Verwarm problemen

A

Anoniem

Guest
Hallo autoweek forum.

Ik weet dat ik best naar de garage moet gaan. Maar heb geen tijd.

Maar me koel ventilator blijft draaien na dat het contact aan gaat.(dus bijna altijd)
Nu met de kou blijft het koud in me auto.
Koelwater temperatuur blijft onder 36graden(thermostaat is 2 maanden geleden vervangen en werkt prima)

Nu omdat het deze week bij mij in de buurt onder de 0 graden blijft (ga volgende week naar de garage want dan heb ik weer tijd) heb ik me koelventilator even ontkoppelt om weer werkte in me auto te hebben(rijd 35km naar het werk)

Maar wat vinden jullie ervan.

Ik ga morgen ook life data loggen. Om alles in de gaten te houden.

Als je zo handig bent dat je die kan afkoppelen, kan je ook wel een switch inbouwen zodat je de ventilator kan inschakelen als het nodig is met een knopje. Mijn broer heeft dat gedaan met een tweede (extra) ventilator op zijn Elise, op circuit als het beestje hard moet werken kan hij dan extra koeling bijschakelen.

Ik denk toch dat je thermostaat niet goed werkt, of dat er een dikke luchtbel in het koelsysteem zit.

Prima toch. Kleine kans dat je met 5 graden een ernstig hete motor krijgt. Anders even aankoppelen.

Thermostaat vd fan of vd motor vervangen? Haal de stekker/draad vd fan thermostaat los, fan zou niet moeten draaien. Draait die wel is er vast elders sluiting naar massa. Moet makkelijk op te lossen zijn.

V0RQ zei:
Prima toch. Kleine kans dat je met 5 graden een ernstig hete motor krijgt. Anders even aankoppelen.

Dank je dat je te minsten OT bent.

Dit wilde ik alleen weten. Had het trouwens nooit gedaan.

Eens met VORQ (y), want je hebt het zo tijdelijk opgelost ( volgende week naar de garage, zoals je zelf meldt) en inderdaad zal deze winterweek je de kop niet kosten !

Terug
Bovenaan