Verzekering voor 1 dag

A

Anoniem

Guest
Beste leden,

Ik ga voor het eerst een auto kopen, weet dus even niet hoe het met het volgende zit:

Hoe doe je het als je een occaison koopt van particulair met de verzekering? Zoek je een verzekering van te voren en vraag je het alvast aan of doe je het ter plekke of kan je van te voren een verzekering aanvragen voor 1 dag om verzekerd te zijn onderweg naar je woonplaats.

Het moet vanuit Amsterdam naar Roermond dus beetje lastig om eerst proefrit te rijden en dan volgende dag alles regelen en dan auto ophalen.

Wat raden jullie aan?

Je kan gewoon met de verzekering van de eigenaar de proefrit maken, je kan van te voren al een verzekering zoeken en dan ter plaatse telefonisch afsluiten.

Je kan je autoverzekering tegenwoordig online aanvragen, als je slim bent zoek je vooraf even uit waar je dat zou willen doen. Weet je zeker dat je de auto gaat kopen dan kan je dat alvast doen, anders doe je het ter plekke. Zodra je de aanvraag verstuurd hebt ben je direct (voorlopig) verzekerd, daarmee mag je de weg op. Na een week of wat krijg je vanzelf bericht dat je bent geaccepteerd (of niet). Tim en Tom maken daar tegenwoordig goeie sier mee in een tv-reclame trouwens, maar dat werkt bij mijn weten bij elke verzekeraar zo.

Of je zoekt eerst uit waar je je verzekering wilt hebben en belt ze zodra de auto is overgeschreven op. Dan heb je gelijk bevestiging dat je inderdaad verzekerd bent. Zo deed ik het altijd, dat heeft nog nooit problemen opgeleverd.

Oke top, dus zo makkelijk is het eigenlijk haha

Dankjullie wel weet ik voldoende!

Bizar dat een heel topic openen blijkbaar als makkelijker wordt gezien dan even Googlen naar zoiets simpels...

rotterdam?? doet me altijd denken aan jetcars.

als je een verzekerings agent hebt.
kunt u via die regelen dat ze een verzekering kunnen regelen voor je als de wagen op uw naam staat. dan kunnen ze u een tijdelijke verzekerings papier opsturen via mail.

ik doe het al jaren zo. zelfs met inporteren van me wagen uit nederland.

zo heb ik me toyota gekocht en na een uurtje kon ik al rijden op me kenteken.

allepapieren gescant en naar de verzekerings agent gestuurt en 1 uur later had ik de witte verzekering van 14dagen. 2 dagen later had ik de groene.

Een verzekeringsagent heeft genoeg aan een telefoontje of sms'je als hij je kent.

De online verzekeraars doen een vooraf selectie zodat een 19 jarige in een Ferrari al wordt geweigerd maar Nico Normaal kan zo binnen 5 minuten verzekerd zijn.

Want ik heb uiteraard niet gegoogled voordat ik een topic opende..

Terug
Bovenaan