VIN check op uit Belgie geimporteerde auto

A

Anoniem

Guest
Goedemiddag,

Ik heb een VIN check gedaan (check op chassisnummer) op een importauto uit Belgie.
Alles lijkt in orde te zijn, er is echter 1 punt wat mij op het verkeerd been zet.
De site is van oorsprong niet Nederlandstalig dus de omschrijving is ietwat gebrekkig vertaald en daardoor mij niet geheel duidelijk.

Onder het kopje 'Voertuigconditie informatie over de status van het voertuig in Belgie" staat:

VOLTOOIING: HET VOERTUIG IS INCOMPLEET.

Volgens de toelichting betekent dit het volgende: `Incomplete voertuig betekent dat het voertuig ontbreekt een deel of andere bouwelementen of toebehoren. Merk op dat het voertuig uit het verkeer werd genomen betekent dat er geen elektrische voertuig, omdat zijn toestand dit niet toelaat. Voertuig bestemd voor demontage middelen die het voertuig kan opnieuw worden toegelaten op de weg, en slechts bestemd kunnen zijn voor het onderdeel'

Ik denk dat dit vertaald is met google translate....:T

Heeft iemand hier ervaring mee want ik begin mij ernstig zorgen te maken......

Excuus, was ik vergeten te vermelden, zou het kunnen zijn dat het voertuig niet meer op een Belgisch kenteken staat en dat de melding hier betrekking op heeft?

Welke site gebruik je? Zet hem eens op engels oid als dat mogelijk is, dan krijg je misschien een duidelijkere omschrijving.

Alleen de eerste van de drie zinnen gaat over jouw situatie, de status 'incompleet': "Incomplete voertuig betekent dat het voertuig ontbreekt een deel of andere bouwelementen of toebehoren." En die tekst komt door NL>FR, FR>EN, EN>NL vertaling op de volgende betekenis neer: "Een incompleet voertuig betekent dat het voertuig een onderdeel of andere constructie-elementen of accessoires mist." De andere zinnen gaan over de status 'voertuig uit roulatie genomen' en 'voertuig bestemd voor demontage'.

Dus er ontbreekt iets (zoals je al vermoedde, neem ik aan). Wat dat is, staat er niet ergens bij? Het kan bijv. zijn dat de verplichte gevarendriehoek ontbreekt, of misschien het reservewiel. Je zou de verkoper kunnen vragen wat hij/zij ervan weet.

Zoals ik het lees denk ik eerder dat het kenteken niet compleet is. Wellicht ingenomen na schade, diefstal, soort WOK status zoals we het hier in Nederland kennen. Zeker ook gezien het vermelden van "de- en montage" en alleen "geschikt voor onderdelen".

Terug
Bovenaan