In dit geval zou ik op zoek gaan naar een auto die qua formaat goed past voor alles wat je ermee doet, behalve voor het vervoeren van de fiets.
En dan kijken of je een auto kunt vinden waar al een trekhaak op zit.
Koop er voor 200 euro een fatsoenlijke drager bij voor op de trekhaak en je bent klaar, je bent vrijwel evenlang bezig met een fiets in de auto te krijgen als wanneer je een drager + fiets achterop moet zetten.
Als je een auto koopt voor 22.000 euro dan zou ik er zelf nooit een fiets in willen hebben in de eerste jaren.
Een auto wordt er namelijk nooit echt mooier op door deukjes en krassen die veroorzaakt worden door het vervoer van een fiets.
Je raakt vroeg of laat altijd wel wat, een trapper die blijft haken achter de bumper, een stuur dat krast aan de binnenkant van de kofferbak, een trapper die z'n afdruk achter laat in de liggende rugzitting die dan vloer is, etc.
En dan nog niet te spreken over het vuil en zand dat je in de auto krijgt, daar wordt de boel (bekleding) ook niet mooier op.
Voor mij is er maar één plek voor een fiets in zo'n auto en dat is achterop

Soms gooi ik de mountainbike nu wel achterin (de Auris is van 2014) op een flink stuk zeil, maar ik blijf het zonde vinden van mijn auto (en fiets).