SSander
Wegverkenner
Zoekende naar een nieuwe verzekering vraag ik me het volgende af over de extra verzekering.
In mijn geval wil ik sowieso in de basis een All-Risk verzekering.
Maar ik heb de keuze uit onder andere de volgende extra’s.
1: Ongevallen inzittenden
Je moet er niet aan denken, maar stel bij een ongeluk overlijdt de bestuurder, een van de passagiers of iemand raakt blijvend invalide. Wie er ook aansprakelijk is voor de schade, dankzij deze extra dekking betaalt OHRA een vast bedrag. We kijken hierbij niet naar wat de werkelijke schade is.
Uitkeringen:
overlijden: € 25.000,- per inzittende
volledige blijvende invaliditeit: € 75.000,- per inzittende. Dit bedrag geldt bij volledige blijvende invaliditeit. Is de blijvende invaliditeit gedeeltelijk, dan geldt een deel van het bedrag. In de polisvoorwaarden lees je precies hoe het zit.
En
2: Schade inzittenden
De schade kan voor de bestuurder en inzittenden heel ver gaan. Stel dat je na een ongeluk je vak niet meer kunt uitoefenen. De extra dekking Schade Inzittenden vergoedt dan de werkelijke schade van de bestuurder en passagiers als je een auto-ongeluk hebt, ook als je zelf aansprakelijk bent voor de schade. Deze dekking is vooral interessant voor bestuurders, want passagiers krijgen hun schade vaak ook vergoed op de WA-dekking. Waarom is de extra dekking Schade Inzittenden verstandig?
Verzekerd voor de schade door een ongeluk of aanrijding.
Uitkering bij letsel en overlijden.
Uitkering bij beschadiging van je spullen in de auto.
Geldt voor bestuurder, familie, vriendjes en klasgenootjes.
Het verzekerd bedrag is € 1 miljoen.
Beide extra’s kosten een paar euro boven op de maandelijkse basis All-risk verzekering kosten.
Ik kan ze beiden nemen of 1 van beiden.
Als ik het zo lees, heeft optie 2 een betere en uitgebreidere dekking dan optie 1.
Zie ik dat goed? En is optie 1 overbodig als ik optie 2 kies?
In mijn geval wil ik sowieso in de basis een All-Risk verzekering.
Maar ik heb de keuze uit onder andere de volgende extra’s.
1: Ongevallen inzittenden
Je moet er niet aan denken, maar stel bij een ongeluk overlijdt de bestuurder, een van de passagiers of iemand raakt blijvend invalide. Wie er ook aansprakelijk is voor de schade, dankzij deze extra dekking betaalt OHRA een vast bedrag. We kijken hierbij niet naar wat de werkelijke schade is.
Uitkeringen:
overlijden: € 25.000,- per inzittende
volledige blijvende invaliditeit: € 75.000,- per inzittende. Dit bedrag geldt bij volledige blijvende invaliditeit. Is de blijvende invaliditeit gedeeltelijk, dan geldt een deel van het bedrag. In de polisvoorwaarden lees je precies hoe het zit.
En
2: Schade inzittenden
De schade kan voor de bestuurder en inzittenden heel ver gaan. Stel dat je na een ongeluk je vak niet meer kunt uitoefenen. De extra dekking Schade Inzittenden vergoedt dan de werkelijke schade van de bestuurder en passagiers als je een auto-ongeluk hebt, ook als je zelf aansprakelijk bent voor de schade. Deze dekking is vooral interessant voor bestuurders, want passagiers krijgen hun schade vaak ook vergoed op de WA-dekking. Waarom is de extra dekking Schade Inzittenden verstandig?
Verzekerd voor de schade door een ongeluk of aanrijding.
Uitkering bij letsel en overlijden.
Uitkering bij beschadiging van je spullen in de auto.
Geldt voor bestuurder, familie, vriendjes en klasgenootjes.
Het verzekerd bedrag is € 1 miljoen.
Beide extra’s kosten een paar euro boven op de maandelijkse basis All-risk verzekering kosten.
Ik kan ze beiden nemen of 1 van beiden.
Als ik het zo lees, heeft optie 2 een betere en uitgebreidere dekking dan optie 1.
Zie ik dat goed? En is optie 1 overbodig als ik optie 2 kies?