken pak ik aan met groene zeep (vloeibare zeep opgelost in water). Dat schijnt niet zo agressief te zijn waardoor opnieuw impregneren niet nodig is. Licht wrijven met een ruwe doek en vervolgens afspoelen met veel water.

Meeuw zei:
Vlekken pak ik aan met groene zeep (vloeibare zeep opgelost in water). Dat schijnt niet zo agressief te zijn waardoor opnieuw impregneren niet nodig is. Licht wrijven met een ruwe doek en vervolgens afspoelen met veel water.

De meningen zijn nogal verdeeld over het gebruik van groene zeep, waarvan naar mijn idee een meerderheid zegt, vooral niet doen. Er zou een vettige laag achterblijven en algengroei juist bevorderen.

Bedankt voor de reacties! De notificaties waren bij de spam tereht gekomen...

Ik heb op aanraden van een ander forum de vlek eruit gekregen met wasbenzine. Het onderhouden van zo'n kap is blijkbaar wel een dingetje als ik het zo lees. Gelukkig staat de auto in de winter in een droge garage.

Bedankt, Daan

Daan H zei:
. Het onderhouden van zo'n kap is blijkbaar wel een dingetje als ik het zo lees.

Gewoon zo min mogelijk aan die kap doen, dan gaan ze jaren mee. Ik heb dakjes gehad waar 10 jaar niets aan was gedaan. Enige probleem was dat die na 15jr verkleurd was.

Wasstraat wil (na jaren) wel eens de naden oplossen. Het beste is gewoon met de hand wassen met de rest van de auto mee.
Groene aanslag kun je weghalen dmv keukenazijn en een borsteltje.

Goedendag zei:
Daan H zei:
. Het onderhouden van zo'n kap is blijkbaar wel een dingetje als ik het zo lees.

Gewoon zo min mogelijk aan die kap doen, dan gaan ze jaren mee. Ik heb dakjes gehad waar 10 jaar niets aan was gedaan. Enige probleem was dat die na 15jr verkleurd was.

Wasstraat wil (na jaren) wel eens de naden oplossen. Het beste is gewoon met de hand wassen met de rest van de auto mee.
Groene aanslag kun je weghalen dmv keukenazijn en een borsteltje.

Normaal was ik de kap ook gewoon met de auto mee en dan zonder zeep. Vogelpoep haal ik wel meteen weg, alleen met water en wasborstel.
Helaas krijg ik nogal eens hars op de kap. Eerst laten opdrogen, dan zo veel mogelijk voorzichtig wegkrabben met een houtje en de rest met terpetine (even laten weken). Dat laat dat een vlekje na dat ik dan met groene zeep verwijder. Groene zeep gebruik ik ook tegen groene aanslag. Even laten inwerken en borstelen (of met een doekje) maar wel daarna met veel water de zeepresten verwijderen. Werkt prima.

Terug
Bovenaan